اقتصادی

تمرکز دولت در حوزه اقتصاد بر جبران عقب ماندگی‌ها است

مجله روز/مرکزی وزیر اقتصاد گفت: تمرکز وزارت اقتصاد در دو سال گذشته بر روی جبران برخی عقب ماندگی‌هایی بود که قبلا برای آن‌ها کاری انجام نشده است.

سید احسان خاندوزی،امروز، جمعه، سوم شهریورماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش وزارت اقتصاد به عنوان دبیر هیات مقررات زدایی و تسهیل محیط کسب و کار گفت: بنا بود با اصل ۴۴، راه برای فعالان اقتصادی هموارتر شود اما با مقاومت دستگاه‌های اجرایی روبرو می‌شدیم، اما تغییر این شرایط از طریق تمرکز دادن آن اختیارات به صورت برخط و قابل رصد که از فسادها و رشوه‌ها و اهمال‌ها جلوگیری می‌کند،  یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد است.

 وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: محور مهم بعدی در مورد دارایی‌های دولت است که تا پیش از این دولت نقش امین اموال را داشت. ما تلاش کردیم از طریق مصوبه مولدسازی نقش فعالانه داشته باشیم و دارایی‌های خاک خورده و کم خاصیت را در خدمت پروژه‌های عمرانی و بدهی‌های دولت استفاده کنیم. 

خاندوزی بیان کرد: محور بعدی، مالیات ستانی است که چهره سنتی وزارت اقتصاد را با مالیات ستانی می‌شناختند و در آن‌جا هم مسیرهای پرفراز و نشیب و پر هزینه‌ای برای فعالان اقتصادی وجود داشت. تمرکز اصلی ما در این محور روی دو کلید واژه بسیار مهم هوشمندسازی مالیات و عدالت مالیاتی است. 

وی اظهار کرد: سهم مالیات ستانی از کسانی بود که تاکنون هیچ پرونده‌ای به اسم مودی مالیاتی نداشتند.  قبل از دولت سیزدهم، دو میلیون و ۹۰۰ هزار مودی مالیاتی داشتیم که به این عدد در دولت سیزدهم بیش از ۲.۵ میلیون مودی جدید اضافه شد تا بار مالیات بر گروه‌های جدید باشد. 

وزیر اقتصاد توضیح داد: مجلس هم همکاری کرد که مجموعا نرخ مالیات بر تولید ۷ درصد کاهش یافت. در زمینه هوشمندسازی مالیات نیز تلاش داریم که نیاز به مواجهه رو در رو را کم کنیم و به حداقل برسانیم. 

خاندوزی گفت: در حوزه‌های دیگر هم مثل شفافیت عملکرد دستگاه‌ها، در اختیار گذاشتن صورت‌های مالی ۱۱۲۴ شرکت دولتی را کلید زدیم. بالاخره مدیران شرکت‌ها باید بدانند که به دلیل مدیریت بر اموال مردم باید جوابگو باشند. موضوع ابر بدهکاران بانکی نیز حل شد و امیدواریم در سال سوم کارنامه موفق‌تری داشته باشیم.

وزیر اقتصاد در این دیدار بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یکی از ارکان ارزشمند و با سابقه و خوش سابقه و معتبر کشور در حوزه امامت جمعه و نیز حوزه اقتصادی است،  ایشان را یکی از پیشگامان حوزه اقتصادی می‌دانیم. 

وی اضافه کرد: غرض اصلی ما رساندن سلام رییس جمهور به شما به دلیل همکاری‌های راهگشایی است که با دولت دارید؛ در محافل دولت از شما به نیکی یاد می‌شود. 

به گزارش مجله روز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اقتصاد و دارایی، وزیر اقتصاد عنوان کرد: هدف دیگر ما شنیدن مسائل و مشکلات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان مرکزی است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

درود بر شما! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم و به پوشش اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد می‌پردازم. با داشتن دانش عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در حوزه اقتصاد، تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا