بین الملل

بحرین: تجاوز نظامی قطر برای باج‌خواهی و تحریک‌ سیاسی بود

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، عبداللطیف الزایانی ، وزیر امور خارجه بحرین روز دوشنبه در کنفرانس مرکز تحقیقات استراتژیک بین المللی گفت که هدف تجاوزات نظامی قطر برای ایجاد وضعیت باج خواهی و تحریک سیاسی است. در هر صورت ، بحرین سیاست اعتدال ، خرد و حفظ شورای همکاری را دنبال می کند.

الزایانی تأکید کرد که تعریف بحرین از مرزهای دریایی خود مطابق با قانون شماره 6 روشن است. 8 سال 1993 در مورد آبهای منطقه ای کشور و منطقه مرزی ، و اینکه این قانون قابل اجرا است و بحرین حاکمیت خود را بر آبهای سرزمینی خود اعمال می کند.

وی خاطرنشان کرد: در منشور تلاش ملی همچنین آمده است که بحرین از موجودیت ، زمین و آب منطقه ای محافظت می کند که به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی نمی توان از آن غافل شد یا به خطر بیفتد. این چشم پوشی از حاکمیت و صرف نظر از هر مسئله ای در منطقه ما مجاز نیست.

الزياني درباره اقدامات انجام شده براي حمايت از صيادان بحريني گفت كه كشور وي تمام اقدامات لازم را براي تضمين حاكميت و حقوق شهروندان خود تحت مكانيزم موجود در چتر شوراي همكاري انجام خواهد داد.

این مقام بحرینی تأکید کرد که از زمان درگیری نظامی مسلحانه علیه زاهال الدبیل در سال 1986 و حمله اخیر به دو ناو گارد ساحلی در واکنش به تجاوزات نظامی قطر به آبها ، سیاست مهار را دنبال کرده است. بحرین ، به دلیل اعتقاد راسخ بحرین به همبستگی شورای همکاری.

وی خاطرنشان كرد كه هدف از حمله ضال الدیبال و اقدام دو ناو قطری ایجاد نوعی نجات سیاسی از بحرین و سیاست بحرین با همسایگان بر اساس حسن همجواری است. ، لمس و یک راه حل صلح آمیز.

311311

دکمه بازگشت به بالا