بین الملل

تحریم کالاهای فرانسوی ترند توئیتر کشورهای عربی شد

این حادثه را می توان نشانه خشم شهروندان عرب و کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی از حملات خشونت آمیز ماکرون به مسلمانان در فرانسه به بهانه تلاش جوان برای ترور یک معلم چچنی دانست. تاریخ ، طبق گروه بین المللی آنا TRT. نمایش تصاویر کارتونی توهین به پیامبر اسلام.

پس از شیوع خشم مردم در میان ملتهای مسلمان ، فعالان شبکه های اجتماعی با هشتگ “تحریم کالاهای فرانسوی” در کنار “ماکرون به پیامبر توهین می کند” و “The پیامبر ما خط قرمز ماست “.

این کارزار رسانه های اجتماعی قصد دارد صدمه ای به دولت فرانسه بزند ، که پس از حوادث نژادپرستانه علیه زنان مسلمان در فرانسه و همچنین زنان مسلمان در کشور خود ، مرزهای توهین به اسلام را نقض کرده است. فشار آوردن

کاربران عربی با انتشار لیستی از محصولات فرانسوی در بازارهای عربی در توییتر خواستار تحریم شده اند.

علاوه بر این ، بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی تصاویر پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک و سایر شبکه های تصویری به نام پیامبر گرامی اسلام (ص) تغییر دادند و بنابراین نارضایتی خود را از توهین مقامات فرانسه به پیامبر اسلام.

در همین حال ، برخی مغازه ها و مراکز خرید در کویت در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه با قرار دادن بنرها ، از آغاز تحریم کالاهای فرانسوی خبر داده اند.

مرزوق الغانم ، رئیس مجلس شورای ملی کویت نیز اقدامات برخی روزنامه های فرانسوی در انتشار کاریکاتور توهین آمیز به حضرت محمد (ص) را محکوم کرد و از دولت وی خواست که توهین های عمدی به ستون ها را محکوم کند. اسلام و قداست مسلمانان. .

ماکرون اخیراً ادعای آشکاری را مبنی بر ادامه انتشار فرانسه کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) مطرح کرد که باعث واکنش شدید مسلمانان شد.

دکمه بازگشت به بالا