جامعه و خانواده

کشف ۱۰۰ تن برنج احتکارشده در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف انبار احتکار بیش از ۱۰۰ تن برنج در جنوب تهران خبرداد.

به گزارش مجله روز، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار احتکار کالا در جنوب تهران شدند. رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات اطلاعاتی در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیر قابل توجهی برنج که جزو کالاهای اساسی محسوب می‌شود، در انباری در خیابان شورآباد احتکار شده است. 

وی با اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم، گفت: ماموران پلیس پلیس امنیت اقتصادی از این انبار بازرسی کردند که در جریان آن مشخص شد، محل مذکور یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاهای موجود در آن در سامانه‌های مرتبط ثبت نشده است.

افشاری ادامه داد: در جریان بازرسی انجام شده مقادیر انبوهی کالا از نوع برنج وارداتی محسن، طبیعت، تاکسی، اتاگل، خاطره و … که محصول کشور پاکستان و هندوستان بوده و در محل دپو شده بود، کشف و ضبط شد. همچنین موجودی ثبت شده در سامانه جامع انبارها نیز کمتر از موجودی کف انبار بود و ورودی و خروجی کالاها نیز با یکدیگر مغایرت داشت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کالاهای موجود در این انبار مدت زمان زیادی بود که وارد انبار و در آن دپو شده بود، گفت:‌ کالاها شامل بیش از  ۱۰۰ تن برنج خارجی محصول کشور هندوستان و پاکستان بود. در این خصوص پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

وی همچنین درباره ارزش ریالی برنج‌های احتکاری کشف شده نیز گفت:‌ کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا