استان ها

ترویج روحیه فعالیت‌ گروهی دانشجویان در انجمن‌های علمی/ وقتی «بودجه کم» مشکل همه انجمن‌هاست

توسعه دانش جدید با انجمن های علمی / 24 رضایی ناندلی در گفتگو با آنا ؛

محبوبه رضایی ناندلی ، در ادامه مصاحبه با خبرگزاری آنا ، در ادامه پرونده “توسعه دانش جدید با انجمن های علمی” ، فعالیت ها ، موفقیت ها و برنامه های انجمن حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس را تشریح کرد: برگزار شده در این واحد دانشگاهی و پنج دانشجو که اکثریت آرا را کسب کرده بودند به عنوان اعضای هیئت مدیره انجمن انتخاب شدند.


بیشتر بخوانید:

راه های تقویت جوامع علمی چیست؟

تمایل انجمن های علمی برای همکاری در اجرای پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی

بررسی چالشهای اصلی جوامع علمی با هدف حل مسئله


وی افزود: بعد از کارهای مقدماتی و امور اداری اوایل اردیبهشت 97 بود که انجمن رسماً کار خود را آغاز کرد و از ابتدا انجمن بسیار فعال بود ، بنابراین ما توانستیم برنامه های مختلف علمی و فعالیت های مختلف را جشن بگیریم.

رئیس انجمن علوم حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس اظهار داشت: از ماه مه 1997 تا دسامبر 1998 (قبل از اپیدمی تاج) ، هنگام برگزاری کلاس ها ، حدود 14 یا 15 نشست علمی ، کارگاه و کنفرانس را جشن گرفتیم توسط دانشجویان؛ خوشبختانه معلمانی که دعوت کردیم نیز همکاری داشتند.

این استاد دانشگاه در مورد تعداد اعضای این انجمن گفت: حدود 100 دانشجو در انجمن علمی علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس عضو بودند. اما حضور بیش از این تعداد بر روی کاغذ 100 تا 120 عضو انجمن است.

رضایی ناندلی درباره ارزیابی جایگاه و وظایف جوامع علمی در دانشگاه ها اظهار داشت: اقدام در جوامع علمی می تواند مزایای زیادی برای دانشجویان داشته باشد ، به عنوان مثال باعث ایجاد اعتماد به نفس در دانشجویان می شود و می تواند در فرهنگ سازی و فرهنگ علمی م effectiveثر باشد. .

این مقام مسئول ادامه داد: انجمن های علمی علاوه بر ایجاد فضای پرنشاط در دانشگاه ، استعدادهای دانشجویان را کشف می کنند ، روحیه فعالیت های گروهی دانشجویان را تقویت می کنند و دانشجویان را در هدف اصلی آموزش عالی قرار می دهند.

وی در پاسخ به این س ofال که انجمن ها چقدر می توانند در پیشرفت و پیشرفت علمی دانشجویان م effectiveثر باشند ، اظهار داشت: انجمن ها به ویژه در موضوعات انتخاب شده برای کارگاه ها ، کنفرانس ها و جلسات علمی ، بیشتر شیوه ها ، تأثیر زیادی بر دانشجویان دارند. مباحثی که معمولاً در کلاسها هستند. فرصتهای زیادی برای مقابله با آنها وجود ندارد.

بودجه مهمترین مسئله است

رضایی ناندلی خاطرنشان کرد: در کارگاه هایی که اساتید مهمان ، وکلا ، قضات یا دفاتر اسناد رسمی حضور و تجربه کار اجرایی را دارند ، موارد حقوقی بررسی و تحلیل می شود و دانشجویان استقبال می کنند. زیرا در کلاسهای درس حقوق ، پرداختن به موضوعات عملی ممکن نیست و دانشجویان در این کارگاهها با این مباحث عملی آشنا شده و به رشد و توسعه آنها کمک می کنند.

رئیس انجمن حقوق اسلامی دانشگاه آزاد پردیس در مورد مشکلات و چالش های انجمن ها گفت: بودجه مهمترین موضوعی است که برای فعالیت انجمنها واقعاً ناچیز است ، گاهی بودجه اختصاص یافته برای فعالیتها کافی نیست برای کارهای مقدماتی یک برنامه علمی. مقامات ذی صلاح باید بودجه انجمن ها را افزایش دهند تا فعالیت های علمی بیشتری انجام دهند و خود را در این مسیر تقویت كنند.

رضایی ناندلی

این مقام مسئول در مورد فعالیت های اجتماعی ، علمی ، فرهنگی و دستاوردهای انجمن حقوق علمی دانشگاه آزاد د پردیس گفت: بیشتر فعالیت ها شامل کارگاه های آموزشی ، کنفرانس ها و نشست های علمی با موضوعات عملی حقوقی بود که دانشجویان در آینده به آنها می پردازند. زمان کافی برای پرداختن به این مسائل وجود ندارد.

وی اظهار داشت: برای دوره جدید انجمن قرار بود انتخابات حضوری در مارس 1998 برگزار شود. با این حال ، به دلیل رواج تاجگذاری ، این انتخابات بصورت آنلاین برگزار شد و اعضای جدیدی انتخاب شدند تا بتوانیم برنامه های خود را در دوره تاج و تا زمان عادی شدن شرایط دنبال کنیم.

انتهای پیام / 4117/4062 / ص

دکمه بازگشت به بالا