جاذبه های گردشگری وان

برخی وان را شهر زیبایی ها در شرق ترکیه می نامند. این شهر که در مرز شرقی ترکیه قرار دارد، از نظر وسعت ششمین شهر بزرگ این کشور است. وان شهری باستانی با قدمت بسیار طولانی قبل از میلاد مسیح است و یکی از اولین شهرهای مسکونی دوران باستان به شمار می رود. وان، در مسیر جاده ابریشم، یکی از مکان هایی بوده که تمدن های زیادی را در طول تاریخ به خود جذب کرده است. این شهر یکی از غنی ترین مناطق باستان شناسی برای عاشقان ماجراجویی است. در این مقاله، جاذبه های وان ترکیه و بهتریت تور وان را معرفی خواهیم کرد .

Van tourist attractions

محبوب ترین جاذبه های وان

جزیره آکدامار

جزیره آکدامار یکی محبوب ترین جاذبه های وان در شرق ترکیه است. این جزیره دومین جزیره بزرگ از بین ۴ جزیره در دریاچه وان است. در این جزیره، کلیسای جامع صلیب مقدس ارمنی متعلق به قرن دهم را خواهید دید، بقایای پادشاهی بزرگ ارمنی که از ۱۱۱۶ تا ۱۸۹۵ بر این منطقه حکومت می کرد.

این جزیره توسط دریاچه وان با پس زمینه ای خیره کننده از کوه مقدس آرارات احاطه شده است. اینجا احتمالاً یکی از دیدنی ‌ترین کلیساهایی است که در شرق ترکیه خواهید دید و یکی از دلایل اصلی برای بازدید بسیاری از گردشگران از شعر وان است.

برای رفتن به جزیره از مرکز شهر وان، باید یک مینی ون (دولموش) با علامت “Gevas/Akdamar” را از ایستگاه مینی ون در شمال  Van Beşyol Meydanı سوار شوید. ون پس از پر شدن حرکت می ‌کند و به سمت Gevas که نزدیک‌ ترین شهر به اسکله آکدامار است می ‌رود. سفر از مرکز شهر وان حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد و بلیط یک طرفه آن حدود ۱۰ لیر هزینه خواهد داشت.

  • رفتن به جزیره آکدامار با کشتی

وقتی به بندر آکدامار برسید، این گزینه را دارید که با کشتی به جزیره بروید که فقط زمانی که پر شود حرکت می کند یا می توانید با قایق شخصی به جزیره بروید. هزینه کشتی برای هر نفر ۱۰ دلار است. برای پر شدن و حرکت کردن کشتی، به ۱۶ نفر یا بیشتر نیاز دارید که می تواند به خصوص در فصل های خلوت تر کمی مشکل باشد. اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید، می‌توانید یک قایق خصوصی را با حدود ۱۵۰ لیر انتخاب کنید. پس از ورود، باید هزینه ورودی جزیره آکدامار را بپردازید که برای هر نفر ۱۰ لیر است.

می توانید حدود سی دقیقه تا یک ساعت را به پیاده روی در اطراف جزیره بگذرانید و تمام مناظر را بررسی کنید، سپس می توانید با کشتی دوباره به بندر رفته و با یک مینی ون به مرکز شهر وان برگردید. آخرین دولموشی که پیدا می کنید حدود ساعت ۵ تا ۶ بعدازظهر است، پس حتما زودتر به اسکله برگردید. کشتی ها هم هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر کار می کنند.

دریاچه وان – جاذبه های وان

ساکنان وان به دلیل وسعت آن،  دریاچه خود را دریا می نامند. دریاچه وان در واقع بزرگ ترین دریاچه قلیایی جهان و ترکیه با مساحت حدود ۱۲۰۰۰ کیلومتر مربع و عمق ۱۵۰ متر با چندین رودخانه کوچک است که به سمت آن جریان دارند و از مناطق همجوار سرچشمه می گیرد.این دریاچه پس از فوران کوه آتشفشانی نمرود شکل گرفته است و در آن گونه بسیار کمیاب ماهی به نام Inci Kafali زندگی می ‌کند که در هفته اول ماه مه در جستجوی آب شیرین برای تولید مثل شروع به مهاجرت می‌ کند.

این ماهی ها برخلاف رودخانه شنا می کنند تا در نقطه تلاقی آن با دریاچه وان به رودخانه برسند؛ گویی در حال رقصیدن هستند و به همین مناسبت جشنواره ای در ماه ژوئن در این منطقه برگزار می شود.دریاچه وان در ۵ کیلومتری شرق وان قرار دارد و از شمال و غرب توسط کوه های آتشفشانی احاطه شده است. مطالعات انجام شده در آب های دریاچه ثابت کرده که این آب میکروب ها را از بین می برد و در درمان بسیاری از بیماری ها و التیام زخم ها مفید است.

نکته:جهت مشاهده تور وان ترکیه میتوانید با مراجعه به وب سایت ما اطلاعات کامل از کارشناسان ما کسب کنید.

قلعه وان

قلعه وان یکی دیگر از جاذبه های وان است که حتما باید از آن دیدن کنید. این قلعه سنگی عظیم که در بالای یک صخره ۱۰۰ متری در نزدیکی ساحل دریاچه وان قرار دارد، بازمانده ای از پادشاهی باستانی اورارتو است و بین قرن های ۹ تا ۷ قبل از میلاد ساخته شده است.این قلعه بزرگ ترین قلعه در نوع خود است و مناظر عالی از دریاچه وان و مرکز شهر را ارائه می دهد. شب ها می توانید حدود یک ساعت در اطراف منطقه قدم بزنید و غروب خورشید را بر فراز دریاچه وان تماشا کنید.

برای رسیدن از مرکز شهر وان به قلعه وان، می توانید به سادگی یک مینی ون را با علامت “Kalesi” یا “Kale” که به معنای قلعه است، سوار شوید. سفر شما حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد و برای شما بیشتر از ۳ لیر هزینه نخواهد داشت.هزینه ورودی قلعه وان برای هر نفر ۵ لیر و ساعات کاری آن همه روزه بین ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است. در نزدیکی قلعه، موزه ای نیز پیدا خواهید کرد که می توانید برای آشنایی بیشتر با قلعه و این منطقه به طور کلی از آن دیدن کنید.

جزیره کارپاناک – جاذبه های وان

در دریاچه وان یکی از بزرگ ترین جزایر، جزیره کارپاناک در سطح دریاچه وان است و مکانی عالی برای یک روز زیبا در دل طبیعت مسحور کننده آن. جزیره کارپانک در فصل بهار بسیار زیبا است و به یکی از برترین جاذبه های وان تبدیل شده است. بازدیدکنندگان می ‌توانند قایق ‌های ماهیگیری کوچکی را که در همسایگی سیتورن در نزدیکی دریاچه واقع شده ‌اند، برای سفری یک ساعت و ۴۰ دقیقه‌ای به داخل دریاچه کرایه کنند تا به جزیره ‌ای برسند که خانه ‌ای عالی برای مرغ ‌های دریایی است.

جزیره کارپانک دوستداران طبیعت، عکاسان و هنرمندانی که به دنبال الهامات هنری هستند را به خود جذب می کند. بازدیدکنندگانی که به این جزیره می‌ آیند، مجذوب طبیعت زیبای آن و همچنین معماری کلیسای کارپاناک می ‌شوند که مردم را مجذوب می ‌کند تا تمام روز را در آن جا صرف عکس و فیلم گرفتن کنند. این جزیره هنوز هم خانه صومعه ارامنه معروف به “Ktuts یا Ktouts” است، و اگرچه صومعه زمانی مکانی بزرگ با کتابخانه، کابین‌ ها و مهمان ‌خانه‌ها بوده، کلیسا تنها ساختاری است که از آن باقی مانده است.

خرید در وان

تجربه خرید در ترکیه به طور کلی یکی از بهترین تجربه هایی است که یک گردشگر می تواند داشته باشد. در مورد خرید در وان، می توانید بلافاصله پس از رسیدن به این شهر، از خرید در بازار UrartuHalı، در ۹ کیلومتری فرودگاه وان لذت ببرید، که شامل تعداد زیادی مغازه و غرفه است که محصولات اصیل ترکیه، از جمله فرش های دستباف معروف ترکیه، و همچنین سوغاتی های زیادی از جمله صنایع دستی را ارائه می دهد. مراکز خرید وان بسیار متنوع هستند و قیمت های به نسبت مناسبی را هم ارائه می دهند.

موزه وان

موزه وان، یک موزه جدید است که درست در شمال شرقی قلعه وان واقع شده است. این موزه یکی از جاذبه های وان و مکانی عالی برای بازدید است اگر می خواهید درباره تاریخ قلعه، شهر و این منطقه به طور کلی بیشتر بدانید.وان به دلیل قرار گرفتن درست در امتداد جاده ابریشم باستانی، از زمانی که توسط پادشاهی اورارتو و ارمنی تأسیس شد، همیشه خود را در میانه درگیری های بزرگ از پادشاهی های رقیب می دید.

از آن زمان، این شهر قبل از تبدیل شدن به بخشی از ترکیه امروزی، توسط بیزانس، سلجوقیان و امپراتوری عثمانی فتح شده است.همانطور که می بینید، تاریخ در وان اهمیت زیادی دارد و اگر می خواهید در مورد وان بیشتر بدانید، جایی بهتر از موزه وان وجود ندارد. این موزه همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر باز است و هزینه ورودی برای هر نفر ۱۰ لیر است.

نکته:اگر شما هم جزو افرادی هستید میخواهید از تهران به سمت وان ترکیه سفر کنید میتوانید با تور وان از تهران همراه باشید و با انتخاب بهترین هتل ها از سفر خود لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا