چرا گوشی آنتن دارد ولی در دسترس نیست

در بسیاری موارد پس از ضربه خوردن گوشی و یا بدون هیچ دلیل خاصی آنتن گوشی می پرد و یا ضعیف می شود. این به این معنی است که سیم کارت موجود در گوشی نمی تواند از پوشش شبکه ای استفاده کند. زمانی که گوشی انتن نمی دهد قدم اول چک کردن شماره سریال IMEI است برای این منظور شما می بایست شماره #۰۶# * را شماره گیری نمایید. اگر ایراد از آنتن گوشی باشد به جای نمایش کد انحصاری گوشی، علامت سوال یا عدد های ۱۲۳۴۵ یا “no serial” نمایش داده میشود.

اصطلاحا در این حالت گفته می شود که گوشی Rpl پرانده است و باید IMEI ترمیم گردد. اگر پس از کنترل IMEI  سریال گوشی وجود داشت و نمایش داده شود و همچنن آنتن نداشته باشید می بایست به مرحله بعدی بروید. به قسمت تنظیمات Setting بروید. حالا به قسمت  شبکه Network رفته و در قسمت جستجو، حالت دستی Manual  را انتخاب کنید. در ادامه توضیح مفصل از روش انجام تست را شرح خواهیم داد.

گوشی های غیرفعال در شبکه

گوشی هایی که شماره سریال یعنی همان IMEI آنها دچار مشکل شده است و مورد تایید شبکه نیست. با این حال گوشی روشن می شود ولی آنتن ندارد. عمدتا در صورتی که این گوشی ها با سیم کارت روشن شوند،  پیامی به مضمون “SIM Card Registration Failed”  بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود.  در این حالت باید شماره سریال گوشی IMEI، باید توسط شرکت مخابرات وارد شبکه شود و یا آن را توسط باکس های نرم افزاری که مرتبط با تعمیرات نرم افزاری موبایل است، تعمیر کنید.

بررسی علت پریدن آنتن گوشی

به طور خلاصه راجع به دردسرهای پریدن آنتن گوشی صحبت کردیم. اما چیزی که برایمان بسیار مهم است، بیشتر علت پریدن آنتن گوشی خواهد بود. به خاطر این که تا علت مشکلی را پیدا نکنیم، نمی‌توانیم راهکار مناسبی هم برایش در نظر بگیریم.

به همین دلیل در اینجا به چند مورد از مهم‌ترین دلایل پریدن گوشی خواهیم پرداخت. در چنین شرایطی رفع مشکل پریدن آنتن گوشی هم بسیار آسان‌تر خواهد بود و می‌توانید سریعا چنین مشکلی را رفع کنید. این موارد عبارتند از:

ترافیک سنگین؛ اصلی‌ترین علت پریدن آنتن گوشی

اگر می‌خواهید بدانید علت پریدن آنتن گوشی از چیست، در ابتدا اطرافتان را با دقت نگاه کنید. اگر در یک ترافیک کاملا سنگین داخل ماشین هستید، شک نکنید که علت پریدن آنتن گوشی شما همین موضوع است. زمانی که در یک فضای نسبتا نزدیک، تلفن‌های هوشمند کاربران زیادی در حال اتصال به نزدیک‌ترین شبکه‌ است، یک جدال میان دستگاه‌های هوشمند، برای یافتن شبکه رخ می‌دهد.

همین موضوع باعث می‌شود تا آنتن ضعیف‌تر و ضعیف‌تر شده و در شرایطی حتی به طور کلی آنتن گوشی‌تان بپرد.حتم داریم چنین شرایطی را باید هنگام عید نوروز، دقیقا در سال تحویل تجربه کرده باشید. معمولا هنگام سال تحویل در عید نوروز، از آنجایی که همه افراد قصد دارند با پیامک و یا تماس تلفنی با یکدیگر تماس بگیرند، خط‌ها بسیار شلوغ شده و پیامک‌ها در آن لحظه دیر ارسال می‌شوند.

چرا که بیشترین جمعت یک کشور در آن لحظه، در حال ارسال کردن پیامک تبریک سال نو و یا تماس‌های تلفنی هستند. این موضوع در مورد علت پریدن آنتن گوشی هنگام ترافیک سنگین هم صدق می‌کند. پس اگر در یک ترافیک سنگین گیر کرده‌اید، طبیعی است که آنتن گوشی‌تان بپرد. همچنین قیمت گوشی آنر معقول و منصفانه است و همچنین از مشخصات سخت افزاری خوب و کارایی بالایی بهره‌مند هستند. محصولات آنر فقط به گوشی های هوشمند ختم نمی‌شود، تبلت و گجت های هوشمند از دیگر محصولات آنر است. کمپانی آنر در سال 2013 رسما تاسیس شد و در سال 2014 اولین گوشی آنر یعنی honor 3c به بازار مویایل در مالزی عرضه شد و فروش خود را از فروشگاه اینترنتی Flipkart هند آغاز کرد و پس از آن برای تحقق هدف فروش جهانی به بازار اروپا نیز معرفی شد. گسترش فروش گوشی های آنر سبب شد تا در سال 2015 در 74 کشور جهان به فروش رسد

دکمه بازگشت به بالا