بین الملل

آتش بس در سودان وارد مرحله اجرا شده است

آتش‌بس ۲۴ ساعته در سودان در پی توافق ارتش و نیروهای واکنش سریع، وارد مرحله اجرا شده است.

به گزارش مجله روز به نقل از الجزیره، پس از توافق ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، آتش بس طبق قرار از ساعت ۱۸ روز سه شنبه به وقت محلی، وارد مرحله اجرا شده است.

دو طرف درگیر در سودان امروز اعلام کردند که با پیشنهاد برقراری آتش‌بس به مدت ۲۴ ساعت موافقت کرده‌اند.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان و «محمد حمدان دقلو» معروف به حمیدتی، فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان پس از گفت‌وگو با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، موافقت خود را با تصمیم آتش‌بس ۲۴ ساعته اعلام کردند.

ارتش سودان در بیانیه‌ای گفت: اعلام آتش بس ۲۴ ساعته توسط نیروهای واکنش سریع با هدف سرپوش گذاشتن بر شکستی است که ظرف چند ساعت متحمل خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: از صحبت درباره آتش بس با وجود بسیج نیروهای دشمن در مِروی برای تامین امنیت فرود هواپیمای حامل کمک نظامی از سوی طرف‌های منطقه‌ای متعجب هستیم.

درگیری‌های مسلحانه خشونت آمیز سودان که شنبه و در پی تشدید اختلافات میان البرهان و محمد حمدان دقلو آغاز شد، امروز سه شنبه درحالی وارد چهارمین روز خود شد که کمیته پزشکان این کشور اعلام کرد که طبق آخرین آمار ۱۴۴ غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

کمیته پزشکان سودان همچنین آخرین آمار مجروحان نظامی و غیرنظامی درگیری‌های روزهای اخیر این کشور را ۱۴۰۹ تن اعلام کرد.

این کمیته همچنین اعلام کرد که وضعیت در سودان درحال بدتر شدن است چراکه برخی از بیمارستان‌ها به دلیل بمباران قادر به ارائه خدمت نیستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا