امتیازات بی‌نظیر گسترش مناسبات تجاری تهران

به گزارش اینترنشنال تایمز ، روزنامه مسکو تایمز مقاله ای در مورد برنامه بلند مدت مسکو برای قرار دادن روسیه در میان پنج اقتصاد برتر جهان منتشر کرده است که می تواند مزایای گسترش روابط اقتصادی با همسایه شمالی وی را به رهبران سیاسی تهران بدهد.

تحریم های روسیه

برنامه بلند مدت روسیه بخشی از روند هماهنگی بیش از 100 هدف اقتصادی اجتماعی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای سال 2024 است. مقامات روسی با اشاره به وقایع بی سابقه اقتصادی ، از جمله بحران تاج ، گفتند که 2030 منطقی تر از 2024 است برای تحقق برنامه بلند مدت مسکو.

روسیه تحریم ها و بحران تاج را به فرصتی تبدیل کرد

یک تحلیل کنایه آمیز از برنامه بلند مدت مسکو می گوید که 2020 می تواند اولین سالی باشد که روسیه در آغاز هدف خود برای رتبه بندی در میان پنج اقتصاد برتر جهان دیده می شود ، زیرا با توجه به استانداردهای اقتصاد کلان ، روسیه 1.5 دلار پس انداز دارد . این کشور توانست بهتر از هر اقتصاد دیگری در جهان در برابر اولین سال تاج مقاومت کند و پیامدهای بحران تاج را مدیریت کند.

سرگئی گوریف ، اقتصاددان روسی و استاد دانشگاه پاریس ، گفت که سایر کشورها بسیار بدتر از روسیه عمل کردند ، به این معنی که روسیه عملکرد خوبی داشت. اقتصادهای پیشرفته به طور متوسط ​​6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود و بسیاری از کشورهای اروپایی 10 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست داده اند ، اما روسیه تنها 4 درصد کاهش تولید ناخالص داخلی داشته است. این کاهش در حالی رخ داد که بزرگترین صنعت و منبع صادرات روسیه ، نفت ، 70 درصد ارزش خود را از دست داده و در بهار سال 2020 به بشکه ای 20 دلار رسیده بود.

سایر شاخص های اقتصاد کلان در روسیه نیز افزایش یافت. وقتی پول ملی روسیه (روبل) که در جریان بحران اقتصادی قبلی آسیب دیده بود ، به دلیل بحران تاج اندکی لرزید و با شیب نزولی 18 درصدی در برابر دلار آمریکا شروع به سقوط کرد ، اقتصاددانان گفتند که این طبیعی است و روبل نقش مهمی در جذب دارد یک شوک اقتصادی دارد.

در همین حال ، بانک مرکزی روسیه بسیار خوب عمل کرد و با اتخاذ سیاست پولی صحیح ، اجازه نداد تورم کشور را دو برابر کند یا باعث ایجاد وحشت مالی در جامعه شود.


بیشتر بخوانید:

مدابر در گفتگو با آنا: دستگاه دیپلماسی ایران استراتژی پیشرفته اقتصادی ندارد / ما فرصت ها را در روسیه از دست می دهیم

ژیگانسین: همکاری بین ایران و روسیه در حمل و نقل را افزایش دهید


سیاست گذاران کرملین عملکرد اقتصادی روسیه را ارزیابی می کنند تا رویکرد “ثبات اول” را توجیه کنند. به گفته کارشناسان اقتصادی ، روسیه به ویژه از زمان بروز بحران کریمه و تحمیل مجازات های کشورهای اروپایی و ایالات متحده به خوبی توانسته است از پس این شعار برآید.

با این رویکرد ، روسیه با انعقاد قرارداد تولید نفت با اوپک بزرگ ، توانست قیمت ها را کنترل کند ، 170 میلیارد دلار به ثروت ملی اضافه کند ، بدهی عمومی را کاهش دهد و به عنوان یک چرخه مالی ، قیمت های نفت ، روبل و تورم داخلی را کاهش دهد. شرکت. افسار گسیخته را مرتب کنید.

به همین دلیل صندوق بین المللی پول اخیراً از عملکرد مالی روسیه در غلبه بر پیامدهای اقتصادی بحران تاج تمجید کرده است.

با این وجود ، روسیه که بسیاری از کشورهای دیگر را برای غلبه بر عواقب تاج خود پشت سر گذاشته است ، باید تلاش بیشتری کند تا اقتصاد را از فشار تاج خارج کند و کشور را در رقابت با غول های اقتصادی جهان قرار دهد.

امکان دستیابی به پایدارترین همکاری اقتصادی بین شرکای استراتژیک

النا ریباکووا ، معاون مدیر روسیه گفت: “در کوتاه مدت ما دارای ثبات اقتصادی ، بدهی کم دولتی و خارجی و ذخایر مالی خوب هستیم ، اما در میان مدت می توانیم با مشکلات غیرقابل تصوری روبرو شویم که می تواند ناتوانی در تولید رشد اقتصادی باشد.” موسسه اقتصاد. ‘سرمایه گذاری های بین المللی. با این حال ، طبق داده ها و آمار ، در 12 سال از 13 سال اول قرن 21 ، روسیه به رشد اقتصادی بالاتر از میانگین جهانی دست یافت.

روابط سیاسی ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین شرایط است ، اما با وجود این ، روابط اقتصادی تهران و مسکو با توانایی ها و توانایی های بالایی که دارند ، در سطح مطلوبی نیستند.

منطقه ایران و روسیه ، داشتن مرزهای مشترک با آب در دو طرف دریای خزر و داشتن روابط استراتژیک و مواضع مشترک در سطح بین المللی مزیت هایی نیستند که بتوان به راحتی از آنها چشم پوشی کرد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این فرصت بزرگ فرصتی بی نظیر برای رونق روابط اقتصادی دو طرف به ویژه در زمینه تحریم های تاج و بحران ایجاد کرده است.

در همین رابطه ولادیمیر اوبیدنوف ، رئیس شورای تجارت روسیه و ایران معتقد است که زمان گسترش روابط گسترده اقتصادی بین دو کشور فرا رسیده است. وی گفت: روابط دو جانبه برای اطمینان از منافع مشترک و کمک به اطمینان از امنیت منطقه ای و بین المللی روند رو به رشدی دارد و همسایگی با مرزهای مشترک آبی در دو طرف دریای خزر و که روابط استراتژیک را حفظ می کند و فرصت ها را افزایش می دهد برای همکاری های تجاری

وی حجم تجارت ایران و روسیه در سال گذشته را یک میلیارد و 700 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این حجم از تجارت بین دو کشور همسایه به دلیل روابط استراتژیک موجود بسیار کم است.

به نظر می رسد که از دست دادن فرصت های تجاری در روسیه ، بازار گسترده و پرجمعیت روسیه و همسایگان آن ، ضرری است که ممکن است با فروش میلیون ها بشکه نفت خام و میلیون ها تن دیگر منابع زیرزمینی جبران نشود.

انتهای پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا