اقتصادی

افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت برنج وارداتی/ دپوی۲۰۰ هزار تنی در گمرک

روند افزایشی قیمت برنج وارداتی در ماه آگوست امسال نیز ادامه داشته و بیش از 100 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. افزایش قیمت این محصول عمدتاً به دلیل حذف دلار 4200 تومانی و سپرده گذاری آنها در گمرک به دلیل مشکلات ارزی است.

به گزارش مجله روز ، آخرین آمار از تغییر قیمت برنج وارداتی و البته برنج ایرانی نشان می دهد ، در آگوست امسال ، هر کیلو برنج خارجی به طور متوسط ​​بیشتر فروخته می شود از 18 هزار تومان ، که در مقایسه با مرداد سال گذشته است ، که حدود 8600 تومان بود ، قیمت 108 افزایش یافته است.

برنج وارداتی در مقایسه با قیمت 16 هزار و 400 تومان در فاصله ماه های جولای تا آگوست بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

وضعیت برنج ایرانی به گونه ای است که قیمت این محصول در ماه آگوست به ازای هر کیلو حدود 27 هزار تومان بود که نسبت به مرداد سال 17 درصد افزایش دارد گذشته که هر کیلوگرم آن 23 هزار و 100 تومان فروخته می شد. این محصول نسبت به جولای امسال حدود دو درصد افزایش قیمت داشته است.

افزایش قیمت برنج خارجی در حالی صورت می گیرد که در اردیبهشت ماه سال جاری واردات این محصول با ارز 4200 تومانی و با نصف ارز که حدود 20 هزار تومان قیمت دارد ممنوع است. ، که بر افزایش قیمت برنج در بازار تأثیر گذاشته است.

اما مورد دیگر مربوط به برنج وارداتی و تصفیه آن است. در همین حال ، واردات برنج از اول سپتامبر به صورت فصلی ممنوع شد و از این نظر ، یک مقدار برنج وارداتی در گمرک باقی ماند.

پیش از این ، مقامات گمرک اعلام کرده بودند که از ابتدا تا انتهای آگوست سال گذشته ، حدود 800000 تن برنج وارد و پاک سازی شده و واردات این کالا حدود 20٪ کاهش یافته است. در مدت مشابه امسال بنابراین ، در پایان ماه آگوست ، 400000 تن ترخیص کالا از گمرک باقی مانده و 300،000 تن بیشتر در گمرک باقی مانده بود که با اجرای ممنوعیت فصلی واردات برنج ، دیگر قابل تسویه نیست.

با این حال ، پس از اعمال این ممنوعیت ، با توافق آژانس های ذی صلاح ، از جمله گمرک و وزارت صمت ، تصمیمی اتخاذ شد ، تصمیم بر این شد که شرایط جدید برای تسویه اقلام در حین ممنوعیت برنج اجازه تصفیه

با این حال ، آخرین گزارش منتشر شده توسط آروانگی ، معاون امور فنی و امور گمرکی ایران ، نشان می دهد که از ابتدای سال جاری حدود 497000 تن برنج وارداتی پاکسازی شده و گمرکات کشور برنجی که در صف عرضه ارز است. یک درصد خارجی می سازد. با این حال ، بیش از 200000 تن برنج وارداتی ذخیره شده هنوز در گمرک است و پاک سازی نشده است. برای دفتر ، بیانیه تغییر باید توسط صاحب کالا و بانک ارائه و ارائه شود. وقتی این تغییر ارائه نشود و به گمرک ارائه نشود ، امکان ترخیص وجود دارد. نخواهد داشت

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا