اقتصادی

اهتمام دولت در حذف كامل مجوزهای كاغذی در راستای رونق اقتصادی كشور

وزیر اقتصاد در دیدار با فعالان اقتصادی ترشیز را مطرح کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش دولت و وزارت اقتصاد کمک به فعالان اقتصادی است و در این راستا یکی از ماموریت های اصلی ما حذف کلیه مجوزهای کاغذی و حرکت به سمت مجوزهای آنلاین و آنلاین برای اخذ مجوز است. آنها مجوزهای لازم در یک بازه زمانی مشخص، فعالیت های اقتصادی صادر شود و شاهد گشایش و رونق فعالیت های اقتصادی باشیم.

به گزارش گروه اقتصاد و کارآفرینی خبرگزاری آنا به نقل از وزارت اقتصاد، احسان خاندوزی در دیدار با فعالان اقتصادی شهرستان ترشیز که در شهرستان کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر و در شرایط کنونی جامعه تا رسیدن به شرایط مطلوب راه درازی در پیش داریم و باید ادامه دهیم. به این ترتیب اقدامات مختلفی برای رفع هر چه سریعتر موانع موجود انجام خواهد شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به سوال مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: از این نظر قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه 1400 به قانون دائمی تبدیل شد.

وی همچنین اضافه کرد: اگرچه مخاطب نهایی این قانون مصرف کننده است، اما زنجیره مدیریت و وصول در مدل مالیات بر ارزش افزوده که در بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد، با آنچه فعالان اقتصادی پیشنهاد کردند متفاوت است.

وی افزود: تلاش ما در سال جاری این است که با نهایی کردن پایانه‌های فروشگاهی و نظام مالیاتی دغدغه‌های موجود را برطرف کنیم و به طور ویژه در بخش بخشودگی جرایم کمک خواهیم کرد، بنابراین این فرصت در ماه‌های آینده تمدید خواهد شد. . و طی یک شیفت دیگر تا فعالان اکونومیست نیز از عبارت جدید برای موضوع جرایم مالیاتی صفر استفاده کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص ضمانت نظام بانکی با وجود انتقاد از ساختار اداری معیوب که با وجود دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزارت اقتصاد و تلاش های صورت گرفته همچنان شاهد آن هستیم، گفت: از این نظر ، از هیات مدیره بانک های هدف خواسته شده است با اعتقاد به سند تحول دولت، شرایطی را فراهم کنند تا زیرمجموعه دسترسی آسان و ضمانت های کمتر را در نظر بگیرد و به سمت اعتبار سنجی در این زمینه حرکت کند.

وی در این خصوص افزود: با وجود اینکه از همه آنها خواسته شده است که روش سنتی ناکارآمد و پرهزینه قبلی را کنار بگذارند، اما متاسفانه همچنان مواردی از عدم رعایت در برخی بخش ها مشاهده می شود. لذا به بازرسی وزارتخانه برای رسیدگی به این موضوع ابلاغ شد و در صورت مشاهده تخلف، مدیر شعبه ای که رسماً برخلاف ابلاغیه های دولت عمل می کند، حق ماندن در این سامانه را حتی یک روز ندارد.

خاندوزی تصریح کرد: موضوع مربوط به ضمانت ها و محدودیت های غیرضروری یکی از گلوگاه هایی است که به جای اینکه آرام آرام به سمت ضمانت ها و ضمانت های مرکزی حرکت کنیم، تنها باید رتبه اعتباری بررسی و حسابی فرد مورد ارزیابی قرار گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: دغدغه دولت و وزارت اقتصاد برای کمک به فعالان اقتصادی است و نگرانی عمیقی در این زمینه وجود دارد، آیا دولت شاهد گشایش و شکوفایی است. در فعالیت های اقتصادی

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا