اقتصادی

جزییات شکایات از وزیر ارتباطات

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری های اطلاعاتی لیست شکایات علیه وزیر ارتباطات را اعلام کرد.

به گزارش مجله روز ، چهارشنبه خبر احضار وزیر ارتباطات به دادگاه فرهنگ و رسانه در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد دادستان کل کشور چندین جنایت علیه وزیر ارتباطات را اعلام کرده است. متن خبر حاکی از آن بود که محمدجواد آذری جهرمی علی رغم مجازات از اجرای دستورات دادگاه برای فیلتر اینستاگرام خودداری کرده است. محدودیت پیام های رسانه های خارجی تشکیل شد.

سپس ، سید جمال هادیان زواره ، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در توییتر تصاویری از دلیل شکایت و اظهارات آذری جهرمی را منتشر کرد: توسط بازپرس پرونده مورد بازجویی قرار گرفت. بازپرس پس از شنیدن و دریافت پاسخ ، از وزیر ارتباطات با قرار وثیقه قرار وثیقه صادر کرد و وی اکنون در محل کار خود است.

وزیر ارتباطات در متن دفاعیات خود نوشت: “دستور دادیار شیراز توسط دادستان کل به حالت تعلیق درآمد و در دستورات بعدی دادستان کل کشور به جای مسدود کردن ، عبارت” موارد فیلتر استفاده می شود محتوای مجرمانه اینستاگرام ، که بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. بنابراین ، حکم دادگاه مبنی بر مسدود کردن همه اینستاگرام برای پیشبرد مشکل منفی است. “غیر از این توضیحات ، طبق مواد 749 و 751 قانون مجازات اسلامی ، شرکت های اینترنتی موظف به اجرای احکام دادگاه هستند و اعتراضی هیچ اعتراضی ندارد ، زیرا در هیچ قانونی وزیر ارتباطات مسئول اجرای حکم تصفیه دادگاه نیست “

به دنبال انتشار این خبر ، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: “پرونده آذری جهرمی به تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه شده است و بیشتر این اتهامات در متن تقسیم شده منتشر شده حذف شده است. “برخی دیگر از اتهامات علیه جهرمی آذری در پرونده علیه وی ، نتیجه گزارش های سازمان های غیردولتی ، نمایندگان و ارگان های مختلف است که طبق متن صریح قانون از اعلامیه مستثنی هستند. جزئیات به دلیل ماهیت مقدماتی تحقیق و پرونده “.

علاوه بر این ، در حالی که یکی از دلایل شکایت از آذری جهرمی فیلتر نکردن اینستاگرام بود ، در این بیانیه آمده است: “علی رغم رد برخی گمانه زنی ها و شایعات منتشر شده در فضای مجازی ، طی دو سال گذشته و در جدید منتشر خواهد شد دادستانی تهران ». “هیچ حکم قضایی برای فیلتر کردن یا مسدود کردن شبکه های اجتماعی صادر نشده است.”

با این حال ، امروز ، هادیان در توییتر خود نوشت: دادستان محترم کل کشور گفته است: اتهام وزیر ارتباطات صرفاً چشم پوشی از حکم دادگاه فیلتر اینستاگرام نیست. هیچ محدودیت دیگری اعلام و اجرا نشده است. وی در سخنرانی های خود به چندین شکایت اشاره کرد. برای روشنگری افکار عمومی ، لیست شکایات به شرح زیر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا