عمومیایرانی کسب و کار

نحوه قیمت گذاری انواع مختلف سنگ های ساختمانی چگونه است؟

خرید سنگ ساختمانی

مهم ترین مسئله ای که باید برای خرید سنگ ساختمانی بدان توجه گردد فضایی که قصد استفاده از سنگ ساختمانی در آن را دارید. دلیل این امر خاصیت و جنس دسته های مختلف سنگ ساختمانی می باشد که باعث می گردد تا از قابلیت های متفاوتی برخوردار باشند.

برخی از قسمت های مختلف در پروژه های ساختمانی که می توان از سنگ ساختمانی در آن ها استفاده نمود عبارتند از:

سنگ ساختمانی به عنوان سنگ نما

سنگ ساختمانی به عنوان سنگ کابینت

سنگ ساختمانی به عنوان سنگ کف آسانسور

سنگ ساختمانی به عنوان سنگ لابی

سنگ ساختمانی به عنوان سنگ کف

البته باید توجه داشته باشید که برای استفاده از سنگ ساختمانی سایزهای متفاوت سنگ ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. بزرگ ترین سایز سنگ ساختمانی که در سال های اخیر جایگاه مهمی را در صنعت سنگ کسب نموده است به سایز سنگ اسلب معروف می باشد. از سایزهای دیگر می توان به سایز ۴۰ در ۴۰ / ۶۰ در ۶۰ / ۸۰ در ۸۰ / ۶۰ طول / ۴۰ طول اشاره نمود.

لیست قیمت انواع سنگ ساختمانی

لیست قیمت انواع سنگ ساختمانی برای بسیاری از معماران ، مهندسان ساختمانی ، برج ساز ها و … مهم است . چرا که این افراد از انواع سنگ برای نمای داخلی و نمای خارجی ساختمان ها استفاده می کنند . ما در این جا قصد داریم ابتدا در رابطه با انواع سنگ ساختمانی صحبت کنیم و در گام بعدی نوع قیمت گذاری بر روی این سنگ ها را شرح دهیم . با ما همراه شوید …

انواع سنگ ساختمانی :

به طور کلی سنگ های ساختمانی به شش دسته تقسیم می شوند و هر کدام از این دسته ها دارای کاربرد ها و ویژگی های منحصر به فرد می باشند که ما در اینجا به اختصار در رابطه با هر کدام توضیح می دهیم .

انواع سنگ ساختمانی عبارتند از :

  • سنگ اسلب طبیعی : سنگ اسلب یکی از پرکاربرد ترین سنگ های موجود در دنیا می باشد . این سنگ به صورت لایه لایه در سایز های بزرگ برش داده می شوند به همین علت به آن ها اسلب می گویند . زیرا اسلب در لاتین با نام (slab) نوشته می شود که به معنای لایه لایه است . سنگ اسلب معمولا در نمای داخلی استفاده می شود چرا که این سنگ از ضایعات کمی برخوردار بوده و ضد حریق می باشد . برای برش و فرآوری انواع سنگ اسلب از بروز ترین دستگاه های برش استفاده می شود .
  • سنگ مرمریت : در ابتدا باید بگویم که این سنگ مرمر نیست !! سنگ های مرمریت گونه ای از سنگ ها می باشد که دارای تنوع رنگی بسیاری می باشد . این سنگ بیشتر در نمای داخلی ساختمان ها استفاده می شود چون سنگ مرمریت در برابر باد و باران از مقاومت کمی برخوردار است . سنگ مرمریت در سرویس های بهداشتی ، حمام ها و آشپزخانه ها بسیار استفاده می شود . چرا که این سنگ آب را جذب نمی کند . از انواع سنگ مرمریت می توان به سنگ دهبید ، سنگ مارشال و سنگ پرشین سیلک اشاره نمود .
  • سنگ مرمر : همانطور که گفتیم سنگ مرمر ، سنگ مرمریت نیست و تنها شباهت این سنگ ها در تنوع بالای آن ها می باشد . سنگ های مرمر دارای قیمت بالایی بوده و در دسته سنگ های لوکس قرار دارد . همچنین این سنگ در نمای داخلی ساختمان ها استفاده می شود . صیقل پذیری و ساب پذیری این سنگ آنچنان بالاست که شما تصویر خود را می توانید در آن مشاهده نمایید .
  • سنگ گرانیت : سنگ گرانیت از صیقل پذیری و ساب پذیری بالایی برخوردار است و همین امر باعث شده که این سنگ در برابر نفوذ پذیری آب مقاوم باشد . همچنین سنگ گرانیت از قیمت بالایی برخوردار می باشد چرا که هزینه های برش ، حمل و نقل و فرآوری آن بسیار بالا می باشد . لازم به ذکر می باشد که این سنگ در نمای داخلی و نمای خارجی کاربرد فرآوان دارد .
  • ماسه سنگ : ماسه سنگ از تنوع رنگی بالایی برخوردار می باشد و همین امر باعث شده که بسیار مورد توجه قرار گیرد . همچنین ماسه سنگ ها بسیار تطبیق پذیرند یعنی در هر نقطه جغرافیایی و با هر نوع آب و هوایی سازگار می باشند . این سنگ هم در نمای داخلی و هم نمای خارجی کاربرد دارد .
  • سنگ تراورتن : سنگ تراورتن یکی از سنگ های ساختمانی می باشد که دارای تنوع رنگی بالایی بوده و از آن در نمای داخلی ساختمان ها استفاده می شود . این سنگ ساختمانی را می توانید در ساختمان های لوکس و لاکچری مشاهده نمایید . این سنگ در ایران بسیار پرطرفدار می باشد .

حال که به طور کامل با سنگ های ساختمانی آشنا شدید حالا در رابطه با قیمت انواع سنگ ساختمانی می خواهیم سخن بگوییم .

وب گردی مفید: جلوگیری از شوره زدن سنگ نما

چگونگی قیمت انواع سنگ ساختمانی :

به طور کلی قیمت انواع سنگ ساختمانی به عواملی زیر وابسته است :

  • نوع برش سنگ
  • نوع ساب پذیری ، صیقل پذیری و فرآوری سنگ
  • ابعاد سنگ
  • سنگ اسلب یک قیمتی دارد و سنگ تایل یک قیمت
  • ضخامت سنگ
  • متریال استفاده شده در سنگ مانند اپوکسی
  • حمل و نقل
  • نوسانات قیمت ارز
  • و …..

تمام عوامل بالا بر روی قیمت سنگ ساختمانی وابسته است . اما در تعیین قیمت انواع سنگ ساختمانی ابتدا کارشناسان هر کدام نوع سنگ را تشخیص می دهند . برای مثال کارشناسان گروه سنگ کالا ساخت برای تعیین قیمت ، ابتدا نوع سنگ را تشخیص می دهند . زیرا قیمت هر سنگ با دیگر متفاوت است . همانند سنگ مرمر که از بقیه با ارزش تر است . در گام بعدی نوع برش تشخیص داده می شود و در آخر نوع متریال اضافه شده ، صیقل پذیری و نوع فرآوری سنگ بررسی می شود در آخر بر روی قیمت محاسبه شده نرخ حمل و نقل اضافه می شود .

اما رنج قیمت انواع سنگ ساختمانی به صورت زیر است : ( البته این قیمت ها با توجه به نرخ ارز متفاوت است )

  1. سنگ گرانیت : از ۶۳۰۰ تومان تا ۱۴۵۰۰۰ تومان
  2. سنک مرمریت : از ۳۵۰۰۰ تومان تا ۱۲۵۰۰۰ تومان
  3. سنگ تراورتن : از ۴۲۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰ تومان
  4. سنگ چینی : از ۲۵۰۰۰ تومان تا ۴۵۰۰۰ تومان

ما در اینجا به اختصار به رنج قیمت چند گونه از سنگ های ساختمانی اشاره کردیم . برای اطلاع از قیمت دقیق از تمام سنگ های ساختمانی موجود می توانید همین حالا با کارشناسان گروه سنگ کالا ساخت تماس بگیرید .

راهنمای قیمت انواع سنگ ساختمانی :

گروه سنگ کالاساخت با سابقه طولانی بیش از ۵۰ سال خدمت در عرضه فروش و فرآوری انواع سنگ ساختمانی ، به وسیله بروز ترین دستگاه ها و متریال ، انواع سنگ خام ( کوپ ) را برش و فرآوری می نماید . شما می توانید برای ارتباط با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و برای مشاهده انواع سنگ اسلب می توانید به صفحه محصولات مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا