تندرستی

احتمال ابتلای مجدد به کرونا چقدر است؟

به گزارش شفاف ، در ماه های اخیر ، در جامعه علمی بحث های زیادی در مورد عفونت مجدد و عفونت مجدد با بیماری کووید 19 وجود دارد. به نظر می رسد میزان کم و قابل مقایسه عفونت مجدد با ویروس SARS-CoV-2 در مقایسه با سایر عوامل ویروسی تنفسی (برای یک دوره حدود یک ساله) در بسیاری از کشورها حل شده است و انتظار می رود کاملا مطابق با بدیهیات ویروس شناسی باشد. اما این مسئله هنوز در ایران مورد بحث است و به طور کلی اغراق آمیز است.

بر این اساس ، محققان کمیته سازماندهی تحقیقات Covid-19 ، کمیته ملی اپیدمیولوژی Covid-19 و دانشگاه علوم پزشکی اراک در مقاله تحقیقاتی موضوع عفونت مجدد Covid-19 را بررسی کردند.

برگ گفت: “طبق دانش ما از عوامل عفونی تنفسی ویروسی مانند آنفلوانزا ، پاراآنفلوانزا ، سایر ویروس های فصلی کرونا ، و غیره ، هنگامی که انسان برای اولین بار در معرض این ویروس ها قرار می گیرد ، عفونت معمولاً شدیدتر است و بنابراین از ایمنی نسبی برخوردار است.” کاملاً اتفاق نمی افتد) ، که اکثر افراد را برای مدت چند ماه یا سال در برابر عفونت محافظت می کند و پس از چند سال ، اگر فرد آلوده شود ، عفونت بدون علامت یا بسیار خفیف است. به همین دلیل ، ویروس SARS-CoV-2 نیز از این قاعده مستثنی نیست و رفتار آن دقیقاً مانند سایر ویروس های تنفسی تنفسی انسان و حیوان است. فقط در صورت عدم مصونیت قبلی نسبت به جامعه ، مدتی حرکت کرد تا مانند سایر ویروس ها به تعادل برسد.

محققان در این پیشنهاد ، که چندین مقاله در این زمینه را مرور می کنند ، ادعا می کنند دلیل اعتقاد بالا به عفونت مجدد بیش از واقعیت در ایران این است که در بیشتر موارد (نه همه) موارد ، آزمایشگاه روش ها ، CT یا تشخیص بالینی در یا یکی از موارد اول ، اشتباهات نادرست و مثبتی داشته اند.

محققان گفتند: “با ورود Covid-19 ، سیستم مراقبت های بهداشتی ما ناگهان با سیل عظیمی از نمونه ها روبرو شد.” طی چند هفته اول ، تنها چهار مرکز در کشور ویروس را شناسایی کردند و سپس بسیاری از آزمایشگاه های مولکولی در کشور منفجر شدند. بسیاری از افراد از تخصص های آزمایشگاهی غیرمرتبط ، گروه هایی را برای تشخیص مولکولی و ویروس شناسی ایجاد کردند و برخی از زمینه های تحقیق وارد این حوزه شدند. توسعه کمی آزمایشگاه توسط افرادی که تجربه کمتری دارند می تواند کیفیت را فدا کند. حتی آزمایشگاه های افراد باتجربه تعداد آزمایشات را به طور تصاعدی افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا