تندرستی

خودروی هوشمند چینی ارزون‌تر از دنا پلاس و شاهین /عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌در حالی که بسیاری از خودروهای جدید چینی توسط خودروسازان تازه راه‌اندازی شده یا برندهای فرعی شرکت‌های موجود معرفی می‌شوند، مونا M۰۳ از برند اکسپنگ می‌آید و در محدوده مدل‌های استاندارد این برند قرار می‌گیرد. با این اوصاف، مونا به‌عنوان یک سری مجزا در اکسپنگ به بازار عرضه می‌شود و مخفف عبارت Made Of New AI است تا تمرکز خود را بر فناوری و رانندگی هوشمند برجسته کند.

خودروی هوشمند چینی ارزون‌تر از دنا پلاس و شاهین /عکس

اکسپنگ با کمپانی Didi روی Mona ۰۳ کار کرده است. در واقع Didi مسئول طراحی خودرو بوده و در کنار اکسپنگ به تحقیق و توسعه آن کمک کرد. مسئولیت کلیه امور مربوط به زنجیره تأمین و ساخت مدل بر عهده اکسپنگ بوده و برای فروش آن با Didi همکاری خواهد کرد.

خودروی هوشمند چینی ارزون‌تر از دنا پلاس و شاهین /عکس

۰۳ یک سدان کامپکت و جمع‌وجور است که پایین‌تر از مدل P۵ قرار می‌گیرد. این خودرو با چراغ‌های Y شکل در جلو و عقب، در بین رقبای خود بسیار متمایز و خاص به نظر می‌رسد. اکسپنگ هیچ تصویری از فضای داخلی این خودروی برقی را منتشر نکرده است، اما در این تصاویر منتشر شده از نمای بیرونی، طرح کلی یک صفحه‌نمایش اطلاعات سرگرمی در مرکز داشبورد قابل‌مشاهده است.

خودروی هوشمند چینی ارزون‌تر از دنا پلاس و شاهین /عکس

رسانه‌های چینی گزارش می‌دهند که Mona ۰۳ مبتنی بر معماری Fuyao Xpeng است و با سیستم‌های خودران پیشرفته این شرکت عرضه می‌شود. این خودرو با یک بسته باتری BYD Blade LFP وارد بازار خواهد شد و در چرخه آزمایش چینی باید بردی در حدود ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد.

انتظار می‌رود که قیمت این خودرو از حدود ۱۳۸۰۰ دلار (معادل ۸۱۴ میلیون تومان) شروع شود و تا ۲۰۷۰۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان) ادامه یابد.

منبع: carscoops

۳۲۲

نشر مقالات علمی

به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، هدفم این است که با ارائه محتواهایی مبتنی بر تحقیقات علمی، شما را در مسیر سلامتی بهتر همراهی کنم و بهترین روش‌ها و راهکارها را به شما معرفی کنم.
دکمه بازگشت به بالا