تندرستی

عروسک نمایشی «نه نولا» در راه است

مجله روز/اصفهان با هدف یاددهی مهارت «‌نه‌گفتن» به کودکان و نوجوانان، عروسک «نه‌ نولا» طراحی و به نمایش درآمد.

«نه‌گفتن» مهارتی است که اگر نداشته‌ باشیم، شاید مجبور به تحمل دردسرهای کوچکی در زندگی‌مان شویم. اما داستان نداشتن این مهارت همیشه هم به اتفاقات جزئی منتهی نمی‌شود. نداشتن توانایی «نه‌گفتن» گاهی برای ما، برای کودکان و برای نوجوانان ما پیامدهای فاجعه‌بارتری خواهد داشت که ممکن است زندگی‌ها را از میان ببرد و جبران‌پذیر نباشند.

بر اساس ضرورت یادگیری این مهارت و توانایی‌های مشابه آن مرکز آفرینش‌های هنری اصفهان با همکاری جمعی از مربیان و کارشناسان حوزۀ آسیب‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی عروسکی را موسوم به «نه نولا» طراحی کرده است. تولد این عروسک که قرار است به مخاطبان خود مهارت‌ اجتماعی «نه‌گفتن» را یاد بدهد، به همراه نگارش یک متن نمایشی بوده است.

رونمایی از «نه نولا» و اجرای نمایش آن در تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۳ و در مجتمع فرهنگی ـ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برای اولین بار رخ داد. اما این نمایش که از جنبۀ تربیتی عروسک‌ها بهره می‌برد، از این پس تا پایان سال ۱۴۰۳ در نقاط مختلف شهر و استان اصفهان اجرا خواهد داشت. این نمایش که در نخستین اجرای خود مورد استقبال قرار گرفته است؛ با همان اهداف تربیتی و آموزشی و با عنوان «پیک امید» در مناطق محروم سرتاسر اصفهان نیز به اجرا در خواهد آمد.

اتنهای پیام

دکمه بازگشت به بالا