جامعه و خانواده

الکترونیکی شدن ۸۰ درصد پرونده‌های حوزه قضایی شریف‌آباد

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن حضور در بخش شریف آباد از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی عباس آباد و دادگاه عمومی و شورای حل اختلاف این بخش بازدید کرد.

به گزارش مجله روز، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران صبح امروز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه در شهرک صنعتی عباس آباد حضور یافت و از مجموعه شهرک صنعتی و یک واحد تولیدی فعال در این شهرک بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بدو ورود به شریف آباد از مجموعه شهرک صنعتی و یک واحد تولیدی در زمینه شیرآلات ساختمانی بازدید کرد که با تولید ۱۸۰ نوع شیرآلات ساختمانی به میزان ۳۵ هزار قطعه در ماه یکی از واحدهای بزرگ تولیدی در این زمینه محسوب می‌شود.

وی ضمن اشاره به گزارش رئیس هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی عباس آباد؛ بهره گیری از مدیران متخصص و نیروی کار جوان توسط این واحد تولیدی را از نقاط قوت آن دانست.

القاصی گفت: با استفاده از نیروهای جوان، ضمن تحقق شعار جهش تولید، با مشارکت مردم، روزآمدی در تولیدات و آینده نگری در بخش‌های تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی نیز مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

مدیر واحد تولیدی شیرآلات در شهرک صنعتی عباس آباد با ارائه گزارشی از طرح‌های توسعه‌ای این واحد به طرح مشکلات موجود در این مسیر پرداخت که از جمله آن درخواست افزایش زمین با حمایت شهرک‌های صنعتی بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در همین زمینه به معاون قضایی و جانشین ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران ماموریت داد تا موضوع را برای بررسی و رفع مشکل در کارگروه مربوط به شهرک‌های صنعتی را مورد پیگیری قرار دهد.

 وی در ادامه برنامه سفر یک روزه به شریف آباد، در دادگاه عمومی این بخش حضور یافت و از نزدیک با قضات و کارکنان این حوزه قضایی دیدار کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به گزارش رئیس حوزه قضایی شریف آباد در خصوص ثبت ۸۰ درصد پرونده‌های قضایی به صورت تمام الکترونیک گفت: وجود حداقلی پرونده‌های فیزیکی و کاغذ در بازدید از شعب این حوزه قضایی قابل توجه است و بکارگیری سیستم‌های رایانه‌ای توسط قضات و کارکنان در این حوزه قضایی آثار مثبتی از جمله تسریع در انجام امور رسیدگی، حفظ محرمانگی پرونده‌های قضایی و کاهش استفاده از کاغذ که موجب حفظ منابع طبیعی نیز می‌شود را به همراه دارد.

وی افزود: در اجرای برنامه‌های سند تحول و تعالی قوه قضاییه، ثبت و انجام روند دادرسی به صورت سیستمی و تمام الکترونیک شدن پرونده‌های قضایی یکی از اهدافی است که در استان تهران مورد تاکید قرار گرفته و حوزه قضایی بخش شریف آباد جزو رتبه‌های برتر در انجام این ماموریت است.

القاصی در ادامه «پالایش و ثبت الکترونیکی پرونده‌های قضایی سنوات گذشته» از جمله موضوعات مهمی برشمرد که در مجموعه قضایی استان تهران در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه و در جریان بازدید از حوزه قضایی شریف‌آباد با تعدادی از مراجعان حاضر در این حوزه به صورت چهره به چهره، ملاقات کرد و ارشادات قضایی لازم را به‌منظور گره گشایی از مشکلات آن‌ها به‌عمل آورد.

القاصی، همچنین در شعب شورای حل اختلاف این بخش حضور یافت و با اعضای شورای حل اختلاف دیدار و گفتگو کرد.

وی در حین بررسی برخی پرونده‌های قضایی، گزارش اصلاحی ثبت شده در یکی از پرونده‌های قضایی در خصوص صلح و سازش در زمینه ایراد صدمه بدنی ناشی از کار را مورد مداقه قرار داد و ضمن تمجید از نگارش دقیق و انجام صحیح امور شورای حل اختلاف توسط اعضای شعبه مورد اشاره گفت: با توجه به تجربه موفق رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با تصادفات توسط شوراهای حل اختلاف، امکان طرح پرونده‌های مربوط به صدمات ناشی از کار خصوصا برای دعاوی که متشاکی دارای بیمه مسئولیت مدنی است، در شعب شورای حل اختلاف استان تهران فراهم است.

القاصی در پایان استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف را موجب کاهش ورودی پرونده‌ها، تسریع در رسیدگی‌ها و احقاق حقوق شکات و افزایش سطح رضایت‌مندی مراجعان برشمرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا