تندرستی

آینده مریخ نورد ناسا پس از فرود موفقش چه خواهد شد؟

به گزارش شفاف ، سرانجام مریخ نورد Perseverance ناسا شب گذشته پس از چندین ماه انتظار سرانجام بر روی مریخ نشست. متجاوزین به داخل دهانه ای به عرض 45 کیلومتر فرود آمدند و ماموریت جاه طلبانه ای را برای کشف نشانه هایی از زندگی در این سیاره سرخ و جمع آوری اطلاعات در مورد آن آغاز کردند. اما گفته می شود که احتمالاً چند ماه طول خواهد کشید تا ماموریت 2.7 میلیارد دلاری ناسا به مریخ بتواند دندان های خود را به اصطلاح در کار علمی فرو ببرد.

مریخ نورد Perseverance طی روزهای آینده چندین مرحله را طی می کند تا سرعت و استقامت تجهیزات ویژه را به سوراخ های جدید افزایش دهد. این تیم قدرت ، گرما و سیستم های ارتباطی ربات شش چرخ را برای بارگذاری نرم افزار پرواز سازگار با سطح مریخ تثبیت می کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، نرم افزار جدید شارژ Sun 4 را شروع می کند که تکمیل آن مدتی طول می کشد.

معاون پروژه می گوید: “پس از شروع این کار ، حدود چهار روز دیگر به سراغ نرم افزار جدید خواهیم رفت.” ما این کار را خیلی دقیق انجام می دهیم تا مطمئن شویم مشکلی وجود ندارد سرانجام پس از قرار دادن بازوها ، حدود پنج متر به جلو و عقب ، اولین حرکت مریخ نورد انجام می شود. رانندگی تجربی پرسرنس را برای اولین سفر مهم خود به یک فرودگاه هوایی مریخ آماده می کند. این تیم ماموریت مریخ نورد را به مکانی باز و راحت هدایت می کنند. در این مرحله ، هلی کوپتری که به عنوان یکی از قسمتهای مهم مأموریت شما را همراهی می کند ، می تواند به موارد اصلی دست یابد. Perseverance همچنین یک نسخه آزمایش فنی دارد که برای تولید اکسیژن از جو غالب دی اکسید کربن مریخ طراحی شده است ، دنده ای که می تواند به مهاجران انسانی آینده در سیاره سرخ کمک کند.

مقامات ناسا می گویند اگر ابتکار عمل موفقیت آمیز باشد ، بالگردها می توانند به زودی به مریخ بروند ، داده ها را جمع آوری کنند یا به عنوان کاوشگر کاوشگر عمل کنند.

مریخ نورد ناسا

به گفته معاون مدیر پروژه ، انتظار می رود پروازهای آزمایشی در مجموع 30 پرواز داشته باشند. پس از انجام این کار ، تیم قابلیت پیمایش خودکار مریخ نورد را بهبود می بخشد ، و سپس Persuasion شروع به رانندگی به سمت اولین سایت مهم علمی خود می کند. دوره زمانی برنامه ریزی شده برای هلی کوپترها و پروازها در بهار است و کار علمی به طور جدی در تابستان آغاز می شود.

دهانه ای که Persevers در آن فرود آمد دارای یک دریاچه بود و شواهد یافت شده به خوبی آن را تأیید می کند. تأیید وجود دریاچه در مریخ می تواند وجود حیات در کره زمین را از میلیاردها سال پیش تأیید کند. احتمالاً یکی از زیباترین دلتاهای آبرفتی در مناطق استوایی وجود دارد ، که مکان بسیار خوبی برای زندگی میکروارگانیسم ها است ، که آنها تاکنون حفظ کرده اند و پس از میلیاردها سال به ما هدیه داده اند. مأموریت اصلی اقناع ، مطالعه نجوم بیولوژیکی در مریخ و عمدتاً پاسخ به س ofال وجود حیات در مریخ است. این مریخ نورد شباهت زیادی به مریخ نورد قبلی دارد ، با این تفاوت که در طراحی پیش ساز یک میکروفون با مجموعه کاملی از ابزارهای علمی جدید تعبیه شده است که کار کاوش را تسریع می کند. این اولین بار است که می توان احساسات انسانی را در یک سیاره دیگر تجربه کرد.

وظیفه پیشگامان مأموریت مریخ 2020 این است که بخشی از سطح مریخ را خارج کند و با عملکرد خودکار آن را به زمین برساند. دانشمندان انتظار دارند این اتفاق در سال 2030 رخ دهد. این اولین تجربه عمیق انسان در مریخ خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا