تندرستی

توزیع موارد حمایتی وزارت بهداشت فراگیر نیست

مدیر کل شرکت شهر سالم گفت: “اگرچه بار درمان به بسیاری از مراکز خارج از وزارت بهداشت رسیده است ، اما این وزارتخانه دید کاملی در مورد توزیع موارد حمایتی ندارد و چشم انداز آن در حد وزارتخانه ها “.

به گزارش مجله روز ، حمید چوبینه درباره توزیع واکسن آنفلوانزا در بین کادر پزشکی در شهرداری تهران گفت: طبق آمار رسمی وزارت بهداشت ، بیماری ویروس کرونا قلب در کشور به اوج خود رسیده و تعداد مراجعه به کلینیک های مختلف ، به خصوص کلینیک ها در شهرداری تهران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مراجع شبه تاجی ، با این فرض که می توان تاج های بیشتری را در نظر گرفت ، بسیار بیشتر از گذشته شده است و پزشکان در مراکز درمانی ما از افزایش مراجعات خبر می دهند “

دکتر چوبینه ادامه داد: “متأسفانه ، وزارت بهداشت ، گرچه بار درمان به بسیاری از مراکز خارج از وزارت بهداشت وارد شده است ، اما دیدگاه کاملی در مورد توزیع موارد حمایتی ندارد و از نظر وزارتخانه ها “. مراکزی مانند ما از روز اول شیوع تاج با وزارت بهداشت همکاری کرده اند ، اما دیگر جایی برای همکاران ما در بخشهای وزارت بهداشت وجود ندارد و این شکایتی است که من از همکارانم در وزارت بهداشت دارم. سلامتی.

وی تاکید کرد: مراکز درمانی در شهرداری تهران نیز باید در طبقه بندی ها و در نظر گرفتن امکانات پشتیبانی از جمله واکسن آنفلوانزا لحاظ شوند.

مدیر کل شرکت شهر سالم در مورد آمار مراجعه تاج در مراکز درمانی شهرداری طی روزهای اخیر گفت: در برخی از مراکز ما مراجعه روزانه قابل توجه است. به عنوان مثال ، در مرکز پزشکی منطقه 5 ، روزانه بین 120 تا 150 نفر مراجعه می کنند. در مراکز دیگر تعداد مراجعه کمتر است و ما از 5 تا 10 نفر در روز به 120 نفر در روز داریم.

وی درباره بیشترین مراجعه به مراکز درمانی شهرداری تهران گفت: مناطق 3 ، 1 ، 8 و 6 بیشترین مراجعه را دارند. البته از آنجا که اینها مراکز شبانه روزی هستند ، درصد مراجعه به آنها نیز بیشتر است.

چوبینه با بیان اینکه افزایش شیوع بیماری ویروس کرونا قلب در شهرداری تهران با شیب کمتری نسبت به سطح جامعه اتفاق می افتد ، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ، هیچ عفونت گسترده ای در شهرداریها “.

وی پرسید آیا وزارت بهداشت سهمیه ای را برای واکسیناسیون کادر پزشکی شهرداری اختصاص داده است؟ وی گفت: “هیچ سهمیه ای به ما اختصاص داده نشده است. در پروتکل وزارت بهداشت ، اسامی مراکز شهرداری با این گستره ذکر نشده است که شامل حدود 20 مرکز در شهر تهران است.

دکتر چوبینه مدیر عامل شرکت شهر سالم در پاسخ به این سوال که آیا در شهرداری تهران مشکلات پرداختی برای کادر پزشکی وجود دارد یا خیر؟ وی گفت: “هرچه درآمد یک شرکت بیشتر باشد ، شرکای ما نیز از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد.”

وی با بیان اینکه بودجه و امکانات خارج از مجتمع به ما تحویل داده نمی شود ، افزود: حدود 8 میلیارد نفر در ماه به سیستم های بهداشتی ما گم شده اند که باید تأمین می شد و از طریق مرجع کرونری که در دست دولت بود جبران شد. ” اما هنوز بودجه ای به ما پرداخت نشده است.

چوبینه افزود: متأسفانه به ما پول ندادند. از طرف دیگر ، در این مدت پذیرش بیمار برای ما محدود به بیماران کرون بود و برای سایر موارد پزشکی پذیرش وجود ندارد و در نتیجه ، سطح درآمد ما کاهش یافت. ” ما به همکاران یارانه پرداخت کرده ایم ، اما آنها پاسخ نمی دهند زیرا سطح درآمد شرکت کاهش یافته است. البته مسئولان دولتی نیز برای تأمین این هزینه ها حمایت ما را دارند.

وی در مورد تاخیر در پرداخت حقوق به کادر درمانی شهرداری گفت: با حمایت هایی که انجام شده در پرداخت حقوق پزشکان و پرستاران ما تأخیری صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در مورد هشدار رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر تهران مبنی بر جابجایی کادر پزشکی شرکت شهر سالم که موجب نارضایتی آنها شد ، گفت: جابجایی در داخل سیستم به معنای پشتیبانی در ناحیه درمان است و این جابجایی نیست بلکه باید نوعی باشد که توجه کمی به کلاس درمان دارد.

وی افزود: گاهی اوقات نظر مدیران داخلی می تواند براساس جابجایی باشد که بهتر است بتوان خدمات را انجام داد. این یک موضوع داخلی است و بحث های آن در سطح مدیریت کلانشهرها نیست ، بلکه در ساختارهای بعدی مجموعه برای ارائه خدمات بهینه برای خدمات بهتر به مردم است.

طبق گزارش روابط عمومی شرکت شهر سالم ، چوبینه تأکید کرد: وقتی شخصی وارد سیستم می شود به او نمی گویند که تنها نیروی موجود در این کلینیک هستی ، آن شخص جذب گروهی می شود ماموریت ممکن است تغییر کند. ما همیشه سعی کرده ایم بهترین امکانات ، مناسب ترین و در دسترس ترین همکاران را ارائه دهیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا