عمومی

ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از مرز 2 میلیون و 600 هزار واحد گذشت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدمهدی حیدری در چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران در دانشگاه زنجان با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد، افزود: این در حالی است که سهم ایران از ساخت و ساز در دنیا 2 درصد است.

وی با اشاره به اینکه 33 درصد از حجم اقتصاد کشور در حوزه مسکن اتفاق می افتد، اضافه کرد: سهم صنعت ساختمان در اشتغال کشور 35 درصد است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه همه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مصالح ساختمانی مختلف و باکیفیت است، اظهار داشت: دغدغه مهم ما کیفیت مصالح ساختمانی بوده و از سال های گذشته مرکز تحقیقات ارائه گواهی نامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه خود قرار داده است.

حیدری با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن یکی از راهبردهای اصلی استفاده از فناوری های نوین و صنعتی سازی است، افزود: اولویت اجرای نهضت ملی مسکن، بهره مندی از فناوری های نوین و صنعتی سازی است.

وی با بیان اینکه ناترازی انرژی در کشور بحث مهم و جدی است، تصریح کرد: 35 درصد مصرف انرژی کشور در بخش ساختمانی است که نیازمند پژوهش کاربردی در دانشگاه ها و پژوهشگاهها هستیم تا مصرف انرژی در بخش ساختمان بهینه شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه ما مشکل تولید انرژی در کشور نداریم، ادامه داد: مشکل ما مصرف بد انرژی در کشور است که باید مدیریت و با نگاه مهندسی، مصرف انرژی بهینه شده و صنعتی سازی ساخت مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین به لحاظ دانش مهندسی عمران در کشور مشکلی وجود ندارد و فناوری ها و تکنولوژی های متعددی داریم.

این مسوول، در ادامه از جایگزین کردن میلگردهای کامپوزیتی به جای میلگردهای فولادی توسط این مرکز خبر داد و گفت: دانشگاه باید کمک کند تاحوزه خوردگی به خوبی دنبال شود.

حیدری با بیان اینکه 300 هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد افزود: طی سال گذشته 350 همت برای نگه داری راه ها هزینه شد که رقم بالایی است و باید به سمت فناوری نوین و آسفالت با لایه نازک برویم.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر رویکرد در مدیریت ساخت و نگه داری راه های کشور و استفاده از فناوری های نوین، می توان عمر مفید رویه های آسفالتی را افزایش داد.

دکمه بازگشت به بالا