بورل: رقابت چین و آمریکا نهادهای بین‌المللی را فلج کرده است/ شاهد پایان رهبری آمریکا هستیم

بورل: رقابت چین و آمریکا نهادهای بین‌المللی را فلج کرده است/ شاهد پایان رهبری آمریکا هستیم

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: “رونق چین تحسین برانگیز و قابل احترام است ، اما در عین حال بسیاری از سؤالات و نگرانی ها وجود دارد ،” در میان نشانه ها مبنی بر اینکه ایالات متحده در مرکز قدرت جهانی جایگزین ایالات متحده خواهد شد. »

به گزارش مجله روز ، جوزف بورل ، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که روز دوشنبه (25 مه) به دعوت کنفرانس سفیران آلمان پیام ویدیویی صادر کرد ، برای نخستین بار خاطرنشان کرد که آلمان قرار است ریاست این شورای امنیت سازمان ملل در ماه ژوئن و شورای اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه. مسائل را خیلی جدی بگیرید و سعی کنید خیلی زیاد روی مسئله تمرکز نکنید.

وی با اشاره به شیوع بیماری کوروی ویروس در اروپا گفت: “ما دوباره به شما فکر می کنیم تا اروپا را از بحران خارج کنید و مطمئن شوید که قوی تر خواهیم آمد.”

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت پیشنهادات آنگلا مرکل ، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه برای جبران خسارت ، “جسورانه” بوده است.

وی گفت: “من فکر می کنم این همان چیزی است که اروپا به آن نیاز دارد.”

به گزارش یورونیوز ، بورل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که باید در راه حل های مشترک سرمایه گذاری کرد و از همبستگی واقعی بهره برد.

کمیسیون اروپا برنامه اقتصادی برای مقابله با بحران ویروس تاج را روز چهارشنبه پیشنهاد خواهد کرد. یک میلیارد یورو برای محافظت از تمامیت مالی اروپا.

این طرح به عنوان دو قدرت اصلی اتحادیه اروپا ، آلمان و فرانسه ارائه شده است که هفته گذشته از طرح 500 میلیون دلاری برای مقابله با بحران پرده برداشت. هلند ، اتریش ، سوئد و دانمارک با اعطای وجه رایگان به کشورهای نیازمند اتحادیه برای حل بحران تاج مخالف هستند.

وی افزود: “ابتکار فرانسه و آلمان از همیشه مهمتر است ، اما در عین حال ، یک توافق واحد فرانسوی و آلمانی کافی نیست.”

جمع آوری اروپا

رئیس دستگاه دیپلماتیک اروپا بر لزوم گرد هم آوردن اروپا تأکید کرد.

وی گفت: “من قبل از اینكه منصب شوم ، از این امر آگاه بودم ، اما من آن را به طور مستقیم در شش ماه گذشته تجربه كرده ام.”

بورل درباره دشواری جمع شدن اروپا گفت: “این دشوار است.” زیرا در بسیاری از موضوعات اختلافات زیادی بین کشورهای عضو وجود دارد. ما فاقد یک فرهنگ استراتژیک مشترک هستیم و تمایل به سازش کمتر از آن چیزی است که باید باشد. “ما در جهانی بدون رهبری زندگی می کنیم ، که در آن آسیا اهمیت فزاینده پیشرفت اقتصادی ، فناوری و فناوری به دست می آورد.”

پایان رهبری آمریکا و ورود دوره آسیا

وی افزود: “تحلیلگران مدتی است در مورد پایان دادن به سیستم تحت هدایت ایالات متحده و ورود به دوره آسیا صحبت می كنند.” “این درست قبل از چشمان ما اتفاق می افتد.”

رئیس سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا تأکید کرد که اگر قرن بیست و یکم به یک قرن آسیا تبدیل شود ، مانند قرن بیستم ، همه گیری ممکن است نقطه عطفی در روند کار باشد.

او معتقد است این نخستین بحران بزرگ در دهه هایی است که ایالات متحده در حال هدایت واکنش های بین المللی نیست.

بورل گفت: “شاید ایالات متحده اهمیتی ندهد ، اما ما هر جا که نگاه می کنیم ، رقابت بیشتری می بینیم.” مخصوصاً بین ایالات متحده و چین. “فشار زیادی برای دستیابی به آن وجود دارد ، و به عنوان اتحادیه اروپا ، باید منافع و ارزشهای خودمان را دنبال کنیم.”

وی گفت: “رقابت بین چین و ایالات متحده تأثیر موازی بر سیستم چند جانبه شورای امنیت سازمان ملل ، گروه 20 ، سازمان بهداشت جهانی و سایر مناطق دارد.” “این به اختلافات بیشتر ، وتوی بیشتر و توافق های کمتر منجر می شود.”

این مقام اروپایی پیش بینی کرد که چین در مقابل این وضعیت قوی تر و جسور تر می شود. وی گفت: “رونق چین قابل تحسین و قابل احترام است ، اما در عین حال بسیاری از سؤالات و نگرانی ها وجود دارد.” روابط ما باید مبتنی بر اعتماد ، شفافیت و اقدامات متقابل باشد. همیشه اینگونه نیست. “ما فقط فرصت خواهیم داشت كه در چارچوب نظم جمعی با چین توافق كنیم.”

وی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق در نشست اتحادیه اروپا و چین پاییز آینده رخ دهد.

بورل معتقد است كه اروپا به يك استراتژي قوي تر از چين نياز دارد كه به روابط و همكاري بيشتر با بقيه دموكراسي هاي آسيا نياز دارد. وی به عنوان مثال همکاری با هند ، ژاپن و کره جنوبی ذکر کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا