عمومی

تسهیلات تبصره ای در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توزیع عادلانه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید سلیمان کریمی شامگاه دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه اشتغال شهرستان کهگیلویه با اشاره به پتانسیل‌های فراوان شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده در زمینه راه اندازی مراکز کارگاهی، تولیدی، خدماتی و گردشگری افزود: متأسفانه کمبود سرمایه، عدم توزیع عادلانه تسهیلات و بروکراسی اداری سبب راکد شدن و بی میلی فعالان اقتصادی و عدم مشارکت مردم در تولید شده است.

وی با تاکید بر هم افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات و سازمان‌ها با مردم، خواستار پیگیری جهش تولید با مشارکت مردم شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه افزود: این امر منجر به کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان خواهد شد.

کریمی همچنین از تلاش و زحمت کارمندان بانک‌های عامل تقدیر کرد و گفت: باید در متن دستورالعمل‌ها به جای کلماتی مانند نمی‌شود و نباید از کلمات می‌شود و می‌توان استفاده شود تا انگیزه فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری و تولید افزایش یابد.

وی در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی نیز گفت: در سال گذشته از ۱۸۰ میلیارد ریال سهم تخصیصی شهرستان، ۱۴۵ میلیارد ریال جذب شد که دلیل جذب نشدن مبلغ باقی مانده مشکلات ایجاد شده در یک بانک بوده است که امیدواریم در سال جدید این مشکل تکرار نشود.

کریمی ابراز امیدواری کرد: باید با اجرای این مصوبات، شاهد رونق تولید، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در شهرستان کهگیلویه باشیم.

دکمه بازگشت به بالا