اقتصادی

واعظی:‌ از حرف‌هایم برداشت نادرست شده است/نگفتم دولت ارز را گران کرده است

واعظ: سخنان من سو تفاهم شده است / من نگفتم دولت قیمت ارز را افزایش داده است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: “در گفتگوی صمیمانه شب گذشته با فعالان بخش خصوصی در استان اصفهان ، متأسفانه به دلیل برداشت یا تأمل ناقص ، برخی از شکایات به اشتباه در رسانه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است”.

به گزارش مجله روز ، محمود واعظی ، در توصیف اظهارات خود در جلسه ای با فعالان بخش خصوصی اصفهان ، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

“در گفتگوی صمیمانه شب گذشته با فعالان بخش خصوصی در استان اصفهان ، متأسفانه بخشی از آرایازم به دلیل برداشت یا تأمل ناقص در رسانه ها سو mis تعبیر شده است. آنچه در این نشست شدت تحریم ها ، حداکثر فشار و عدم تعدیل اعمال شده بر اقتصاد کشور بود ، و عواقب ناخواسته ای از جمله افزایش تغییرات را داشت بدون شک قیمت بالای ارز در آن زمان نتیجه فشارهای تاریخی و بی سابقه بر ایران بود. اقتصاد ، و قصد من این بود که دولت ، با وجود اعتقاد بر این که قیمت واقعی ارز هرگز بین 25 تا 27000 تومان نیست ، اما با مقاومت ، و تحمل عواقب و استبداد تحریم ها ، کشور را رهبری کرده و مخالف دولت ترامپ است تمایل به فروپاشی اقتصاد ایران. واضح است که rn هرگز سعی در افزایش قیمت ارز نداشته و گران بودن ارز و نرخ غیر واقعی آن را یکی از مهمترین موانع عملکرد کشور و یکی از تلخ ترین واقعیت های دوران تصدی خود می داند. دولت؛ همانند آینده نزدیک هیچ فرصتی برای کنترل نرخ ارز را از دست نخواهید داد. تمام سیاست های اقتصادی دولت و بانک مرکزی در این سه سال با هدف کاهش اثر تحریم ها بر اقتصاد کشور و مهمتر از همه جلوگیری از افزایش نرخ ارز و کنترل تورم بوده است. بنابراین ، هرگونه تصور اینکه دولت از نرخ بالای ارز سود می برد ، قطعاً اشتباه است و با واقعیت های اقتصادی کشور سازگار نیست. “این فرضیه البته آزار و اذیت همه عزیزان و کسانی است که برای مقابله با جهش نرخ ارز تلاش کردند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا