فواید مکمل های بدنسازی

اگر هدف شما افزایش حجم عضلانی با ورزش و برنامه غذایی خاص است، قطعا باید مکمل های ورزشی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید. نقش مکمل های بدنسازی تنها به ساخت عضلات قوی، حفظ سلامت ورزشکار و تامین مواد مغذی بدن محدود نمی شود، بلکه این مکمل ها می توانند سیستم ایمنی، باروری و تناسب اندام فرد را نیز تقویت یا کاهش دهند. برای انتخاب بهترین نوع مکمل غذایی لازم است با انواع مکمل های ورزشی و فواید مکمل های بدنسازی آشنا شوید. به خاطر داشته باشید که نمی توان گفت کدام مکمل قطعا برای همه ورزشکاران مناسب است. از آنجایی که هر ورزشکاری برای انجام این فعالیت هدفی دارد و با توجه به آن هدف، باید ویژگی های مکمل های بدنسازی را بشناسد و در بین انواع مکمل ها، مناسب را انتخاب کند. برای خرید مکمل اصل با ما همراه باشید.


البته قبل از خرید باید به اصل بودن و تقلبی بودن این محصول توجه کنید. در انتخاب مکمل ورزشی اصلی می توانید مواردی مانند طعم و بو، بسته بندی، قیمت و توجه به هولوگرام را در نظر بگیرید.

13 نقش اصلی مکمل ها در بدنسازی

بدیهی است که همه ورزشکاران برای بهره مندی از مزایای آن از مکمل های بدنسازی استفاده می کنند. از جمله فوایدی که این محصولات برای بدن دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش وزن و توده عضلانی

افراد می توانند با استفاده از مکمل های ورزشی نیازهای پروتئینی بدن خود را تامین کنند. اگر بدن یک ورزشکار پروتئین کافی دریافت نکند، نمی تواند به راحتی توده عضلانی به دست آورد. یکی از بهترین و مفیدترین مکمل های مناسب برای بدنسازان مکمل پروتئین آب پنیر است. این مکمل که بیشتر خواص مکمل بدنسازی را دارد به راحتی علاوه بر تمرینات ورزشی سخت به افزایش وزن و حجم عضلانی دلخواه شما کمک می کند. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و استرس را کاهش می دهد.

به شما کمک می کند تا پروتئین مورد نیاز خود را دریافت کنید.

بیشتر مکمل های ورزشی حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند پروتئین موجود در آن به روش های مختلف استخراج و به صورت پودر توسط ورزشکاران مصرف می شود همانطور که می دانید ماده اولیه اصلی عضله سازی پروتئین است و به همین دلیل مکمل های بدنسازی نقش عمده ای در عضله سازی دارند. به غیر از پروتئین، این مکمل ها از ترکیبات دیگری تشکیل شده اند که به جذب بهتر پروتئین و عضله سازی بهتر کمک می کنند.

افزایش قدرت و قدرت عضلانی

این مکمل با محافظت از حوضچه گلیکوژن در بدن که وظیفه تامین انرژی عضلات را بر عهده دارد، سطح خستگی حین ورزش را کاهش می دهد و انرژی را تامین می کند که به افزایش همزمان قدرت عضلانی در حین کار سخت کمک می کند. علاوه بر این، استفاده از این مکمل ها منجر به تشکیل ماهیچه های قوی و قوی تر شدن بدن ورزشکار نسبت به افراد عادی می شود.

وجود مواد مغذی برای بدن

هدف بسیاری از ورزشکاران از مصرف مکمل ها افزایش حجم عضلانی و قدرت بدنی است. برای رسیدن به این هدف، بدن باید مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین ها را دریافت کند. انواع مکمل هایی که تحت لیسانس صنایع غذایی در بازار توزیع می شوند. آنها حاوی مقدار مشخصی نمک معدنی، پروتئین و مقدار مشخصی ویتامین هستند. این ترکیبات تغذیه ای نه تنها به ورزشکار در رسیدن به هدف کمک می کند، بلکه در کاهش ریزش مو و افزایش قدرت باروری ورزشکار نیز موثر خواهد بود.

افزایش جریان خون

با توجه به آمینو اسیدها و پروتئین، استفاده از مکمل باعث افزایش جریان خون در تمام نقاط بدن در حین ورزش می شود. با افزایش خون رسانی، تعداد سلول های عضلانی افزایش یافته و توده عضلانی در طول تمرین افزایش می یابد. افزایش جریان خون باعث افزایش قدرت فرد در حین ورزش های شدید و بهبود عملکرد ورزشکار می شود.

افزایش سرعت بازیابی

با استفاده از مکمل ورزشی، بدن می تواند به سرعت انرژی از دست رفته را با تولید پروتئین های لازم در حین یا بعد از ورزش بازیابی و بازیابی کند و همچنین با استفاده از یک مکمل مفید به بهبود کیفیت خواب خود کمک خواهید کرد. خستگی ناشی از ورزش شدید گاهی اوقات می تواند ورزشکار را از انجام فعالیت های روزانه خود باز دارد، اما با مکمل مناسب، می توانید به سرعت خستگی را از بین ببرید.

به چربی سوزی کمک می کند

برخی از انواع مکمل ها با اسیدهای چرب وارد بدن می شوند و سطح انرژی را افزایش می دهند. مکمل های CLA و مکمل های ال کارنیتین برای چربی سوزی بسیار مفید هستند.

به پیشگیری و درمان آسیب های ورزشی و ضربه مغزی کمک می کند

انواع دیگر مکمل ها مانند مکمل های کربوهیدراتی به دلیل داشتن ترکیبات عالی و منحصربفرد باعث افزایش قدرت بدن ورزشکار شده و از آسیب های ورزشی محافظت می کند. واضح است که دادن مواد مغذی مورد نیاز بدن برای ترمیم جراحات به بهبود و کوتاه شدن زمان بهبودی کمک می کند. مکمل ها با هدف خاصی ساخته می شوند که یک ورزشکار باید در هنگام آسیب مصرف کند.

افزایش استقامت و تاخیر در خستگی

خستگی ناشی از یک مسابقه یا تمرین سخت برای یک ورزشکار دور از انتظار نیست. با بررسی خواص این ماده، متخصصان به این نتیجه رسیدند که کافئین ماده ی رفع خستگی است. بنابراین یکی از بهترین مکمل های ورزشی برای رفع خستگی، مکمل های کافئین هستند. کافئین عملکرد بدنی را در انواع ورزش ها از جمله بدنسازی بهبود می بخشد و همچنین خستگی را به تاخیر می اندازد. از فواید مکمل های کافئین برای بدنسازی می توان به کاهش خستگی، بهبود عملکرد در تمرینات قدرتی و کمک به چربی سوزی اشاره کرد.

افزایش سطح هورمون های آنابولیک

اگرچه وجود پروتئین کافی در بدن منجر به رشد ماهیچه ها می شود، اما کمبود هورمون های لازم برای تبدیل اسیدهای آمینه به عضله این روند را متوقف می کند. یکی از مزایای مکمل های بدنسازی افزایش سطح هورمون آنابولیک و به دنبال آن رشد عضلات و افزایش قدرت بدنی است. هورمون آنابولیک باعث افزایش مردانگی خصوصیات جنسی، گرفتگی صدا، افزایش سطح تستوسترون و رشد مو می شود.

قبلاً گفتیم که خواص مکمل های بدنسازی با توجه به اهداف خاصی طراحی شده است. اگر می خواهید سطح قند خود را کاهش دهید، می توانید فیبر مورد نیاز بدن خود را تامین کنید و با مصرف مکمل فیبر به شکل قرص، سطح قند خود را کاهش دهید. این روند به کاهش وزن شما کمک می کند.
 برای اطلاع از قیمت پودر انیمال وی یونیورسال نوتریشن با ما تماس بگیرید.

افزایش هیدراتاسیون سلول ها

مکمل های غذایی مختلفی برای افزایش آبرسانی به سلول ها تولید شده است که از مهم ترین آنها می توان به مکمل های کازئین، گلیسیرین و کراتین اشاره کرد. این ترکیبات وارد فضای خارج سلولی شده و با اسمز آب را به سمت آن جذب می کنند. با افزایش میزان آب در سلول ها، استرس گرمایی در حین ورزش کاهش می یابد.

حمایت از سلامت مغز

تحقیقات علمی هنوز در مورد تاثیر مکمل ها بر سلامت مغز انجام نشده است، اما تجربه نشان می دهد مکمل هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند به سلامت مغز کمک خواهند کرد.

دکمه بازگشت به بالا