بین الملل

چند علامت سؤال مقابل کشته شدن نظامی فرانسوی در کمین داعش

به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یکی از اعضای ارشد ائتلاف الفتح عراق گفت که کمین نظامیان فرانسوی در منطقه «العیث» در استان صلاح الدین سه علامت سوال ایجاد می‌کند.

«جبار عوده» در گفتگو با المعلومه ضمن اشاره به این موضوع افزود: روز دوشنبه نیروهای یگان ویژه فرانسوی در منطقه العیث در شرق صلاح الدین در کمین عناصر داعش گرفتار شدند که در پی آن یکی از نظامیان فرانسوی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

وی افزود: این حادثه سه علامت سوال ایجاد کرده است که عبارتند از: نخست؛ داعش چگونه از حضور نظامیان فرانسه در این منطقه مطلع شد؟ دوم؛ چه طرفی نیروهای فرانسوی را به سمت منطقه کمین سوق داد؟ و سوم؛ چه رابطه‌ای بین این حادثه و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا وجود دارد؟

جبار عوده ادامه داد: آمریکا خواهان حضور هیچ نیروی اروپایی فعال در مبارزه با داعش در عراق نیست و آنچه برای نیروهای فرانسوی اتفاق افتاد ممکن است پیامی اعلام نشده از سوی واشنگتن به پاریس در پرتو درگیری پنهانی بین آنها باشد.

این مقام ارشد ائتلاف فتح خاطرنشان کرد: داعش گروهی تروریستی است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا آن را ایجاد کردند و شواهد فراوانی در این خصوص وجود دارد. بنابراین کشته شدن یک نظامی فرانسوی در کمین داعش نیازمند توضیحات منطقی است تا حقیقت ماجرا را نشان دهد.

گفتنی است که فرانسه از کشته شدن یک نیروی ویژه خود و زخمی شدن دو تن دیگر در حین انجام عملیات ضد داعش در منطقه العیث در شرق صلاح الدین خبر داد.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا