آخرین وضعیت اهدای خون در استان تهران / توزیع روزانه خون بیشتر از اهدای آن

آخرین وضعیت اهدای خون در استان تهران / توزیع روزانه خون بیشتر از اهدای آن

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه وضعیت اهدای خون در استان تهران بهبود یافته، اما با شرایط ایده‌ال فاصله دارد، گفت: در حال حاضر، توزیع واحدهای خون نسبت به اهدای خون بیشتر است.

دکتر سید منتظر شبر در گفت‌وگو با مجله روز،  درباره میزان مراجعه تهرانی‌ها برای اهدای خون گفت: اگرچه میزان مراجعه برای اهدای خون نسبت به شهریور ماه بهبود یافته، اما بازهم با شرایط مطلوب فاصله‌ داریم. اهدای خون نباید به عنوان یک کار غیرضروری در نظر گرفته شود.  

وی با ابراز نگرانی از سرد شدن هوا و تاثیر این موضوع بر کاهش مراجعه برای اهدای خون، توضیح داد: همواره میزان مراجعه مردم برای اهدای خون در فصل سرد سال و همزمان با شیوع بیماری‌های تنفسی نیز کم می‌شود. بارش‌های آسمانی، زودتر از حد انتظار شروع شده است و سرد شدن هوا می‌تواند مزید بر علت شود و بر کاهش مراجعه مردم اثرگذار باشد.  

مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه میزان توزیع خون در مراکز درمانی نسبت به اهدای خون بیشتر است، توضیح داد: در حال حاضر، توزیع واحدهای خون نسبت به اهدای خون بیشتر است؛ به نحوی که برآوردها بیانگر این است میزان توزیع واحدهای خون در مراکز درمانی نسبت اهدای خون به صورت روزانه ۲۰۰ واحد بیشتر است.

 شبر با اشاره به ضرورت مراجعه برای اهدای خون گفت: مراجعه برای اهدای خون یک امر ضروری است و مردم نباید تصور کنند که اهدای خون یک امر فوق‌ برنامه است. تمام افرادی که می‌توانند خون اهدا کنند در نظر داشته باشند که ممکن است در هر لحظه خود یا یک نفر از اعضای خانواده آنها ممکن است به خون نیاز داشته‌ باشد.

وی افزود: اگر شرایط کنونی اهدای خون ادامه‌دار باشد ذخایر خونی تحت تاثیر قرارمی‌گیرد؛ چراکه خون برای عمل‌های جراحی ضروری است و هیچ جایگزینی ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا