تندرستی

۴ روش ساده برای غنی کردن رژیم غذایی

به گزارش شفاف ، به نقل از رویستا سالودکومووا ، داشتن یک رژیم غذایی سالم همیشه یکی از نگرانی های انسان ها بوده است. یکی از باورهای غلط رایج در بین عموم مردم این است که غذاهای سالم بخارپز ، بی مزه و بدون نمک و روغن هستند.

با این حال ، افراد می توانند رژیم غذایی سالمی داشته باشند و در عین حال به قلب پایبند باشند. به راحتی می توانید وعده های غذایی خود را با مواد مختلف غنی کنید و علاوه بر رفع نیازهای اساسی بدن ، از خوردن غذا نیز لذت ببرید.

بهترین کارهایی که می توانید برای غنی سازی وعده های غذایی خود از دیدگاه یک متخصص تغذیه انجام دهید:

از سالاد به عنوان غذای اصلی خود استفاده کنید: تحقیقات نشان داده است که خوردن سالادی حاوی سبزیجات برگ سبز (مانند کاهو و اسفناج) ، همراه با غلات کامل مانند کینوا ، بهترین منبع منیزیم ، آهن و ویتامین های گروه است. می توانید برنج قهوه ای نیز به این سالاد اضافه کنید.

2. مقداری میوه به وعده های غذایی اضافه کنید – مواد مغذی گیاهان می توانند به سلامت بدن کمک کنند. بنابراین سعی کنید مقداری میوه به وعده های غذایی خود اضافه کنید. میوه ها همچنین می توانند رنگ و زیبایی وعده های غذایی را افزایش دهند ، به ویژه برای افزایش اشتها در کودکان. در این راستا ، ترکیب انبه ، کاهو ، آووکادو و سایر میوه ها توصیه می شود.

4 روش آسان برای غنی سازی رژیم غذایی

3. خوردن حبوبات را فراموش نکنید: تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده است که حبوبات تنها منبع کربوهیدرات نیستند و این گروه غذایی دارای خواص بی شماری برای بدن هستند. به عنوان مثال ، حبوبات سرشار از پلی فنول هستند. پلی فنول ها ریز مغذی هایی هستند که از آنتی اکسیدان های مختلفی تشکیل شده اند و مصرف آنها سلامت قلب و عروق را تضمین می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

4- خواص منحصر به فرد دانه ها و مغزهای مغذی: بهتر است سالاد خود را با دانه ها و مغزهای مغذی غنی کنید. گردو ، آجیل ، آجیل ، دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان و دانه کتان برخی از مواردی هستند که می توانید به سالاد خود اضافه کنید.

در پایان باید توجه داشت که علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم و غنی ، داشتن تحرک کافی و ورزش منظم از دیگر عواملی است که روی نشاط و سلامت بدن تأثیر می گذارد. سعی کنید حداقل هفته ای دو بار ورزش کنید. همچنین می توانید برای افزایش فعالیتهای روزمره خود گامهای ساده ای بردارید ، مانند استفاده کمتر از ماشین و تلاش برای پیمودن حداقل بخشی از فاصله کار از خانه.

دکمه بازگشت به بالا