جامعه و خانواده

آتش در بیمارستان گاندی خاموش شد/ انتقاد تند آتش‌نشانی از بی‌توجهی مدیران بیمارستان به اخطارها

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفاء کامل حریق در بیمارستان گاندی خبر داد و در عین حال از بی‌توجهی مدیران این بیمارستان به اخطارهای ایمنی قبل انتقاد کرد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با مجله روز، در این‌باره گفـت: از ساعت ۱۸:۲۰ عصر امروز که وقوع حریق در بیمارستان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌داده شد، ده‌ها تن از آتش‌نشانان در محل حاضر شده و اقدامات خود برای اطفاء حریق، تخلیه بیمارستان و نجات را در دستورکار خود قرار دادند. آتش‌نشانان در شرایط دشوار خود را به طبقات رسانده و در شرایطی که همه در حال گریز از خطر بودند، با ورود به میانه آتش عملیات جستجو و اطفاء حریق را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه این حادثه مورد فوتی و مصدوم نداشت، گفت: حوالی ساعت ۲۲ شعله‌های آتش به‌طور کامل در بیمارستان گاندی انجام شد و هم‌اکنون با پایان عملیات لکه‌گیری، عملیات تخلیه دود در حال انجام است. پس از آن نیز کارشناسان آتش‌نشانی اقدامات خود برای بررسی علت وقوع حریق را آغاز خواهند کرد.

ملکی با بیان اینکه پیش از این بیمارستان گاندی، پنج مرتبه از آتش‌نشانی اخطار ایمنی دریافت کرده بود، گفت: آخرین اخطار مربوط به آبان ماه امسال است. اما متاسفانه به این اخطارها توجهی نشده بود. ببینید بیمارستان محلی است که افراد توان‌یاب در آن حاضر می‌شوند. بنابراین باید اصول ایمنی در آن کاملا و حتی بیشتر از اماکن دیگر مورد توجه باشد، نه اینکه به اخطارهای ایمنی بی‌توجهی کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود:‌ حالا این حادثه حریق رخ داد و خسارت عظیمی به بیمارستان وارد شد. خدا را شکر که جان کسی گرفته نشده و کسی هم آسیب ندید که آن وقت دیگر غیرقابل جبران بود. اما حالا سوال اینجاست که آیا هزینه برای ایمن‌سازی به‌صرفه‌تر بود یا هزینه برای بازسازی و جبران خسارات ناشی ازحریق؟

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا