روش های چاپ روی چرم

دنیای چاپ به حدی گسترده است که بسیاری موارد را در صنایع دیگر شامل می شود. یکی از این صنایع که به دنیای چاپ راه یافته است چرم روی چرم است. شاید برای شما سوال باشد که چاپ روی چرم چگونه انجام می شود و چه کاربرد هایی دارد؟ از چرم های مصنوعی و طبیعی در صنعت چاپ و صنعت چرم سازی بهره می گیرند که تنوع بسیار بالایی دارد.

از چرم های مصنوعی برای تولید انواع کفش، کیف، مبلمان و صحافی استفاده می کنند و این نوع چرم در رنگ بندی های بسیاری در بازار موجود است. نخستین بار که چاپ بر روی چرم رواج یافت، زمانی بود که دستگاه های سالسا وارد بازار چاپ شدند و تولید کنندگان محصولات چرمی توانستند از این دستگاه ها برای ایجاد تنوع در بازار چرم استفاده کنند. یکی دیگر از دستگاه هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار گرفت و توانست در بازار چرم مورد توجه باشد دستگاه دی جی آی بود .نکته قابل توجهی که در این زمینه وجود داشت این بود که دستگاه های سالسا و دی جی آی کیفیت مطلوبی نداشتند و نمی توانستند تمامی چرم ها با تمام ویژگی ها را در بر بگیرد.

با مرور زمان دستگاه های لارج فرمتی به نام اکوسالونت وارد بازار شدند که مشکل کیفیت را به راحتی حل کردند و توانست در این مقوله جایگاه خوبی در میان بازاریان و صنایع تولیدی به دست آورند. چاپ اکو سالونت با وجود کیفیت بالا قیمت بسیار مناسبی داشت و همچنین با این دستگاه چاپ بر روی  چرم مصنوعی به خوبی انجام می شد. چاپ اکوسالونت دارای محدودیت هایی بود که باعث می شد این چاپ نیز کم کم کنار زده شود. در پاراگراف بعدی در مورد محدودیت های چاپ اکوسالونت روی چرم توضیحاتی ارائه می کنیم.

محدودیت های چاپ اکوسالونت

چاپ اکو سالونت به عنوان یکی از روش های کاربردی در زمینه چاپ روی چرم شناخته شد که تقریبا یک روش قابل قبول و از نظر اقتصادی به صرفه بود که در مقایس با دستگاه های پیش از خود، کاربردی تر بود. یکی از مواردی که می توان در مورد محدودیت های چاپ اکوسالونت به آن ها اشاره کرد، این است که این نوع چاپ بر روی چرم های مصنوعی با مشکل روبرو شد و در نتیجه برای این چاپ مفید شناخته نشد. از جمله محدودیت های آن می توان به آسیب پذیر بودن چاپ روی چرم مصنوعی اشاره کرد که می تواند تحت شرایط محیطی دچار تغییر و مشکل شود.

در نظر داشته باشید طرحی که برای چاپ روی چرم مصنوعی با دستگاه اکوسالونت انتخاب می شود با مشکلاتی در حین چاپ مواجه می شود از جمله طرح نمی تواند به خوبی منتقل شود و بدین ترتیب کیفیت کار بسیار پایین می آید. مورد دیگری که از محدودیت های چاپ اکوسالونت شمرده می شود اینکه دستگاه های اکوسالونت ۴ رنگ هستند و این خود نوعی محدودیت برای تنوع رنگی محسوب می شود و به این ترتیب این چاپ بر روی چرم هایی با زمینه های روشن قابلیت اجرا دارد. در این حالت محدودیت چاپ بر روی چرم های رنگ تیره به وجود می آید که می تواند تنوع محصولات را کاهش دهد.

پس از اینکه این نوع چاپ نیز با وجود کیفیت بالایی که داشت، با محدودیت مواجهه شد چاپ UV وارد بازار شد و دستگاه های چاپ UV توانستند بسیار سریع در بازار چاپ روی چرم جایگاه خود را پیدا کنند و نسبت به موارد قبلی که ذکر شد مزایای بسیاری داشتند. چاپ UV به عنوان چاپ مستقیم شناخته شد و توانست نواقص و معایب چاپ های قبلی را تا حد زیادی برطرف کند. در پاراگراف بعدی در مورد این نوع چاپ و مزایای آن به طور جامع صحبت می کنیم.

چاپ روی چرم با استفاده از UV

چاپ UV روی چرم یک تکنولوژی جدید است که امروزه توانسته است در بازار چاپ روی چرم جایگاه بالایی داشته باشد و بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. در نظر داشته باشید این نوع چاپ به دلیل جوهر هایی که در این دستگاه ها استفاده می شود بسیار تنوع و زیبایی بالایی دارد و در نظر داشته باشید که در چاپ های روی چرم این جوهر ها توسط نور UV خشک می شوند. از دیگر ویژگی و خصوصیات این دستگاه ها می توان به ثبات رنگ در چاپ نهایی اشاره کرد که مانند چاپ اکوسالونت تحت شرایط محیطی دچار آسیب نمی شود.

این نوع چاپ بر روی چرم ماندگاری بسیار بالایی دارد و بر اثر عوامل خروجی دچار مشکل نمی شود. در ذهن داشته باشید که در دستگاه های چاپ اکوسالونت ما فقط چهار نوع رنگ داریم که این موضوع باعث می شودچاپ را فقط بتوان بر روی چرم های روشن انجام داد. در چاپ UV رنگ پنجم نیز اضافه می شود و همین مقوله باعث می شود که بتوان از نوع چاپ بر روی تمامی چرم های مصنوعی و طبیعی با هر رنگ بندی را انجام داد.

ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که این رنگ چه موردی است که می تواند این همه تنوع در چاپ UV ایجاد کند. این رنگ که دستگاه چاپ UV را نسبت به سایر دستگاه ها متمایز کرده است رنگ سفید است. دستگاه چاپ UV به شما اجازه می دهد که بتوانید هر چاپی را بر روی مدل های مختلف چرم های مصنوعی و طبیعی انجام دهید و نگران از بین رفتن یا آسیب دیدن این چاپ نباشید. اگر بخواهیم در مورد دستگاه های چاپ معرفی شده نتیجه گیری کنیم، باید گفت که دستگاه چاپ UV بهترین دستگاه چاپ روی چرم محسوب می شود.

جمع‌بندی در مورد چاپ روی چرم 

در مورد چاپ روی چرم که با دستگاه های مختلف و بر روی چرم های مصنوعی و طبیعی محصولات متفاوت انجام می شود، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • دستگاه چاپ UV به عنوان یکی از بهترین دستگاه های چاپ روی چرم شناخته شده است که بهتر است
  • در حین استفاده از آن، در نظر داشته باشید که گرمای ناشی از این نور چرم را خیلی زیاد منقبض نکند
  • که حالت طبیعی آن از دست برود.
  • در چاپ روی چرم بهتر است از چرم هایی استفاده شود که دارای سطح یکنواختی هستند
  • و چاپ می تواند به خوبی بر روی آن ها انجام شود.
  • با دستگاهUV چاپ بر روی چرم مصنوعی از چاپ بر روی چرم طبیعی بسیار راحت تر است
  • و می توان این کار را با کیفیت مطلوب تری انجام داد.
  • امروزه با پیشرفت تکنولوژی های بسیار در این زمینه چاپ تصویر نیز بر روی چرم امکان پذیر شده است
  • که این مورد با سلیقه مشتری می تواند انجام شود.
  • برآورد هزینه چاپ بر روی چرم به موارد زیادی از جمله نوع چرم که مصنوعی باشد یا طبیعی، ابعاد چرم، چاپ به صورت شیت یا رولی و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

چاپ روی چرم مصنوعی | چاپ دیجیتال و تمام رنگی

دستگاه های چاپ روی انواع چرم مصنوعی:

چاپ روی انواع چرم مصنوعی چه به صورت رول و چه به صورت شیت امکان پذیر می باشد. با توجه به جزئیات سفارش خود باید تصمیم بگیرید که به سراغ چه دستگاهی باید بروید دستگاه های یووی رول و فلت بد ، اکوسالونت و سابلیمیشن امکان چاپ روی چرم مصنوعی را دارند. شما می توانید هر نوع تصویر ، متن و یا طرح دلخواهی را روی انواع چرم مصنوعی چاپ نمائید.

قیمت و هزینه چاپ عکس و متن روی چرم مصنوعی و طبیعی؟

عوامل بسیاری در برآورد هزینه چاپ مستقیم روی چرم مصنوعی سهیم است. برای همین موضوع در ابتدا نیاز است تا به چند سوال پاسخ دهید

اول باید تصمیم بگیرید که چاپ یووی نیاز دارید یا اکوسالونت؟

هزینه چاپ اکوسالونت از مترمربعی ۲۰/۰۰۰ تومان و چاپ یووی از مترمربعی ۱۵۰/۰۰۰ تومان شروع می شود.

عواملی مثل متراژ کل پروژه ، سایز ، رنگ بندی طرح ها ، تعداد طرح های استفاده شده در متراژ کلی ، چاپ به صورت طاقه ای یا به صورت شیت بودن پروژه و … نیز از عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری چاپ روی چرم می باشد.

امکان تست چاپ چرم مصنوعی وجود دارد؟

با توجه به اینکه چاپ روی چرم از نوع چاپ دیجیتال می باشد پس نیازی به ساخت کلیشه و فیلم و زینک وجود ندارد و شما می توانید حتی در سایز کوچک و تعداد بسیار پایین (حتی یک عدد) تست چاپ بگیرید.

چرا چاپ روی چرم مصنوعی؟

چاپ روی چرم مصنوعی از روش های کاربردی و ماندگار است که اگر تولید کننده انواع کیف و کفش ، وسایل دکوری و اکسسوری های بروز هستید حتما تابحال به سراغ استفاده از چرم مصنوعی رفته اید. طبیعتا تمایل دارید تا محصولات خود را با طرح و نقش های مخاطب پسند و پرطرفدار روانه بازار کنید، ما به شما کمک می کنیم تا تمام جزئیات چاپ روی چرم مصنوعی و همینطور برش آن را در اختیار داشته باشید.

موارد مصرف چرم مصنوعی

تولیدکنندگان از چرم مصنوعی برای تولید کیف ، کفش ، لباس ، مبلمان و صحافی استفاده می کنند. پیش از این تولید کنندگان به اجبار در تولیدات خود فقط از چرم مصنوعی خام (سفید) بهره می بردند و تنها می توانستند از رنگ بندی های چرم مصنوعی برای تنوع کارهای خود استفاده کنند. طبیعتا این موضوع تاثیر زیادی در عدم رشد و تصاحب سهم بیشتری از بازار فروش را داشت و همیشه به دنبال راهی برای ارتقاء کیفیت ظاهری در تولیدات خود بودند.

دستگاه چاپ روی چرم مصنوعی

با ورود تکنولوژی چاپ سایز بزرگ ( Large Format Printing ) با اولین دستگاه هایی نظیر سالسا و دی جی آی برخی از تولید کنندگان گویا علاج درد چندین ساله خود را پیدا کرده بودند و فورا به سمت این دستگاه ها شتافتند. ولی دستگاه های سالسا و دی جی آی کیفیت مطلوبی نداشتند و نمی شد به پشتوانه آنها وارد بازار رقابتی با محصولات خارجی شد. این مشکل ادامه پیدا کرد تا نشانه هایی از ورود تکنولوژی جدید چاپ لارج فرمت به نام اکوسالونت ( Ecosolvent ) پیدا شد. با خصوصیات خاصی که دستگاه های اکوسالونت داشتند از قبیل کیفیت بالای چاپ ، هزینه مناسب ، دیگر زمان مناسب برای ورود چاپ به صنعت چرم مصنوعی و چاپ روی چرم فرا رسیده بود.

چاپ اکوسالونت روی چرم مصنوعی

مزایای چاپ اکوسالونت روی چرم مصنوعی:

چاپ اکوسالونت روی چرم مصنوعی کیفیت قابل قبولی دارد و هزینه این نوع چاپ بسیار مناسب می باشد. در سیستم خشک کن دستگاه اکوسالونت از باد و حرارت استفاده شده ولی این حرارت به قدری بالا نیست که به خود چرم آسیب وارد کند. در مقابل نکته ای که وجود دارد آن است که استقامت چاپ اکوسالونت کاملا مطلوب نیست و طبیعتا برای برخی تولیدات مناسب نمی باشد. سرعت چاپ دستگاه اکوسالونت بالاست و ما قادر به تحویل روزانه هزار متر مربع چاپ چرم مصنوعی می باشیم.

ورود تکنولوژی چاپ مستقیم روی چرم ( UV printing ) و مزایای آن

با ورود دستگاه های چاپ مستقیم ( UVprinting ) به عرصه چاپ ایران، حال زمان آن رسیده بود تا مدل جدیدی از چاپ روی چرم مصنوعی مورد سنجش و تحلیل قرار بگیرد. چاپ مستقیم مزایای بسیاز زیادی داشته که تمام نواقص قبل را مرتفع و تولیدکنندگان را کاملا راضی و خشنود کرد.

مزایای چاپ یووی روی چرم مصنوعی:

  1. کیفیت و شادابی بالای چاپ
  2. سرعت چاپ و تولید بالا
  3. امکان چاپ ۵ رنگ
  4. استقامت و ثبات رنگ بالا

کیفیت چاپ یووی روی چرم مصنوعی:

از مزایای چاپ یووی باید به طراوت بسیار بالای چاپ اشاره کرد. که این طراوت و شادابی بدلیل نوع ساخت جوهر های این دستگاه ها می باشد. جوهر های یووی از پیکولیتر بسیار پایینی برخوردار هستند و به همین دلیل می توانند تا کوچکترین جزئیات هر چاپ را به تصویر بکشند.

سرعت بالای چاپ یووی روی چرم:

جوهر های این دستگاه به واسطه تابش نور یووی خشک می شوند و به همین دلیل به آن چاپ uv روی چرم نیز می گویند. به دلیل یووی خشک بودن این نوع چاپ دیگر ما زمان را صرف خشک شدن سطح چرم نمی کنیم و می توانیم بدون کوچکترین معطلی چاپ را ادامه بدهیم.

استقامت و ثبات رنگ بالا در چاپ یووی روی چرم مصنوعی:

دیگر ویژگی این دستگاه ها ثبات رنگ و ماندگاری بسیار بالای چاپ روی چرم حتی در شرایط جوب بسیار سخت و عوامل طبیعی و محیطی است. به همین دلیل از این نوع چاپ حتی برای تولید کفش استفاده می کنند و می توانند ماندگاری چاپ را برای مشتریان خود تضمین کنند.

امکان چاپ ۵ رنگ روی چرم مصنوعی:

ویژگی اصلی و متمایز دستگاه های چاپ مستقیم در بحث روی جرم در میان بودن رنگ پنجم است. به عبارتی ایفای نقش تکمیلی توسط جوهر سفید که دیگر به همگان اجازه چاپ روی انواع چرم های مصنوعی در رنگبندی های مختلف را می دهد. دیگر می توان روی تمامی مدل ها و رنگ بندی های چرم مصنوعی کار چاپ را انجام داد. هر دو مدل دستگاه های چاپ مستقیم یعنی فلت بد و رول می تواند پروژه چاپ شما روی چرم مصنوعی را به انجام برساند. در نهایت می توان گفت ماشین چاپ uv بهترین دستگاه چاپ چرم می باشد.

برای داشتن بهترین خروجی در چاپ مستقیم روی چرم چه باید کرد؟

چرم های مصنوعی از لحاظ بافت های روی سطح خود در مدل های متنوعی در بازار موجود هستند. تولیدکنندگان معمولا برای تولیدات شکیل تر و سنتی تر خود از مدل هایی با بافت های درشت تر استفاده می کنند. ولی باید توجه داشت که در تمامی متریال ها برای داشتن خروجی چاپ با کیفیت تر بایستی متریال سطحی یکنواخت تر داشته باشد. در مورد چرم مصنوعی هم که تمام مدل ها دارای سطوحی کار شده هستند. باید مدلی از چرم برای چاپ انتخاب شود که دارای بافت سطحی کمتری می باشد.

ملاحظات چاپ مستقیم روی چرم با دستگاه یووی

در بحث چاپ مستقیم روی چرم مصنوعی نیز مانند متریال های دیگر مشابه چاپ استیکر امکان چاپ ۵ رنگ برای چاپ روی انواع چرم با زمینه رنگی و همینطور داشتن چاپ برجسته میسر می باشد. ولی باید در انتخاب مقدار برجستگی بسیار با دقت و وسواس عمل کرد. چرا که گرمای ناشی از نور یووی ، سطح چرم منقبض شده و کمی حالت اصلی خود را از دست می دهد. طبیعتا در چاپ با برجستگی بالا زمان چاپ هم طولانی تر شده و سطح چرم گرم تر خواهد شد که این عامل حتی ممکن است در حین چاپ، چرم را از کنترل دستگاه خارج کرده و آسیب جدی به دستگاه برساند.

مشکلات چاپ مستقیم روی چرم طبیعی

درست برخلاف چرم مصنوعی که قابلیت چاپ بالایی دارد، چرم طبیعی در زمان چاپ دردسر ساز خواهد بود  و در صورتی که می خواهید چاپ روی چرم طبیعی را انجام دهید، باید ملاحظات ذیل را مدنظر داشته باشید:

مقایسه ی شیت چرم مصنوعی و چرم طبیعی

چرم مصنوعی

چرم مصنوعی بسیار مرتب برش خورده و در زمان چاپ به صورت رول یا حتی شیت، ماشین چاپ و اپراتور را اذیت نمی کند و پروژه چاپ به راحتی و با انواع دستگاه های یووی مسطح ( فلت بد ) ، یووی رول و اکوسالونت انجام می پذیرد.

چرم طبیعی

ولی در چرم طبیعی به این صورت نیست و سطح چرم ( دور چرم ) نامرتب است که در بحث چاپ باعث پرت بسیار زیاد در خود متریال می شود. البته در تکنولوژی چاپ مستقیم ( فلت بد ) تمام این پرت های حتی کوچک را می توان در پروژه های دیگر مورد چاپ قرار داد ولی در چاپ رول دیگر این امکان وجود ندارد.

چاپ عکس روی چرم مصنوعی

از چاپ روی چرم در تولید انواع جلد برای آلبوم و کتاب استفاده می شود و می توان تصویر را با بالاترین وضوح روی چرم چاپ کرد. از چاپ عکس روی چرم معمولا برای تولید آلبوم عروس و داماد استفاده می شود و کیفیت چاپ به مقداری بالا و قابل قبول می باشد که حتی برای سفارشات آتلیه ای هم می توان از آن استفاده کرد.

چاپ روی چرم طبیعی

 سطح ناهموار و مشکل ساز چرم طبیعی

 چرم مصنوعی دارای سطحی صاف می باشد. مانند بسیاری از متریال های دیگر مناسب چاپ، از جمله کاغذ ، بنر  و … . به همین علت می توان به راحتی با دستگاه هایی که در بالا به آن اشاره شد. مانند : انواع دستگاه های یووی مسطح ( فلت بد ) ، یووی رول و اکوسالونت ، پروژه چاپ صورت بگیرد. ولی در متریال چرم طبیعی یک مشکل بسیار حاد و اساسی وجود دارد. و آن سطوح نامرتب و دارای برامدگی و گودی های نامنظم است. که تاثیر مستقیم و زیاد در کیفیت خروجی چاپ و حتی امکان صدمه زدن به سیستم هد دستگاه را دارد .

بوی نامطبوع چرم طبیعی

نگهداری چرم مصنوعی در یک فضا حتی به مدت طولانی مشکلی ایجاد نمی کند. ولی چرم طبیعی بسیار بوی ناخوشایندی دارد که محیط و فضا را تحت الشعاع قرار می دهد.

هزینه چاپ مستقیم روی چرم

هزینه چاپ مستقیم روی چرم از فرمول خاصی پیروی نمی کند و عوامل بسیاری در براورد هزینه چاپ مستقیم روی چرم مصنوعی سهیم است. عواملی مثل متراژ کل پروژه ، سایز ، طرح ها ، تعداد طرح های استفاده شده در متراژ کلی ، چاپ به صورت طاقه ای یا به صورت شیت بودن پروژه و …

چند نکته کاربردی در زمینه چاپ روی چرم مصنوعی:

معمولا طاقه های چرم مصنوعی در عرض ۱ متر و ۴۰ سانت و طول ۴۰ متر به فروش می رسد . طاقه ای را خریداری کنید که کناره های آن با تیغ و به صورت مرتب و صاف برش خورده باشد. تا در حین چاپ ، به مشکلی بر نخورید . معمولا بعضی طاقه های با کیفیت پایین تر در اواسط آن دچار پارگی می شوند و ۴۰ متر طول طاقه به دو طاقه ۲۰ متری تبدیل می شود. پس در پرت می بایست این نکته مورد توجه قرار بگیرد.

استانداردهای فایل چاپی که به چاپخانه ارسال می شود

در زمان ارسال فایل چاپی به چاپخانه همان طور که پیش تر گفته شد فایل های خود را با مُد ۴ رنگ CMYK طراحی نمائید. و سایز طرح را دقیقا هم سایز سطح کار و رزولوشن طرح را حداقل ۱۵۰ در نظر بگیرید. برای اطمینان از انجام کار در بالاترین کیفیت فایل لایه باز طرح را در یکی از فرمت های PDF ، Tiff یا Cdr در اختیار چاپخانه قرار دهید. و در صورت استفاده از متن ( با فونت خاص ) لایه های متنی را به وکتور تغییر دهید .

دستگاه چاپ روی چرم طبیعی

چرم طبیعی را به هیچ عنوان نمی توان با دستگاهی به جز تکنولوژی چاپ مستقیم ( فلت بد ) چاپ کرد و فعلا بهترین و تنها گزینه برای چاپ چرم طبیعی همین مورد می باشد.

کاهش هزینه چاپ مستقیم روی انواع چرم

در بحث کاهش هزینه چاپ می توانید مانند دیگر متریال ها، کار برش خود را به بعد از چاپ موکول کنید و چاپ را به صورت رول و در سایزهای بزرگ انجام دهید. تا به دلیل بالا رفتن سرعت چاپ بتوانید از کاهش هزینه چاپ استفاده نمائید.

چاپ لوگو و برند روی انواع چرم

این نکته را باید در نظر گرفت که هر نوع طرح و عکس رنگی را می توان بر روی چرم چه مصنوعی و چه طبیعی چاپ کرد. حال این چاپ می تواند کاربری مختلفی داشته باشد. یکی از این کاربری های چرم ، استفاده برای چاپ لوگو و درج آن بر روی چرم می باشد.

در بیشتر تولیدی ها از چاپ لوگو روی چرم برای تولید لیبل شرکت و بحث برند سازی استفاده می کنند.

چاپ اتیکت چرمی:

اتیکت های چرمی که در پشت یقه اورکت ها و کاپشن ها استفاده می شود را می توانید به صورت رنگی و با کیفیت بالا تهیه کنید.

چاپ روی چرم و تولید زین دوچرخه و موتور:

چاپ یووی روی چرم مصنوعی استقامت بالایی دارد و می توانید حتی برای استفاده هایی نظیر تولید زین موتور و دوچرخه هم از آن بهره بگیرید.

چاپ سیلک روی چرم مصنوعی

در برخی پروژه ها قیمت تمام شده مهم از کیفیت می باشد و مشتریان تمایل دارند تا چرم خود را با هزینه کمتری به چاپ برسانند. برای این کار چاپ سیلک مناسب ترین انتخاب است.

فقط مدنظر داشته باشید که با توجه به پرداخت هزینه کلیشه سازی در چاپ سیلک، تعداد سفارش شما باید بالا باشد تا هزینه کلیشه مقرون بصرفه باشد.

چاپ برجسته روی چرم

اگر تمایل دارید قسمت هایی از چاپ خود را بر روی چرم به صورت برجسته انجام دهید می توانید از دستگاه های چاپ uv استفاده کنید. ولی بدلیل مقاومت پایین چرم مصنوعی در برابر گرما و جرم جوهر، این میزان برجستگی نمی تواند زیاد باشد.

چاپ از نوع داغی می تواند با گود کردن قسمتی از چرم نوعی ناهمواری در سطح چرم ایجاد کند و حس برجستگی به مخاطب انتقال دهد.

چاپ سابلیمیشن یا حرارتی روی چرم مصنوعی

یکی از دستگاه های مورد استفاده برای چاپ، دستگاه چاپ سابلیمیشن می باشد. این دستگاه چاپ را تحت گرما و حرارت در ۲ مرحله از روی کاغذی مخصوص روی سطح چرم منتقل می کند. این انتقال چاپ توسط دستگاهی به نام کلندر می باشد، بدلیل همین گرمای موجود در عملکرد این دستگاه ، می توان گفت که سابلیمیشن دستگاهی مناسب برای چاپ روی چرم نمی باشد

سوالات متداول چاپ روی چرم

مزایای چاپ یووی ( فلت بد ) روی چرم مصنوعی چیست ؟

از مزایای چاپ مستقیم می توان به طراوت بسیار بالای چاپ ، ثبات رنگ و ماندگاری بسیار بالای چاپ روی چرم حتی در شرایط جوی بسیار سخت و عوامل طبیعی و محیطی است و دیگر مزیت آن امکان چاپ ۵ رنگ می باشد که کاربر می تواند روی چرم غیر سفید هم چاپ خود را انجام نماید

محدودیت های چاپ اکوسالونت روی چرم مصنوعی چیست ؟

چاپ اکوسالونت روی چرم مصنوعی قابل قبول بوده ولی نواقص و ایراداتی هم داشته و دارد ، از مشکلات چاپ اکوسالونت رو چرم مصنوعی میتوان به آسیب پذیر بودن این چاپ ها اشاره کرد زیرا تحت عوامل طبیعی و محیطی چاپ روی چرم آسیب می بیند و کیفیت تولید محصول را به چالش بزرگی می کشد

مشکلات چاپ روی چرم طبیعی چیست ؟

درست برخلاف چرم مصنوعی که قابلیت چاپ بالایی دارد ، چرم طبیعی در زمان چاپ دردسر ساز خواهد بود ، برش نا مرتب چرم طبیعی که باعث آسیب زدن به هد دستگاه می شود و برای مصرف کننده هم مقداری از چرم به راحتی پرت می شود .

هزینه چاپ مستقیم روی چرم مصنوعی به چه شکل محاسبه می شود ؟

هزینه چاپ مستقیم روی چرم و دیگر خدمات ما مانند چاپ پلکسی از فرمول خاصی پیروی نمی کند و عوامل بسیاری در براورد هزینه چاپ مستقیم روی چرم مصنوعی سهیم است ، عواملی مثل متراژ کل پروژه ، سایز ، نوع طرح ها ، تعداد طرح های استفاده شده در متراژ کلی ، چاپ به صورت طاقه ای یا به صورت شیت بودن پروژه و …

تیترهای این محتوا پنهان کن
دکمه بازگشت به بالا