بین الملل

ارتباط میرات فرهنگی و دانشگاه‌ها زمینه‌ساز تجارت در صنایع خلّاق فرهنگی است

افشاری:

ارتباط میرات فرهنگی و دانشگاه‌ها زمینه‌ساز تجارت در صنایع خلّاق فرهنگی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران تأکید کرد که ارتباط میرات فرهنگی و گردشگری با دانشگاه‌ها زمینه‌ساز تجارت در صنایع خلّاق فرهنگی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران (شهرقدس، ملارد، صفادشت و دانشکده مهارتی اندیشه) در سلسله رویداد‌های «صد منظر» که با حضور هنرمندان صنایع‌دستی و گردشگری و صاحبان اهل هنر و قلم برگزار شد با تأکید بر لزوم آگاهی دانشجویان در حوزه صنایع خلّاق فرهنگی و محصولات گردشگردی در بخش دانشگاهی گفت: رویداد صد منظر را به‌مناسبت روز ملی صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اجرا کردیم و همراه استادان در رویداد «صد منظر» از تلاش هنرمندان و پیشکسوتان قدردانی کردیم و به‌عنوان دبیرخانه صنایع خلّاق فرهنگی یکی از برگزارکنندگان این رویداد بودیم.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه صنایع خلّاق و فناوری‌های فرهنگی می‌تواند نقش تأثیرگذاری در جامعه داشته باشد، بنابراین ارتباط میان صنایع گردشگری و میراث فرهنگی و دانشگاه، حلقه مفقوده پژوهش‌های تاریخی در شناخت مفاخر و اثار ادبی و هنری و گردشگردی را از بین می‌برد و آشنایی بیشتر دانشجویان با میراث فرهنگی و گردشگری، نوع فعالیت، تولید و همچنین آشنایی هرچه بیشتر فعالان صنایع میراث فرهنگی با دانشجویان و نخبگان برای ورود به بازار کار و اشتغال‌آفرینی ضروری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های غرب استان تهران (شهرقدس، ملارد، صفادشت) بیان کرد: امیدوارم از طریق صنایع خلّاق و فناوری‌های فرهنگی با توجه به آثاری که بین دانشجویان و کارکنان وجود دارد تولید ثروت کنیم.

ارتباط میرات فرهنگی و دانشگاه‌ها زمینه‌ساز تجارت در صنایع خلّاق فرهنگی است

افشاری مطرح کرد: پژوهش‌های دانشجویان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و صنایع خلّاق در دوران تحصیلات دانشگاهی، با کسب مهارت و آگاهی موجب می‌شود تا این جوانان و دانشجویان در اشتغال حوزه صنایع گردشگری و میراث فرهنگی دچار چالش نشوند.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت و حضور در رویداد‌هایی مانند «صد منظر» فرصتی برای شناخت، تحقیق و انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف رفع نیاز‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و احیای صنایع خلّاق فرهنگی و گردشگری را مهیا می‌کند.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا