اقتصادی

تاکید مجلس بر جلوگیری از واردات مازاد برنج و پرداخت مطالبات کشاورزان

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به وضعیت برنج کاران و جلوگیری از واردات مازاد برنج تاکید کرده و خواستار قیمت گذاری محصولات کشاورزی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان شدند.

به گزارش مجله روز، محمد سبزی نماینده ساوه در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش وزیر جهاد کشاورزی در مورد نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی اظهار کرد: وقتی گندمکاران بدهی هایشان را به موقع پرداخت نمی کنند، از آن ها جریمه می گیرند، اما چرا این اتفاق درباره وزارت جهاد کشاورزی رخ نمی دهد که جریمه تاخیر و پرداخت مطالباتش را بدهد.

سبزی: توزیع کود بی نظم است

وی با بیان این که توزیع کود بی نظم است، اظهار کرد: کشاورزان متضرر شده و تسهیلات حمایتی به آنها داده نشده که در اثر خشکسالی با مشکل مواجه شده اند.

سبزی از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت بازار مرغ قدردانی کرد و خواستار مدیریت درست بازار گوشت شد.

نجفی: محصولات کشاورزی قیمت گذاری شود

ابراهیم نجفی نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خودکفایی و افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در قانون اساسی آمده است و مجلس یازدهم هم اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تصویب کرد لذا وزارت جهاد کشاورزی موظف به قیمت گذاری محصولات سه ماه قبل از فصل زراعی است. سوال این است که چرا این اتفاق رخ نمی دهد؟

وی با تاکید بر لزوم قیمت گذاری درست محصولات کشاورزی اظهار کرد که باید بر موضوع سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی نظارت شود.

باقری: آب و برق کشاورزی تامین شود

محمد باقری نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی گفت که باید وزارت جهاد کشاورزی اهتمامی برای تامین آب و برق کشاورزان داشته باشد.

وی با بیان این که برنامه ای برای صادرات محصولات کشاورزی وجود داشته باشد، گفت: قطع صادرات محصولات کشاورزی درست نیست.

لاهوتی: واردات مازاد برنج توجیهی ندارد

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز مصرفی داخل کشور دو میلیون و 800 هزار تن برنج است و میزان تولید برنج به دو میلیون و 400 هزار تن می رسد لذا حداکثر میزان واردات برنج یک میلیون تن است و بیشتر از آن هیچ توجیهی ندارد.

وی با بیان این که تولید برنج برای کشاورزان به صرفه نیست، اظهار کرد: در این شرایط شاهد مشکلاتی برای شالیکاران هم هستیم که از جمله آن قطع برق چاه های کشاورزی است.

سلیمی: چرا قیمت خرید برنج 30 درصد کاهش پیدا کرده است

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح کشت قراردادی و خرید توافقی را از جمله اقدامات خوب وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: چرا امسال قیمت خرید برنج 30 درصد کاهش پیدا کرده و از طرفی دیگر شاهد واردات بیش از یک میلیون تن برنج مازاد هستیم.

وی تاکید کرد که باید دولت از گندمکاران حمایت کند و بحث فروش محصولات به واسطه ها را تعیین تکلیف نماید.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا