قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تعرفه عکاسی صنعتی

لیست کامل تعرفه قیمت عکاسی صنعتی ۱۴۰۱بصورت تفکیک شده و با طبقه بندی خدمات

اگرچه ارزش عکاسی صنعتی بیش از آنکه با تعرفه قیمت عکاسی صنعتی تعیین گردد، از آن به عنوان هنر یاد شده و از مبحث قیمت‌گذاری خارج است. با این حال، اگر جدا از جنبه هنری قصد بررسی این هنر بی‌باکانه را داشته باشیم تعیین قیمت تنها جبران بخش از زحمات عکاس صنعتی و تخصیص آن به سهم بازار محسوب می‌گردد.

امروزه حضور پابرجای شمار عکاسان صنعتی در هنر عکاسی بر روی تعرفه قیمتها بی‌تاثیر نبوده و می‌توان بر اساس رزومه، سابقه، تجربه، سطح کیفی کار و سرانجام نتیجه آثار آنان قیمت‌گذاری کرد. این موضوع به طور مستقیم با انتخاب کارفرما مرتبط بوده و باید با توجه به نیازها و انتظارات، سلیقه بصری، علم کار، توان مالی و سایر جوانب عکاس دلخواه خود را برگزیند. از سوی دیگر، گستردگی عکاسی صنعتی به قدری است که ابعاد کنونی آن محدود به مکان و زمان نیست.

نقش تجهیزات در قیمت عکاسی صنعتی

هنر عکاسی صنعتی از مواد اولیه ثابت برخوردار نبوده تا بتوان بر اساس آن محاسبات کرد و قیمت تعرفه عکاسی صنعتی را به دست آورد. به طور متوسط، قیمت عکاسی صنعتی نمی‌تواند بی‌ارتباط با تجهیزات فنی باشد. اگرچه برخی از صنعتکاران بدون آنکه به ابزارها و تجهیزات عکاسی صنعتی واقف باشند، قیمت‌های تعرفه را بالاتر از حد تصور خود می‌پندارند. با این حال، شماری از صنعتکاران هستند که با کسب اطلاعات درباره عکاسی صنعتی و ابزارآلات و تجهیزات تخصصی آن که قطعا به دوربین مقدماتی ختم نشده، سعی بر آن دارند تا با انتخاب عکاس ایده آل خود به کیفیت مطلوب اثر دست یابند.

ضمن ذکر تمام نکات فوق، یکی از اساسی‌ترین معضل‌های کنونی عکاسی صنعتی بعضا حضور افرادی است که تحت عنوان عکاس صنعتی و یا تبلیغاتی ورود یافته و به علت دانش ناکافی از این تخصص به کسب تجارب هرچند اندک بسنده می‌کنند. سپس این حرفه را رها کرده و به دنبال حرفه دیگری می‌روند. چنین افراد غیرمتبحر معمولا با تعیین قیمت‌های نازل تعرفه قیمت عکاسی صنعتی سعی بر جذب مشتری نموده و قطعا با ارائه نمونه آثار نهایی خود خسارات زیادی را به بار می‌آورند. از این رو و به منظور کسب آگاهی بیشتر از شرایط موثر بر روی تعیین تعرفه قیمت عکاسی صنعتی نکاتی را با هم مرور خواهیم کرد. با ما همراه شوید تا ضمن دارا بودن اطلاعات کافی برای انتخاب بهتر گام بردارید. زیرا در تعرفه قیمت عکاسی صنعتی عوامل تأثیر گذار بسیار هست.

استعلام هزینه‌های خدمات عکاسی | پیش فاکتور آنلاین

امروزه تلفیق هنر عکاسی با مهارت‌های بازاریابی و فروش جایگاه ویژه‌ای در صنعت تبلیغات دارد؛ اگر چه این رشته به عنوان یک هنر شناخته می‌شود اما بسیار مورد توجه صاحبین کسب و کار قرار گرفته است؛ به صورتی که طی چندین سال گذشته، شاهد رشد بی‌سابقه ایده عکاسی تبلیغاتی در زمینه‌های مختلف کسب و کار بوده‌ایم.

این موضوع سبب شده، اکنون با تعرفه‌های متعددی از انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی روبرو شویم که هرکدام قیمت قابل توجهی را از خود به نمایش می‌گذارند و خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌دهند !

اما شاید برایتان این سوال ایجاد شود که چه عواملی بر روی تعرفه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تاثیر گذار هستند؟ در پاسخ باید گفت: مشخصه‌های متعددی می‌توانند هزینه نهایی کار شما را تغییر دهند که از جمله آنها می‌توان به: (مهارت عکاس، تعداد تیم عکاسی، مدت زمان پروژه، تجهیزات مورد استفاده، حجم کار و …) اشاره داشت تمامی عوامل ذکر شده تنها بخش کوچکی از تعرفه عکاسی صنعتی و هزینه عکاسی تبلیغاتی را به وجود می‌آورند و مجموع آنها تعرفه اصلی و نهایی را رقم می‌زند که می‌بایست از طریق فرد سفارش دهنده تسویه گردد.

مهمترین عوامل موثر در هزینه عکاسی تبلیغاتی

قبل از اینکه بخواهیم عوامل تاثیر گذار در هزینه نهایی عکاسی را مورد بررسی قرار دهیم، می‌بایست دید کلی از انواع عکاسی تبلیغاتی همچون : عکاسی تبلیغاتی غذا ، عکاسی دکوراسیون داخلی و … داشته باشیم؛ امروزه عکاسی تبلیغاتی به دو بخش دیجیتالی و فیزیکی تقسیم می‌شود که نوع کار و هزینه نهایی هر کدام متفاوت است! در عکاسی تبلیغاتی معمول، محصول نهایی کارفرما به صورت فیزیکی تحویل داده می‌شود؛

اما در عکاسی تبلیغاتی دیجیتال خبری از محصول فیزیکی نیست و در نتیجه هزینه‌های مربوط به چاپ و… کاهش می‌یابد؛ این موضوع به منزله بهتر بودن عکاسی دیجیتالی نبوده و نیست و طبیعتا‌ هر روشی مزیت‌ها و معایبی دارد اما به طور کلی همانطور که پیش‌تر اشاره شد مهمترین عوامل موثر بر روی قیمت نهایی خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، شامل چهار قسمت اصلی و دو بخش فرعی می‌شود عبارتند از:

  • مهارت عکاس
  • مدت زمان انجام پروژه عکاسی
  • تعداد شات‌های ثبت شده
  • تجهیزات عکاسی

تاثیر مهارت عکاس بر روی قیمت نهایی تا چه میزان می باشد؟

در عکاسی تبلیغاتی مهم‌ترین عاملی که ارتباط مستقیم با قیمت نهایی کار شما دارد، در مهارت عکاس خلاصه می‌شود؛ در واقع می‌توان گفت: این شما هستید که مشخص می‌کنید از چه عکاسی و با چه مهارت‌هایی استفاده کنید و تا چه میزان کاربلد بودن عکاستان حائز اهمیت می‌باشد در این میان لازم است بدانید که در عکاسی تبلیغاتی همه چیز مربوط به ثبت تصویر نیست! بلکه بخش اعظمی از عکاسی صنعتی مربوط به: خلاقیت، نورپردازی و توجه به جزئیاتی است که هرکسی آن را نمی‌بیند و بروز دادن این مهارت‌ها در تک تک شات‌های ذخیره شده است، به گونه‌ای که مخاطب با مشاهده تصویر ثبت شده توسط عکاس، متوجه تفاوت آن با دیگر عکس‌ها شده و به توانایی او پی ببرد.

یک سخن قدیمی است که می‌گوید: عکاس با کمترین امکانات نیز عکاس است؛ در این جمله می‌توانیم اهمیت توانایی یک فرد عکاس و ارجحیت داشتن آن به تجهیزات را مشاهده کنیم. در نتیجه کارفرما باید به این نکته یک دید اساسی داشته باشد تا بتواند کار خود را به نحو احسن پیش ببرد؛ به عنوان مثال در قیمت نهایی، مهارت عکاس است. توجه داشته باشید که تجهیزات و امکانات مصرفی نیز نقش مهمی در تغییر قیمت هر عکس دارند. مهارت عکاس در قیمت هر شات عکس مدلینگ تاثیر بسزایی دارد؛ در واقع در این سبک اولین و مهم‌ترین عامل تاثیرگذار!

تاثیر تعداد تصاویر و مدت زمان انجام پروژه در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

دومین عاملی که تاثیر مستقیم بر روی قیمت عکاسی تبلیغاتی دارد مربوط به مدت زمانی است که پروژه به طول می‌انجامد؛ در واقع از آنجایی که عکاسی تبلیغاتی، امری بسیار زمان‌بر است، توجه به زمان عامل مهمی است که در تعرفه نهایی کار شما تاثیر بسزایی دارد و بعضا موجب افزایش یا کاهش کیفیت نیز می‌شود؛ بنابراین دست کم گرفتن این موضوع می‌تواند تبعات غیر قابل قبولی را به همراه داشته باشد.

در اکثر اوقات زمان شروع فرایند عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از سوی صاحب کار هماهنگ و تعیین می‌شود، چرا که عکاسان به خوبی به اهمیت نورپردازی و زمان آگاه هستند و با این هماهنگی قصد دارند بهترین ساعات روز را برای عکس‌های تبلیغاتی و صنعتی در نظر بگیرند تا جای هیچ شکی در کیفیت کار آنها باقی نماند. در حقیقت سیاست‌های صاحب کار موجب می‌شود ارزش فعالیت عکاسان حفظ شده و مهارت آنها به خوبی قابل رویت باشد.

تاثیر قیمت تعداد تصاویر در تعرفه عکاسی تبلیغاتی

دیگر مورد تاثیر گذار در قیمت و تعرفه عکاسی تبلیغاتی، مربوط به تعداد فریم‌های مورد نیاز کارفرما است. لازم است بدانید در اغلب تعرفه‌های 1399 میزان تعداد شات پایه از سوی مجموعه عکاسی مشخص می‌شود؛ در این صورت اگر به تصاویر بیشتری نیاز داشته باشید، مشخصا هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید. اما توجه داشته باشید که این هزینه‌ها صرفا بر اساس “تعداد شات” ارزش گذاری نمی‌شوند! علاوه بر این موضوع عامل دیگری نیز بر قیمت هر شات می‌افزاید و تعرفه عکاسی تبلیغاتی را تغییر می‌دهد که آن هم نوع خدمات عکاسی می‌باشد؛

به عنوان مثال اگر خدمات درخواست شده از نوع عکاسی هوایی باشد به دلیل استفاده از ابزارآلات و تجهیزات پیشرفته و گران‌قیمت، مبلغ نهایی تعرفه نیز دستخوش تغییر خواهد شد و یا در عکاسی غذایی وجود یک فرد به عنوان فود استایلیست که مسئولیت فرم‌دهی به سوژه را دارد نیز می‌تواند در هزینه هر شات تاثیر مستقیم داشته باشد. ناگفته نماند که تمامی عوامل اضافه شده بر هزینه عکاسی تبلیغاتی تاثیر می‌گذارند. در نتیجه کارفرما باید تمامی نیاز‌های خود را به مجموعه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ارائه دهد تا آنها بتوانند بهترین و کامل‌ترین کار ممکن را در نظر گرفته و فاکتور نهایی را بر مبنای تمامی آنچه مورد استفاده قرار گرفته است، لحاظ کنند.

تجهیزات | عامل کلیدی در قیمت هر شات عکس مدلینگ

تجهیزات عکاسی به عنوان آخرین عامل تاثیر گذار در قیمت عکاسی تبلیغاتی شناخته می‌شوند؛ تجهیزات عکاسی بکار گرفته شده، مشخص کننده کیفیت نهایی کار شما هستند (البته لازم به ذکر است در این میان مهارت عکاسی نیز عامل بسیار حیاتی و مهمی است که در اوایل مطلب به تشریح آن پرداختیم)؛ به عنوان مثال در عکاسی پرتره، قیمت هر شات عکس مدلینگ بر اساس: نوع دوربین، لنز و دیگر تجهیزات محاسبه می‌شود.

ناگفته نماند که تجهیزات هر خدماتی در فرایند عکاسی صنعتی و تبلیغاتی متفاوت است؛ به عنوان مثال در عکاسی هوایی از انواع بالابر‌ها و یا Drone ‌استفاده می‌شود تا تصاویر را در ارتفاعی مناسب به ثبت برسانند و یا در عکاسی محصولات از رینگ‌لایت‌ها بهره می‌گیرند تا سوژه به خوبی مورد تابش نور قرار گرفته و جزئیات آن را به خوبی به نمایش بگذارند. بنابراین وجود تجهیزات مناسب و کاربردی نقش مهمی را در ایجاد تعرفه‌های متنوع ایفا می‌کند و نباید نادیده گرفته شود.

تعرفه قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بدلیل طیف گسترده محصولات ثابت نیست و با توجه به  فاکتورهای مختلف ( تجربه و دانش عکاس، تجهیزات مورد نیاز، اندازه، وزن و جنسیت محصول، مسافت مکان عکاسی، تعداد فریم های انتخابی کارفرما و مدت زمان اجرای پروژه ) که در ادامه جدول زیر توضیحات آنها مبسوط ارائه گردیده است  قیمت ها و تعرفه های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی متغییر میباشد. تعرفه قیمت عکاسی حرفه ای صنعتی و تبلیغاتی ما در سال 1401 از قرار لیست پایین صفحه میباشد.

مواردی که همکاران ما در تماس تلفنی جهت ارائه قیمت از شما خواهند پرسید از این قرار است:

-تعداد دقیق عکس های سفارشی و یا محصولات

-جنسیت محصولات

-اندازه دقیق و وزن محصولات

-مکان دقیق اجرای پروژه (در صورتی که عکاسی در محل شما انجام شود)

فاکتور های تاثیر گذار در قیمت گزاری عکاسی صنعتی

سفارش دهندگان گرامی، جهت کامل شدن اطلاعات شما در مورد نحوه قیمت گذاری در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی توسط عکاسان حرفه ای و  استودیو های عکاسی، فاکتورهای تاثیر گذار  به شرح زیر ارائه میگردد.

۱-تجربه: تجربه به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار همیشه مطرح میباشد. بدین معنی که عکاسان با سابقه دستمزد بیشتری دارند و همیشه تولید کنندگان مهم در کشور نیز بدلیل ریسک کمتر و نتیجه بهتر، با عکاسان باتجربه کار می کنند.

۲-دانش: عکاسانی که تحصیلات آکادمیک در زمینه عکاسی دارند دستمزد بالاتری دارند.

۳-تجهیزات: یکی دیگر از فاکتورهای مهم تجهیزاتی است که عکاس در اختیار دارد، هرچه این تجهیزات گران قیمت تر باشند هزینه های عکاسی بالاتر خواهند بود. فراموش نفرمایید که تجهیزات گرانقیمت در کیفیت فایل، نورپردازی و سرعت ارئه پروژه تاثیر گذار میباشند.

۴-اندازه: هرچه سایز محصولات بزرگتر باشند بدلیل لزوم استفاده از مکان عکسبرداری وسیع تر، تجهیزات ویژه و زمان بیشتر عکسبرداری هزینه های عکاسی بالاتری برای سفارش دهندگان خواهد داشت.

۵-وزن: در عکسبرداری صنعتی و تبلیغاتی در استودیو  هرچه وزن محصولات سنگین تر باشد بدیل زمان بیشتر عکسبرداری و نیاز به منابع انسانی بیشتر، قیمت عکاسی بالاتر خواهد بود.

۶-جنسیت: قیمت عکاسی از محصولات با جنسیت های خاص همانند استیل، شیشه و فلزات بدیل لزوم استفاده از تجهیزات نورپردازی خاص و زمان بیشتر عکسبرداری، بالاتر از قیمت عکاسی از محصولات دیگر میباشد.

۷-مکان عکاسی: هر چه مکان عکسبرداری از محل استقرار عکاس دورتر باشد، هزینه های عکاسی بالاتر خواهند بود.

۸-تعداد فریم (عکس): هرچه تعداد عکسهای سفارشی از طرف تولیدکنندگان بیشتر باشد، هزینه های عکاسی هر فریم در مجموع کمتر محاسبه میگردد.

در صورتی که تمایل به دریافت تعرفه قیمت عکاسی صنعتی انجمن عکاسان تبلیغاتی ایران را دارید اینجا را کلیک نمایید.

دکمه بازگشت به بالا