ویژگی های یک هدست نویزکنسلینگ چیست؟ (5 هدست با ANC)

ویژگی های یک هدست نویزکنسلینگ چیست؟

اگر محیط کار شما پر رفت و آمد و شلوغ است، احتمالا در معرض صداهای مختلف و بلند هستید که این صداها نه تنها باعث کاهش تمرکز و بهره وری کار می شوند، بلکه در طولانی مدت باعث آسیب رساندن به شنوایی گوش نیز می شوند. برای استفاده از هدست در چنین محیط شلوغی، استفاده از هدست با نویز کنسلینگ پیشنهاد می شود. نویز کنسلینگ، قابلیتی است که صداهای اطراف را حذف می کند تا شما بتوانید ارتباطات تلفنی یا ویدئو کنفرانس های با کیفیتی در محیط‌ اداری داشته باشید. در ادامه این مطلب می خواهیم ویژگی های یک هدست نویزکنسلینگ را بررسی کنیم همچنین 5 مدل هدست دارای قابلیت نویز کنسلینگ را به شما معرفی خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

نویز کنسلینگ چیست

پیش از بررسی ویژگی های یک هدست نویزکنسلینگ، ابتدا می خواهیم توضیح دهیم که نویز کنسلینگ چیست. نویز کنسلینگ، فناوری حذف نویز محیط از صدایی که توسط گوش شنیده می شود، می باشد. هدف از به کار بردن فناوری نویز کنسلینگ در هدست اداری، مکالمه تلفنی یا ویدئو کنفرانس بدون مزاحمت توسط صدای محیط اطراف است. نویز محیط می تواند صدای کولر یا فن، صدای صحبت افراد، صدای اتومبیل های در حال گذر از خیابان، صدای هواپیما، اتوبوس، موتور و … باشد. صداهای محیط شاید در حالت عادی مزاحم نباشند اما در مکالمه تلفنی یا ویدئو کنفرانس، واضح تر می شوند و ضروری است که با استفاده از یک هدست دارای فناوری نویز کنسلینگ، این صداها را حذف کرد.

انواع مختلف نویز کنسلینگ

فناوری نویز کنسلینگ شامل دو نوع Active و Passive است. نوع پسیو را نمی توانیم نویز کنسلینگ بدانیم و نوعی ایزوله شدن در برابر نویز یا Noise Isolation محسوب می شود. همه مدل های هدست، نویز کنسلینگ پسیو را دارند که می تواند از ورود صداهای با فرکانس بالا به داخل گوشی جلوگیری کند. برای ساخت این مدل هدست ها، از فوم های فشرده یا سایر متریال هایی که قادر به جذب امواج صوتی هستند، استفاده می شود و به همین دلیل است که هدست دارای نویز کنسلینگ، سنگین تر از هدست های دیگر است. با استفاده از این متریال ها، حدود 15 الی 20 دسی بل از صداهای خارجی اطراف کاهش داده می شود یعنی حدود 75 درصد از قدرت صدا، کاهش می یابد.

هدست نویز کنسلینگ اکتیو عملکرد مشابه با هدست نویز کنسلینگ پسیو دارد اما با این تفاوت که برای حذف صداهای با فرکانس پایین تر، امواج صوتی خاصی را تولید می کند که این امواج، دقیقا مطابق با فرکانس صداهای خارجی هستند. در نتیجه، نویز کنسلینگ اکتیو، عملکرد تاثیرگذارتری در حذف صداهای آرام تر دارد.

نحوه عملکرد نویز کنسلینگ

هنگامی که دو موج دارای فرکانس برابر مثبت با یکدیگر برخوردار می کنند، پدیده تشدید انجام می گیرد و انرژی آنها پس از ترکیب با یکدیگر، تبدیل به موج قوی تر می شود اما اگر این دو موج در فاز مخالف یکدیگر باشند، پدیده تداخل صورت می پذیرد و انرژی آنها خنثی می شود.

همچنین اگر انرژی دو موج صوتی یکسان باشد و یکدیگر را خنثی کنند، در نقطه برخوردار آنها سطح انرژی به پایین ترین حد می رسد مثل اینکه عدد 1- از محیط دریافت شود و عدد 1+ اضافه شود که به صفر می رسد.

با توجه به توضیحات فوق، فناوری نویز کنسلینگ در هدست برای حذف نویزهای محیط که توسط میکروفون شنیده می شوند، سیگنال صوتی با فاز مخالف را تولید و پخش می کند. در نتیجه چنین فرایندی، نویزهایی که وارد گوشی می شوند با سینگال های صوتی فاز مخالف، خنثی شده و شنیده نمی شوند.

ویژگی های یک هدست نویز کنسلینگ

یک هدست نویز کنسلینگ از ویژگی ها و قطعاتی تشکیل شده است که عبارتند از :

  • میکروفون : میکروفون در هدست نویز کنسلینگ داخل گوشی نصب می شود. این قطعه، نمونه ای از نویزهایی که از لایه پسیو نویز کنسلینگ عبور می کنند را تهیه می نماید.
  • برد : داخل یک هدست نویز کنسلینگ از برد هم استفاده می شود. وظیفه برد در هدست، دریافت نمونه تهیه شده از هدست و تولید موجی مشابه با موج اصلی در فاز مخالف است.
  • باتری : از قطعات اصلی هدست نویز کنسلینگ، باتری است. فرایند تولید موج و خنثی سازی امواج نیاز به انرژی دارد که این انرژی از طریق باتری تامین می شود.

انواع مدل های نویز کنسلینگ اکتیو

  • feed-forward ANC System: : در این مدل هدست، میکروفون شنونده نویز محیط در قسمت خارجی هدفون تعبیه شده است.
  • feed-back ANC System: : در این مدل هدست، محل قرارگیری شنونده نویز محیط در قسمت داخلی هدفون است.
  • hybrid ANC System: : در این مدل هدست، از میکروفون‌ های جداگانه در خارج از بدنه هدفون و داخل بدنه هدفون به صورت همزمان استفاده می شود.

معرفی 5 هدست نویز کنسلینگ

معرفی 5 هدست

با توجه به تنوع هدست های نویز کنسلینگ، در ادامه می خواهیم 5 مدل با کیفیت و قیمت مناسب از این نوع هدست را به شما معرفی کنیم :

هدست UB610MK2p-ENC

اولین مدل از هدست نویز کنسلینگ که معرفی می کنیم، هدست UB610MK2p-ENC است. این مدل هدست دارای هدبند با طراحی جدید و زیباست و امکان استفاده مداوم و راحت بر روی سر را دارد. هدست UB610MK2p-ENC جزو سری wm610 است و ساختار آن شش ضلعی می باشد. برای خرید یک مدل هدست نویز کنسلینگ با دوام بالا و نشکن، این مدل را به شما معرفی می کنیم. هدست معرفی شده، دارای فناوری حذف نویز فعال است و با استفاده از دو میکروفون، قادر است تا حدود زیادی صداهای مزاحم اطراف را از بین ببرد. این هدست، در حذف نویزهای خارجی 30 تا 35 دسی بل، توانمندی لازم را دارند و جزو هدست های حرفه ای اداری به شمار می رود.

هدست UM610MK2p-ENC

یک مدل دیگر از هدست نویز کنسلینگ که می توانید خریداری کنید، هدست UM610MK2p-ENC است. این مدل هدست، جزو سری wm610mk2 به شمار می رود و مثل مدل قبلی، طراحی جدید با ساختار 6 ضلعی زیبا دارد. در هدست معرفی شده، از دو میکروفون برای حذف نویز فعال استفاده شده است و به همین دلیل قادر است نویزهای خارجی را از 30 تا 35 دسی بل، کنسل کند. فناوری نویز اکتیو در هدست، آن را به یک مدل حرفه ای تبدیل کرده است و حتی در یک مرکز تماس یا محیط اداری پر سر و صدا نیز عملکرد عالی دارد. شما با استفاده از هدست UM610MK2p-ENC، مکالمه تلفنی یا ویدئو کنفرانس را بدون هیچ صدای مزاحم خواهید داشت. هدست های مرکز تماس یا هدست کال سنتری از انواع هدست ها هستند که مخصوص Call Center ها طراحی شده، برای استقاده طولانی مدت.

این هدست دارای چرم بیضی شکل برای استفاده راحت در طولانی مدت نیز می باشد و از گوش های شما محافظت می کند همچنین مجهز به اسپیکری با قابلیت محافظت از شوک صوتی است.

هدست UB610MK3-ENC

هدست UB610MK3-ENC، یکی دیگر از هدست های نویز کنسلینگ است که به عنوان یک مدل هدست قدرتمند و بادوام، فروش بالایی دارد. این هدست می تواند با کمک فناوری حذف نویز فعال، در شلوغ ترین محیط کاری هم صداهای اطراف را از بین ببرد و شفاف ترین صدا را به مخاطب انتقال دهد. برای ساخت هدست UB610MK3-ENC از یک بلندگوی 40 میلی متری صدا محور نیز استفاده شده است که بهترین کیفیت صدای خروجی در هر دو حالت تک گوش و دو گوش را تامین می کند.

این هدست دارای ساختار بیضی شکل برای راحتی استفاده کاربر است همچنین با استفاده از بالشتک های چرمی، می توانید از هدست برای ساعات طولانی بدون درد و ناراحتی گوش، استفاده کنید.

هدست UM610MK3-ENC

هدست UM610MK3-ENC نیز در لیست هدست های نویز کنسلینگ پرفروش قرار دارد. این هدست در مقایسه با نسخه قبلی خود، توانایی دو برابری در حذف نویزهای محیط دارد و برای استفاده در محیط های کاری شلوغ، ایده آل است. از بلندگوی 40 میلی متری برای هدست UM610MK3-ENC استفاده شده است تا بهترین کیفیت صدا را در هر دو حالت تک گوش و دو گوش تضمین کند همچنین این هدست در طراحی سری جدید، دارای فناوری حذف نویز پیشرفته پیش فرض است یعنی دکمه قطع و وصل حذف نویز از روی کنترلر USB حذف شده است.

هدست UM1010-ENC

آخرین مدل از هدست نویز کنسلینگ که خرید آن را به شما پیشنهاد می کنیم، هدست UM1010-ENC است. برای ساخت این هدست، فناوری نویز کنسلینگ پیشرفته ای به نام Deep Ocean به کار رفته است و به همین خاطر، توانمندی بالایی در کنسل کردن نویزهای محیط تا 30 دسی بل دارد. با استفاده از هدست UM1010-ENC، صدای شما کاملا شفاف و بدون نویز، به مخاطب منتقل می شود. 

هدست معرفی شده، طراحی مدرن و زیبایی هم دارد همچنین طراحی آرگونومیک هدست، استفاده از آن را برای ساعات طولانی بدون درد و ناراحتی گوش، ممکن می کند.

سخن پایانی

در محیط های اداری و مراکز تماس که شلوغ و پر رفت و آمد هستند، بهتر است که به جای استفاده از هدست های معمولی، از هدست های دارای فناوری نویز کنسلینگ استفاده شود تا کیفیت مکالمات تلفنی و تماس های ویدئویی بهبود یابد. فناوری نویز کنسلینگ، با حذف هر گونه صدای مزاحم مثل صدای کولر، فن، صدای رهگذران و خودروهای خیابان و … صدای شما را کاملا شفاف و واضح، به مخاطب انتقال می دهد. چند مدل هدست نویز کنسلینگ را نیز در این مطلب معرفی کردیم که برای خرید این مدل هدست، با مدل های خوب و پرفروش آشنا باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا