تندرستی

رژیمهای غذایی ضد التهابی برای جلوگیری از آرتریت روماتوئید

قبل از معرفی رژیم های ضد التهابی ، باید درباره التهاب ، تأثیر آن بر بدن و توانایی مبارزه با آن از طریق رژیم غذایی بیشتر بدانید.

به گزارش مجله روز ، التهاب مکانیسم بدن برای مبارزه با عفونت یا آسیب است ، اما وجود آن فقط در این شرایط ضروری است. گاهی اوقات این مکانیسم از بین می رود و سلولهای سالم بدن را تحت تأثیر قرار می دهد. این زمانی است که مشکل شروع می شود و فرد به کمک یک رژیم ضد التهابی نیاز دارد.

آیا می دانید التهاب مزمن می تواند مشکلات جسمی مانند دیابت ، نارسایی قلبی و چاقی ایجاد کند؟ بنابراین ، نوع غذای مصرفی مهم است.

هندوستان تایمز در مقاله ای به چندین نوع رژیم ضد التهابی اشاره کرده است:

رژیم غذایی غنی از امگا 3

ماهی و سایر غذاهای دریایی به عنوان بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 عمل می کنند و باید برای رفع التهاب در رژیم غذایی گنجانده شوند. جدا از این غذاها ، مصرف منظم آجیل نیز در تقویت اسیدهای چرب بدن مفید است.

رژیم بدون قند

قندها التهابی هستند ، بنابراین بهتر است از قندهای تصفیه شده به خصوص غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی ها خودداری کنید. به این ترتیب می توان وزن و تولید انسولین در بدن را کنترل کرد. قندهای میوه طبیعی بهترین گزینه هستند.

رژیم گیاهخواری

یک رژیم گیاهی عمدتا از محصولات گیاهی تشکیل شده است ، به این معنی که هضم آن آسان است و حاوی مواد مغذی بیشتری است. بنابراین ، رژیم ضد التهابی ممکن است مفید باشد. علاوه بر این ، یک رژیم غذایی گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ التهاب در بدن کمک می کند.

یک رژیم غذایی غنی از پروتئین بدون چربی

همه ما می دانیم که بدن برای ترمیم عضلات و سلول ها به پروتئین نیاز دارد و اگر پروتئین بدون چربی مصرف کنیم ، هضم بدن بسیار راحت تر خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا