تندرستی

رژیم غذایی مفید برای مبتلایان به نوعی بیماری التهابی روده

افراد مبتلا به بیماری کرون معمولاً سعی می کنند برای تسکین علائم خود نوع غذایی را که می خورند تغییر دهند و اکنون تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای برای آنها بهترین نتیجه را دارد.

به گزارش مجله روز ، در این مطالعه ، متخصصان تغذیه یکی از رایج ترین رژیم های غذایی در بیماران مبتلا به بیماری کرون به نام رژیم کربوهیدرات (SCD) را با رژیم مدیترانه ای مقایسه کردند. پزشکان گاهی اوقات رژیم غذایی مدیترانه ای را برای سلامت قلب توصیه می کنند ، نه برای بیماری های التهابی روده مانند کرون.

محققان آمریکایی دریافتند که هر دو رژیم غذایی علائم بیماری را تقریباً به طور مساوی کاهش می دهد ، اما این مطالعه نتیجه گرفت که سهولت بیشتر در پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است بیماران را ترجیح دهد.

به گفته محققان ، از مضرات رژیم های غذایی به خوبی کنترل شده این است که بیماران ممکن است کالری کافی یا رژیم های متنوعی نداشته باشند ، بنابراین تهیه یک رژیم غذایی آسان می تواند کمک کند.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده ، بیماری کرون بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و با علائم شکمی مانند درد و اسهال و التهاب مزمن مشخص می شود.

این مطالعه شامل 191 بیمار بود که هر یک به مدت 12 هفته یکی از دو رژیم را دنبال کردند. رژیم های غذایی علائم آنها را تحت تأثیر قرار داد و در هفته دوازدهم ، علائم تقریباً 42.4٪ از کسانی که رژیم کربوهیدرات داشتند بهبود یافت. این آمار در گروه دیگر 40.2٪ بود.

به گزارش مجله روز ، رژیم های غذایی با کربوهیدرات شامل گوشت های فرآوری نشده ، میوه های تازه و سبزیجات فاقد نشاسته هستند. همچنین مصرف برخی حبوبات ، غلات سبوس دار ، برخی شیرین کننده ها ، میوه ها و سبزیجات کنسرو شده و برخی از محصولات لبنی را محدود می کند.

رژیم مدیترانه ای همچنین شامل مقادیر کمی گوشت قرمز و فرآوری شده ، از جمله میوه ها و سبزیجات تازه ، آجیل ، ماهی ، گوشت بدون چربی ، غلات سبوس دار و مقدار کمی محصولات لبنی است که منبع اصلی چربی روغن زیتون است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا