ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی با منابع مالیات بر ارزش افزوده

ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی با منابع مالیات بر ارزش افزوده

در قالب لایحه بودجه ۱۴۰۴ از محل عوارض ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در حریم و خارج از حریم شهرها هزینه خواهد شد.

به گزارش مجله روز، دولت در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد داده تا مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند که منابع حاصل از آن صرف اموراتی همچون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و صندوق بازنشستگی فولاد خواهد شد.

هم‌چنین در تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۴ مربوط به مسکن و حمل‌ونقل (شناسه بودجه‌ای ۷۰۶۲) «الف» آمده است: برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در حریم و خارج از حریم شهرها، تأمین زیرساخت و فراهم کردن حداقل خدمات ‏عمومی اعم از مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، در این مناطق، سازمان امور مالیاتی، ‏موظف است معادل سهم جمعیت ساکن در این مناطق از کل ‏جمعیت هر استان را بر اساس اعلام سازمان مدیریت و ‏برنامه‌ریزی استان‌ها از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ‏ارزش افزوده به حساب خزانه استان واریز نماید.

منابع حاصله بر ‏اساس نظر شورای برنامه‌ریزی استان از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط ‏و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، ‏صرف توسعه و بهسازی مناطق فوق‌الذکر در همان استان می‌گردد.

هم‌چنین طبق (شناسه بودجه‌ای ۷۰۶۲) «ب» لایحه بودجه ۱۴۰۴ در اجرای ماده (٤٩) برنامه هفتم پیشرفت و تحقق کاهش ‏سـطح بافت فرسـوده و ناکارآمد شـهری، وزارت راه و ‏شهرسازی مکلف اسـت تا ۱۰ درصد از اراضی الحاقی موضوع تبصره ‏‏(۱) بند (ب) ماده ۵۰ قانون برنامه هفتم پیشرفت در سال ۱۴۰۴ را از طریق ‏تهاتر، مولدسازی و سایر روش‌ها، برای تأمین سرانه‌های خدمات ‏شـهری (خدمات روبنایی، زیربنایی، بهسـازی محیطی) بافت‌های ‏ناکارآمد شهری و اجرای طرح کلید به کلید برای حداقل (۱۰) هزار ‏واحد مسکونی اختصاص دهد.‏

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا