اقتصادی

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را دریابید/ ما از کرونا سودی نبردیم

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی جدی ترین خسارات وارد شده به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی را برشمرد و از مسئولان خواست تا به دنبال راه حلی باشند.

مجید روحی در گفت وگو با مجله روز ، با تأکید بر لزوم حل مشکلات واحدهای تولیدی متاثر از شیوع تاج ، اظهار داشت: شیوع ویروس تاج ، همراه با خسارات مالی و جانی گسترده ، ضربه مهلکی برای همه شرکت ها است ، از جمله شرکت ها وارد شده توسط سازنده تجهیزات پزشکی

وی ادامه داد: بر خلاف تصور عمومی که کرونا باعث رونق صنعت تجهیزات پزشکی شده است ، واقعیت این است که ، به استثنای تجهیزات و ملزومات در زمینه کرونا ، سایر عوامل اقتصادی در زمینه تجهیزات پزشکی تحت تأثیر نامطلوب تاج قرار گرفته است.

روحی افزود: متأسفانه وعده های مسئولان مبنی بر حمایت از واحدهای آسیب دیده ناشی از تاج به صورت ملموس و م notثر محقق نشده است و آقایان فراموش كرده اند كه دویست كلمه نیمه عمل نیست!

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی مهمترین آسیب ها را برای تولیدکنندگان در زمینه های غیر کرونا ویروس به شرح زیر برشمرد: تمرکز کامل سازمانهای دولتی بر روی موضوع تاج و تاج و بی توجهی به مشکلات سایر تولیدکنندگان ؛ بخشنامه ها را ابلاغ کرده و قوانین را یک شبه بدون حمایت و برخلاف جهش تولید ایجاد کنید. طولانی شدن روند ثبت سفارشات مواد اولیه ، اجزا and و قطعات خطوط تولید و در نتیجه قطع تولید. واریز مواد اولیه و اجزای سازنده در گمرک و تأخیر بانک مرکزی در صدور کد واگذاری. بلاتکلیف ماندن در مورد تخصیص ارز و تغییر در کدهای تخصیص در برخی موارد و طرح مسئله پرداخت مابه التفاوت. کاهش حجم تجارت خارجی و کسری تراز تجاری. افزایش هزینه های حمل و نقل داخلی و بین المللی به دلیل کاهش تعداد پروازها ؛ کاهش درآمد شرکت ها از یک سو و افزایش 43 درصدی حقوق ، مزایا و حق بیمه کارکنان. کاهش نیروی کار برای کاهش هزینه های سربار در واحدهای غیرفعال یا نیمه غیرفعال یکی از مهمترین چالشهایی است که در ماههای اخیر با آن روبرو بوده ایم.

به گفته روحی ، با وجود این حجم از مشکلات ، لازم است مسئولان با تشکیل کارگروه های ویژه مشکلات واحدهای تولیدی آسیب دیده را برطرف کنند و در این بین ، سازمان های تولید تجهیزات پزشکی و نمایندگان آنها می توانند بازی کنند کاغذ به دلیل تماس مستقیم با تولید کنندگان. شما در توضیح و تدوین استراتژی های اجرایی نقش موثری دارید.

وی ادامه داد: از نظرات تخصصی و مشورتی این سازمان ها باید قبل از اعلام و اجرای مصوبات و آیین نامه هایی که مستقیماً با تولید سروکار دارند ، استفاده شود تا از سیاست های غلط و مغایر با روش حمایت از تولید جلوگیری شود و بنابراین موثر باشد. منفی و مخرب تا آنجا که ممکن است. زیرا بارها شاهد بوده ایم که عدم مشورت با بخش خصوصی و صدور بخشنامه های فوری و ایجاد زمان باعث خسارت های جبران ناپذیری به تولید شده است. از سوی دیگر ، لغو این بخشنامه ها نیز مدت زمان زیادی طول می کشد. بنابراین ، ضرر آن هزینه زیادی خواهد داشت و گاهی جبران خسارت وارد شده به تولید برای سالها محاسبه نمی شود.

روحی تأکید کرد: “ما با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان ، برقراری ارتباط مستقیم با ارگانهای مختلف از جمله ریاست جمهوری ، کمیته بهداشت مجلس ، سازمان بازرسی کل کشور و … و همچنین صدور بیانیه و تعامل با رسانه ها تا آنجا که ممکن بود تلاش کردیم. همانطور که ما به مقامات گزارش می دهیم ، باید سعی کنیم مشکلات تولیدکنندگان را به درستی حل کنیم ، اما واقعیت این است که بسیاری از تلاش ها بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به برخی راه حل ها ادامه داد: به تولیدکنندگانی که متعلق به تاج نیستند کمک کنید ، بخشی از نقدینگی واحدهای تولیدی را با پرداخت مطالبات معوق از مراکز درمانی تأمین کنید و سپس بسته های حمایتی رایگان را برای ارائه راهکارهای تسویه حساب و بخشش تدوین و اجرا کنید به تعویق انداختن و کسر کردن. دریافت معوقه و ارائه تسهیلات ویژه از سوی م institutionsسسات و وزارتخانه ها از جمله بانک مرکزی ، وزارت صمت ، وزارت اقتصاد و دارایی ، وزارت بهداشت ، وزارت کار ، سازمان برنامه و بودجه ، گمرک ، اداره مالیات و سایر نهادهای مربوطه باید زودتر در دستور کار قرار گیرند

روحی افزود: “در بسیاری از کشورهای پیشرفته ، دولت مستقیماً بخشی از هزینه های حقوق ، بیمه و مالیات کارکنان را برای جلوگیری از کوچک سازی و همچنین تشویق تولیدکنندگان تأمین می کند و بنابراین از تولید کنندگان در هنگام جوانه تاج حمایت می کند”. وام های بدون بهره یا کم بهره به واحدهای مولد نیز می تواند شکل دیگری از حمایت دولت باشد.

به گفته روحی ، اگر این حمایت ها انجام نشود ، پس از محدود کردن تاج ، شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی خواهیم بود. ما به عنوان نمایندگان سازندگان تجهیزات پزشکی مدت هاست که از این عواقب آگاه هستیم و امیدواریم که مسئولان صدای تولیدکنندگان را بشنوند و در اسرع وقت شاهد حل مشکلات تولیدکنندگان باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا