تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در بستر همدلی، اتحاد و وفاق جمعی

تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در بستر همدلی، اتحاد و وفاق جمعی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها بر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در بستر همدلی اتحاد و وفاق جمعی تأکید کرد.

به گزارش مجله روز سید مصطفی آذرکیش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها با اشاره به برنامه های تحولی معاونت آموزش متوسطه اظهار کرد: نهضت عدالت آموزشی و ارتقاء مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم مورد تأکید رئیس جمهور است و ایشان برابری آموزشی را نماد یک وفاق ملی معرفی کرده اند.

وی در ادامه افزود: ما در معاونت آموزش متوسطه انسجام بخشی به برنامه های تحولی نظام تعلیم و تربیت توانمندسازی و تقویت شایستگی معلمان بهره مندی از فناوری های نوین مثل هوش مصنوعی و توسعه حرفه ای و مستمر گروه های توانمندساز را مورد تأکید قرار دادیم.

معاون آموزش متوسطه در ادامه گفت: یکی از برنامه های اصلی معاونت آموزش متوسطه ارتقاء کیفیت یاددهی – یادگیری حول دو محور تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشگاهی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی بر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در بستر همدلی اتحاد و وفاق جمعی تأکید کرد و ارتقاء سطح تعاملات درون و برون سازمانی را از ضروریات آموزش و پرورش دانست.

آذرکیش خاطرنشان کرد: ۷۴ دبیرخانه راهبری کشوری و گروه های آموزشی متعدد در سطح کشور وظیفه پایش و نظارت بر برنامه درسی در کلاس های آموزشی را بر عهده دارند.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به سامانه برنامه ریزی برخط و هوشمند BI گفت: این سامانه تمامی برنامه های راهبردی آموزش و پرورش را درنظر دارد و می تواند میزان پیشرفت این برنامه ها در سطح کشور را به شکل هوشمند و دقیق ارائه دهد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر رویکرد با هم آموزی-به هم آموزی-از هم آموزی اشاره کرد و افزود: این رویکرد باید در کانون کلاس درس اجرایی شود و در این راستا لازم است تا برنامه هایی که تحرک پویایی نشاط و شادابی در کلاس درس را موجب می شود مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به ۶۹۴ پژوهش سراهای دانش آموزی سراسر کشور تصریح کرد: این پژوهش سراها برای ایجاد تحول در محیط های یادگیری و تنوع بخشی فرصت های یادگیری و همچنین ایجاد تفکر حل مسئله تیمی و خلاقانه در کلیه کشور فعالیت می کنند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش آذرکیش در پایان ضمن اشاره به اهداف آموزش و پرورش در راستای فعالیت های فنی و مهارتی عنوان کرد: مهارت آموزی از اهداف اصلی معاونت آموزش متوسطه است که برای تحقق این هدف ارزشمند و مرتبط با شعار سال توسعه مهارت آموزی ارتقاء فعالیت های فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش یک مهارت به دانش آموزان غیر هنرستانی توسعه برون سپاری آموزش های مهارتی و توسعه هنرستان های کل کشور و استفاده از تکمیل ظرفیت در بعدازظهر و کارگاه ها مدنظر وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا