بین الملل

کشته شدن یک دیپلمات مصری در درگیری‌های سودان

ارتش سودان از کشته شدن یک دیپلمات مصری در شهر خارطوم به ضرب گلوله نیروهای واکنش سریع به فرماندهی «محمد دحلان دقلو» خبر داد.

به گزارش مجله روز، ارتش سودان دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد الحسین محمد الراوی» دستیار وابسته نظامی مصر در خارطوم در حالی که با خودروی خود از جاده اصلی خیابان السید عبدالرحمن عبور می‌کرد، هدف تیراندازی نیروهای واکنش سریع قرار گرفت».

به گزارش روسیا الیوم، ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ادامه سوابق جنایی و کشتار بی‌رویه نیروهای واکنش سریع، دستیار وابسته نظامی مصر در خارطوم، عصر امروز بر اثر تیراندازی شبه‌نظامیان کشته شد».

در این بیانیه آمده است: «نیروهای مسلح سودان ضمن تسلیت به ملت برادر مصر، هدف قرار دادن جان مردم توسط “نیروهای واکنش سریع” اعم از غیرنظامیان و یا هیأت‌های دیپلماتیک توسط شبه‌نظامیان و یا اتفاقی که برای شهروندان فرانسوی رخ داده است را به شدت محکوم می‌کند».

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در سودان روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز جنگ در تاریخ ۱۵ آوریل جاری تاکنون میان ارتش این کشور و نیروهای پشتیبانی سریع، ۴۲۷ نفر کشته و بیش از ۳۷۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا