اقتصادی

تصویب بسته جدید رفع موانع تولید در ستاد اقتصادی دولت

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت گفت: بسته پیشنهادی 27 ماده ای وزارت صمت با در نظر گرفتن خلأهای نظارتی در ستاد دولت تصویب شد تا مهمترین موانع تولید برطرف شود.

به گزارش مجله روز، به نقل از شاتا، سیدمهدی نیازی افزود: این بسته مهم ترین موانع تولید را در حوزه های بانکی، بیمه، مالیات، زیرساخت ها و فضای کسب و کار می داند و مشکلات آن با مقررات قبلی همخوانی ندارد، زیرا شکاف های نظارتی وجود دارد.” در این بسته برای تکمیل حلقه تنظیمی دیده می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال قبلا اسناد نقدی منع مقررات بانکی را شامل نمی شد، اما در این بسته ممنوعیت اعمال شد و ابزارهای نظارتی لازم در نظر گرفته شد تا بانک نتواند نظر خود را به درستی اعمال کند. .

درخواست تسهیلات بانکی منوط به ثبت درخواست در سامانه شفافیت تسهیلات بود

نیازی همچنین درباره سامانه شفاف سازی تسهیلات توضیح داد: در این مورد هنوز مبنای اجرایی وجود ندارد اما در این بسته پیش بینی می شود تمامی متقاضیان تسهیلات بانکی به صورت شفاف (مانند ارز) برای این سامانه اقدام کنند. .

معاون هماهنگی و فضای کسب و کار وزارت صمت تاکید کرد: برای مرحله نهایی تصویب این بسته به هیات وزیران، شورای پول و اعتبار و شورای هماهنگی روسای قوا ارسال شد.

وی افزود: همچنین برخی از مواد مصوب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در این بسته برای اجرا به دستگاه های ذیصلاح ابلاغ شد.

نیازی گفت: این بسته سازمانی برای دستگاه های اجرایی خواهد بود چرا که طبق آیین نامه باید رفتار خود را تغییر دهند.

سیستمی شدن محاسبه حقوق و دستمزد دستگاه های اجرایی در سال جدید

وی همچنین از نظام مند شدن حقوق این اداره کل در سال جدید خبر داد و گفت: این روش باعث ایجاد شفافیت در حوزه معدن می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا