تندرستی

چالش‌های حذف دفترچه بیمه / تعرفه‌های ۱۴۰۰ و تشویق پزشکان به نسخه‌نویسی الکترونیک

نماینده فرعی فنی و نظارتی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به چالش های حذف و عدم صدور بروشور بیمه تامین اجتماعی گفت: “ما در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که بیماران سهم خود را در نسخه الکترونیکی بیمه با توجه به هزینه و نرخ بخش خصوصی. ”

دکتر محمد جهانگیری در مصاحبه با مجله روز وی در مورد حذف بروشورهای بیمه و چالش هایی که برای داروخانه ها ایجاد کرده است ، گفت: “وقتی در چنین مقیاسی کار می کنید ، قطعاً مشکلاتی وجود دارد.” برای تحقق این امر باید با هم کار کنیم. لازم به ذکر است که این اقدام شامل حذف بروشور ، یا عدم صدور آن نبوده است. این نکته ی مهمی است. اگرچه حالت کاغذ برداشته نشده است ، اما از شکلی به فرم دیگر تغییر کرده است. سازمان تأمین اجتماعی همچنین موافقت کرده است که نسخه پزشک را در صورت داشتن کد ملی بیمار و آنلاین پزشک بپذیرد. بنابراین مشکلی با آن نداریم.

امکاناتی را برای ورود الکترونیکی اطلاعات بیماران در داروخانه ها فراهم کنید

وی افزود: البته ورود اطلاعات به صورت الکترونیکی به داروخانه ها مدتی طول می کشد. ما با سازمان غذا و دارو و سازمان تأمین اجتماعی در مورد مشکلات و نگرانی های داروخانه ها در این زمینه صحبت کرده ایم تا امکاناتی را برای داروها در اختیار داروخانه ها قرار دهیم. داروخانه ها قبلاً این اطلاعات را وارد می کردند ، اما اکنون مجبورند همزمان با بسته بندی نسخه ، این کار را انجام دهند که البته این امر می تواند باعث متوقف شدن سیستم و کمی صبر شود. ما برای حل مشکلات این مسائل را زیر نظر داریم.

جهانگیری ادامه داد: “ما می دانیم که برخی از داده ها در این زمینه کم است و ما در زیرساخت ها مشکل کمی داریم ، اما ما در سازمان نظام پزشکی ، با توجه به اینکه قانون رشد ، برنامه ششم توسعه ، به مسئله ما انجام شد ، ما از جامعه پزشکی درخواست کردیم که در اولین قدم به ما کمک کنند و ما در تلاشیم این نواقص را برطرف کنیم و خدا را شکر بسیاری از این مشکلات در زمان تایید شده از زمان اجرای هر دو بیمار و جامعه پزشکی باید کمی صبورتر باشد و شرکت های بیمه باید زیرساخت های کار را تسریع کنند. به هر حال ، این یک معامله بزرگ است ، مطمئناً فراز و نشیب هایی دارد. در عین حال ، لازم است این مسیر را دنبال کنید.

کپی الکترونیکی در دفاتر

وی در مورد نسخه الکترونیکی در مطب ها نیز گفت: “سازمان نظام پزشکی نیز برای انجام نسخه الکترونیکی در مطب ها وارد عمل شده است.” اولین مسئله این است که پرداخت ما باید در این زمینه بهینه شود و اقدامات لازم در این زمینه انجام می شود. به عنوان مثال ، در نرخ های 1400 ، ما مشاهده کردیم که کسانی که نسخه الکترونیکی را تولید می کنند ، نرخ مناسب تر و پرداخت به روز شده دارند و همچنین میزان پرداخت های بیمه را که بار مردم را کاهش می دهد ، می بینیم. مسئله دوم این است که در زمینه زیرساخت ها با مشکلاتی از جمله سخت افزار ، نرم افزار ، پهنای باند و در دسترس بودن سیستم و … روبرو هستیم که بسیاری از آنها در سال 1399 ایجاد شده اند و مقدار دیگری باقی مانده است تا به نقطه ای برسیم که قابل اطمینان باشد. .

او گفت: پیشنهاد نرخ ما به شورای عالی بیمه ارائه شده و تصویب شده است. به عنوان مثال ، یکی از پیشنهادات ما این بود که اگر کسی یک نسخه الکترونیکی را با امضا بنویسد و آن را به تأمین اجتماعی تحویل دهد ، همان شب به او حقوق می دهند. اکنون این اتفاق می افتد و ما در حال تکمیل آن هستیم.

جهانگیری گفت: “در عین حال ، در تعرفه های امسال اعلام کردیم که ، مطابق با شرایط رشد تعرفه ، تعرفه را در زمینه نسخه الکترونیکی و کسانی که نسخه الکترونیکی می نویسند ، بیشتر خواهیم کرد. آنها دریافت می کنند کرایه نزدیک تر به واقعی “. ما برای این نرخ رشد تعیین کرده ایم. از آنجا که ما معتقدیم اگر می خواهیم روی سیستم های کارآمد کار کنیم ، باید از همه مزایا استفاده کنیم ، مهمتر از همه باید از فناوری اطلاعات به خوبی استفاده کنیم تا کارآمد باشیم. بیشترین افزایش نرخ ها نیز توسط شورای عالی بیمه تصویب شده است.

مدیریت ادامه داد: مسئله دیگر این است که ما سهم بیمار را در نسخه الکترونیکی بررسی می کنیم. شرکت های بیمه پایه باید 70٪ از نرخ های بخش دولتی را پرداخت کنند. ما در حال تلاش برای پرداخت هزینه بیمار در نسخه الکترونیکی با توجه به هزینه و هزینه بخش خصوصی هستیم. ما در حال کار بر روی بار مالی کسانی هستیم که نسخه الکترونیکی را دنبال می کنند و سیستم ارجاع را دنبال می کنند ، سهم خود را از هزینه بیمه اولیه بخش خصوصی پرداخت می کنند تا بیماران ما کاهش یابد و فشار به بیماران به دلیل شرایط اقتصادی کاهش یابد.

جهانگیری گفت: “از آنجا که ما باید سیستم ها را به گونه ای طراحی کنیم که کوچکترین خطایی داشته باشد ، زیرا با روح انسان سر و کار داریم ، به این دلیل است که اکنون ما به الکترونیک کامل فکر نمی کنیم و بنابراین هم کاغذ و هم کاغذ. تا انشالله بتوانیم در شش ماه اول دهه 1400 به این نتیجه درست برسیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا