اقتصادی

تذکر گمرک به بانک: مسئول اعلام گران نمایی ما هستیم

در مکاتبه ای با بانک مرکزی ، گمرک ایران اظهار داشت که دفتر تعیین ارزش کالا یا افزایش قیمت به عهده اداره ارزیابی گمرک ایران است و بانک های عامل از مکاتبات مستقیم خودداری می کنند.

به گزارش مجله روز ، ارزش کالاها بیش از عدم انطباق با ارزیابی کالاها با قیمت اعلام شده از سوی صاحب کالا در گمرک بود که این امر گاهی اوقات منجر به اختلاف و تأخیر در روند تسویه حساب می شود.

بانک ها باید از مکاتبه مستقیم خودداری کنند

اخیراً گمرک ایران طی مکاتبه ای با بانک مرکزی ایران درباره افزایش نرخ ارز کالا ، برخی اقدامات بانک ها را در این زمینه به خاطر آورد. مجموعه قوانین ارز در مورد نحوه مدیریت بدهی های ارزی. ناشی از واردات کالا مسئولیت اعلام ارزش گرانترین یا گرانترین کالا است. دفتر ارزیابی گمرک ایران مسئول این امر است. در سطح بین المللی ، مدیریت بازرسی و امور حقوقی بانک عامل اعلام می شود.

در همین زمینه ، معاون فنی گمرک گفت: بانک های عامل در سایر موارد مغایرت یا ابهام در میزان ارز مندرج در پروانه گمرک ، علی رغم پاسخ گمرکات اجرایی ، مجدداً یا به طور موازی از دفتر ارزش اداره مشاوره و آن دفتر با توجه به اختلافات. این ارجاع به آداب و رسوم محلی است که بوروکراسی اداری را افزایش می دهد و روند رسیدگی به پرونده های منتهی به اعلام نتیجه نهایی را طولانی می کند تا تعهد تغییر پول و افزایش حجم پرونده ها را بدون دلیل انجام دهد.

بر این اساس ، برای جلوگیری از بن بست در امور و تسریع در پاسخگویی به مکاتبات ، از بانک مرکزی خواسته شد اعلام کند که از مکاتبه مستقیم با اداره اوراق بهادار خودداری کرده و کلیه استعلامات مربوط به ارزش و جنجال از گمرکات حذف شده است. و اعلام نظر گمركات اجرائي در مورد اختلافات ديگر ، به جز ارزش كالا ، كه اساس عمل خواهد بود.

تخصیص کالاهای اساسی انجام شد

در همین حال ، اخیراً وزارت صنعت ، معدن و تجارت وظیفه واردکنندگان کالا را نسبت به گمرک اعلام و آن را به گمرک اعلام کرده است.

این مصوبه وظیفه اظهار بی رویه واردکنندگان کالاهای اساسی را از اوت سال 1397 تا آگوست سال گذشته مشخص کرد و به گفته وی ، در بازه زمانی تعیین شده برای بررسی پرونده واردات کالاهای اساسی قیمت در نظر گرفته نمی شود. تا پنج درصد

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا