همه چیز در رابطه با ادمین

 

شاید پیش خودتان بگویید اینستاگرام فضای ساده ای است و نیاز به هزینه کردن ندارد. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به گسترش فعالیت در بستر اینترنت، ماهیت بسیاری از کسب­و­کارها تغییر کرده و روش های تبلیغات و بازاریابی مخصوص به خود را دارند. بنابراین اگر بخواهیم از تمام پتانسیل های این فضا به خوبی بهره ببریم، باید با دیدگاه حرفه ای تری به مدیریت صفحه اینستاگرام خود بپردازیم.

در ایران از اینستاگرام به جز جنبه تفریحی و سرگرمی، به هدف بازاریابی و فروش هم استفاده می‌شود. به دلیل وجود تعداد زیادی از دسته‌بندی‌های شغلی و فعالیت بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی، نیاز به محتوای برنامه‌ریزی شده و هدفمند روز به روز افزایش می‌یابد.

دوره جامع آموزش ادمینی همراه با استخدام

ادمین اینستاگرام شخصی است که مدیریت پیج را در اینستاگرام بر عهده می گیرد و با استفاده از روش های گوناگون نظیر تولید محتوا، تحلیل و آنالیز پیج، تامین امنیت پیج و…  به رشد صفحه شما در این شبکه اجتماعی محبوب کمک می­کند.

 

واژه ادمین به چه معنا است؟

کلمه Admin که در فارسی ادمین خوانده می‌شود، از کلمه Administrator گرفته شده است و به عبارتی، مخفف آن محسوب می‌شود. این واژه در دنیای فناوری اطلاعات یا IT بسیار رایج است؛ مثلا در بخش‌های مختلف سیستم عامل ویندوز  یا IOS  و حتی اندروید، این اصطلاح را بارها و بارها شنیده‌اید. واژه مدیر، معادل فارسی این کلمه است.

 

تفاوت بین ادمین اینستاگرام و وبمستر چیست؟

حال که می‌دانیم ادمین اینستاگرام کیست، باید تفاوت آن را با Webmaster یا مدیر سایت بررسی کنیم. به نظر شما تفاوت این دو در چیست؟ مدیر وب‌سایت یا وبمستر، کسی است که به طور کامل یک وب‌سایت را مدیریت می‌کند و وظیفه محتواگذاری در صفحات مختلف آن را برعهده دارد. در مورد ادمین اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی، این موضوع محدود به Social Media یا شبکه اجتماعی است و شامل وب‌سایت نمی‌شود.

با این تعاریف متوجه شدیم که یک ادمین اینستاگرام، در واقع مدیریت پیج اینستاگرام را انجام می دهد و برای این کار نیاز به توانایی، مهارت و تخصص دارد. چه بخواهید ادمین اینستاگرام شوید و چه به استخدام ادمین اینستاگرام بپردازید باید مهارت های لازم برای این جایگاه شغلی را کسب کنید.

مهارت ها و توانایی های یک ادمین

قطعا تخصص پیدا کردن در هر زمینه ای نیازمنددانش و تمرکز است. شما می توانید با صرف وقت و تمرکز کافی به یک ادمین حرفه ای تبدیل شوید. در ادامه نکاتی را مطرح می کنیم که با رعایت آن ها می توانید به تخصص و مهارت کافی دست پیدا کنید.

  • به اپلیکیشن اینستاگرام و تمام قابلیت ها و کارکردهای آن مسلط باشید
  • آشنایی کافی با انواع پروفایل های اینستاگرامی داشته باشید
  • علاوه بر موبایل، نحوه کار به وسیله وبسایت اینستاگرام را نیز بدانید
  • انواع روش های جذب و افزایش فالوور را بدانید و از آن ها به درستی استفاده کنید
  • پیج های با فالوور بالا را زیر نظر داشته باشید و با خلاقیت خود از آن ها ایده برداری کنید
  • درک درستی از استوری اینستاگرام داشته باشید
  • از مفهوم کلی هشتگ، کاربرد و نحوه استفاده از آن مطلع باشید
  • از نرم افزارهای موبایلی مانندInshot یا Picsart برای ویرایش عکس ها و فیلم ها استفاده کنید
  • از مقالات و منابع معتبر انگلیسی و فارسی برای آموزش کار با اینستاگرام و سایر برنامه ها بهره ببرید
  • پیج هایی که ایده های جدید و خلاقانه دارند را فالو کرده و سعی کنید با رصد کردن عملکرد این پیج ها، از آن ها یاد بگیرید
  • از ابزارهای آنالیز و تحلیلی اینستاگرام به بهترین نحو استفاده کنید
  • از تصویر پروفایل مناسب و یک بایو حرفه ای برای پیج خود استفاده کنید

ایرادی ندارد که در ابتدای راه از ایده های خلاقانه دیگران کپی کنید. کم کم و با طی کردن این مسیر، ایده های ناب و منحصر به فرد خودتان را خلق خواهید کرد.

دوره جامع آموزش طراحی سایت همراه با استخدام

قرارداد ادمین اینستاگرام چگونه است؟

با وجود مجازی بودن کار در خصوص ادمین شدن در اینستاگرام، قراردادی میان صاحب پیج و فردی که می خواهد ادمین پیج شود بسته می شود. هدف از انجام این کار، سپردن برخی از مسئولیت های پیج به فردی به جز صاحب اصلی پیج یا برند مربوطه است.

معمولا افرادی که تعداد فالوور بالایی دارند برای رسیدگی به کلیه امور پیج خود یک یا دو ادمین استخدام می کنند و طی یک قرارداد رسمی، مبلغی پول به صورت ماهانه برای آن ها واریز می کنند.

در قراردادی که میان ادمین پیج و صاحب اکانت بسته می شود مواردی مانند مسئولیت های ادمین، وظایف، ساعات کاری، حقوق و … ذکر می شود. کلیه این اطلاعات باید به طور دقیق نوشته شود تا بعدا هیچ کدام از طرفین نتوانند ادعایی خارج از موارد ذکر شده در قرارداد داشته باشند.

یکی دیگر از موارد مهمی که در این قرارداد نوشته می شود، تعهد ادمین پیج در خصوص فاش نکردن اطلاعات محرمانه شرکت یا موسسه ای است که مسئولیت ادمین بودن ‌آن را بر عهده دارد.

در واقع اگر شما هم به دنبال آموزش ادمینی هستید یا قصد دارید یک ادمین آموزش دیده حرفه ای را  استخدام کنید پیشنهاد ما باتیس گرفی می باشد ، چرا که با مجرب ترین تیم خود بهترین خدمات را ارائه می دهند.

 

‫5 دیدگاه ها

  1. خیلی مقاله جالبی بود! همیشه برام سوال بود که ادمین‌ها چه کارهایی انجام می‌دن و چقدر اهمیت دارن. حالا با خوندن این مطلب اطلاعاتم خیلی بیشتر شد.

  2. عالی بود! نمی‌دونستم ادمین‌ها چه مسئولیت‌های زیادی دارن. مقاله‌تون به من کمک کرد تا بیشتر قدر زحماتشون رو بدونم. مرسی!

  3. دمتون گرم! توضیحات شما درباره نقش ادمین‌ها واقعاً کامل و مفید بود. من همیشه فکر می‌کردم فقط یه نفر هستن که سایت رو مدیریت می‌کنه، ولی حالا فهمیدم چقدر کارهاشون متنوعه.

  4. خیلی مفید بود! من هم همیشه به ادمین‌ها فکر می‌کردم، ولی نمی‌دونستم که کارهاشون چقدر متنوع و پیچیده‌ست. اطلاعاتتون واقعا کمک‌کننده بود، ممنون!

  5. چه نکات جالبی! به عنوان کسی که تازه وارد دنیای وب شده، این مطلب خیلی به من کمک کرد که بفهمم ادمین‌ها چه نقشی تو موفقیت یک سایت دارن

دکمه بازگشت به بالا