نشاط

پائز از والیبالیست‌های ایران شناخت نداشت/ مربی ایرانی بهتر از مربی درجه دو خارجی است

ملی‌پوش سابق والیبال ایران گفت: اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم باید هزینه کنیم و مربی سطح اول و درجه یک بیاوریم و به دستمزد توجه نکنیم. اگر هم می‌خواهیم درجه دوم بگیریم همان مربیان ایرانی بهتر هستند.

شهرام محمودی در گفت و گو با مجله روز، در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در جام ملت‌های 2024 اظهار کرد: متاسفانه تیم ملی نسبت به دوره قبل عملکرد خوبی نداشت. البته سال گذشته هم عملکرد خیلی معمولی داشتیم اما امسال رقابت‌ها به جهت انتخابی المپیک برای ما مهم بود. در دو هفته اول اصلا شرایط تیم ملی خوب نبود اما در هفته سوم کمی شرایط بهتر شد. توانستیم در دو بازی پیروز شویم و من فکر می‌کنم بازی آخر را هم می‌توانستیم برنده شویم اما نشد. در هر صورت اتفاقی است که افتاده  و باید اکنون مسئولان در موردش فکر کنند و برای آن تصمیم بگیرند. باید یک اتاق فکر خوب داشته باشند.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران افزود: لیگ ملت‌ها این دوره به جهت اینکه انتخابی المپیک بود خیلی برای والیبال ایران مهم بود و باید نتیجه می‌گرفتیم اما کلا خوب شروع نکردیم و از بازیکنان هم کیفیت خوبی ندیدیم. شاید بازیکنان به لحاظ روانی و شاید هم بدنی مشکل داشتند. از نظر هماهنگی اصلا تیم ما آماده نبود و این اتفاق را در نتایج هفته اول دیدیم.

وی در مورد پائز و عملکرد او گفت: از سال گذشته همه می‌گفتند منتظر انتخاب یک مربی بزرگ هستند و بعد پائز آمد. من او را نمی‌شناختم و در سطح ملی مربیگری نکرده بود. در هر صورت اتفاقی است که افتاده و حالا که لیگ ملت ها تمام شده باید مسئولان دلایل این باخت‌ها را پیدا کنند و نقطه قوت و ضعف تیم ملی مشخص شود تا در آینده رفع شوند.

محمودی گفت: پائز کلا ۲۰ روز در کنار بازیکنانش بود. مربی نیاز دارد که بازیکنانش را از نظر روانی، تکتیکی و تاکتیکی بیشتر بشناسد تا در مقاطع مختلف بازی بداند چطور از بازیکنانش استفاده کند اما پائز این شرایط برایش به وجود نیامد و دیدیم که تیم ملی در دو هفته اول ترکیب ثابتی نداشت. هر بار با یک ترکیب بازی کردیم. این نشان می دهد که پائز به شناخت کافی نرسیده است. در هفته آخر پیمان اکبری که آمد شرایط بهتر شد. او چندین سال است که مربیگری می کند. مربی ایرانی است و بیشتر به لحاظ روانی بازیکنان را می‌شناسد. البته هفته آخر بود و خیلی کار زیادی نمی‌توانست انجام دهد.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران در مورد انتخاب مربی خارجی یا ادامه حضور اکبری در تیم ملی والیبال گفت: اگر بخواهیم مربی خارجی درجه دوم بگیریم که همان نگیریم بهتر است. اگر قرار است مربی خارجی بیاوریم باید هزینه کنیم و مربی سطح اول و درجه یک بیاوریم و به دستمزد توجه نکنیم. اگر می‌خواهیم درجه دوم بگیریم همان مربیان ایرانی بهتر است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم ورزشی

با استفاده از سبک نوشتاری زیبا و توصیفات جذاب، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی گزارش‌های مفصل و زنده از رویدادها و مسابقات ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در به اشتراک گذاری احساسات و لحظات برجسته ورزش با شما دوستان ورزشی قرار می‌دهم. همراه با من باشید و به دنیای هیجان انگیز ورزشی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا