ایرانی کسب و کارعمومی

رژیم غذایی لاغری قهوه

رژیم قهوه به این معنا نیست که در طول روند لاغری فقط باید قهوه مصرف کرد. بلکه در طول این رژیم، هدف اصلی لاغری با مصرف بیشتر قهوه است به شرطی که طی آن رژیم غذایی رعایت شود و فعالیت بدنی و ورزش نیز وجود داشته باشد. اما لاغری با قهوه و پیش گرفتن رژیم قهوه برای کاهش وزن چگونه است؟ بهتر است متن را دنبال کنید تا نکات مهمی را در مورد این روش لاغری برایتان بیان کنیم.کاهش وزن یکی از دغدغه‌هایی است که بیشتر افراد را به خود درگیر کرده است. به همین دلیل روش‌ها و رویکردهای مختلفی برای این هدف تنظیم شده است. افراد از بسیاری از مواد غذایی و ابزارهای ورزشی استفاده می‌کنند تا به کاهش وزن مورد نظر دست یابند.

در مورد مواد غذایی، برخی از گزینه‌ها وجود دارند که تاثیر به سزایی برای پیشروی در روند کاهش وزن ایجاد می‌کنند. یکی از آنها که گزینه بسیار موثری است قهوه محسوب می‌شود. با خرید قهوه لاته دکتر بیز یک بسته قهوه ماسالا دکتر بیز هدیه بگیرید.

این نوشیدنی روشی جدید و امروزی را برای لاغری در اختیار قرار داده است که تحت عنوان رژیم قهوه افراد آنرا به یکدیگر توصیه می‌کنند بدون آنکه از روند دقیق، نحوه اثرگذاری، ضرورت پیروی، معایب و مزایای آن چیزی بدانند. در ابتدا بهتر است روند این رژیم را مورد بررسی قرار دهیم و سپس به بررسی موارد دیگر نیز بپردازیم.

روند رژیم قهوه چگونه است؟

“رژیم غذایی دوستداران قهوه” نام کتابی است که دکتر باب آرنوت برای اولین بار نام رژیم قهوه را در آن آورده است. طبق گفته‌های دکتر آرنوت در این کتاب، متابولیسم بدن با مصرف روزانه چند فنجان قهوه بالاتر از سابق خواهد رفت. در نتیجه کاهش وزن و از دست دادن بافت‌های چربی برای فرد حاصل خواهد شد.

در این رژیم روزانه باید سه فنجان قهوه لایت مصرف کرد. در واقع باید پودر قهوه طوری باشد که کامل تفت داده نشده باشد و تیره نباشد. این موضوع به این دلیل است که قهوه‌های کمتر تفت داده شده خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری دارند و فیبر و سایر مواد مغذی موجود در آن بیشتر حفظ شده‌اند.

نکته مهمی که در این رژیم در نظر گرفته شده است به حذف نکردن برخی مواد غذایی مربوط می‌شود. در واقع در این رژیم هیچ ماده غذایی حذف نشده است اما تاکید بر مصرف مواد غذایی سالم شده است. یعنی باید گزینه‌هایی انتخاب شوند که در آنها چربی کمی وجود داشته باشد و قند و کالری زیادی به بدن نرسانند.

البته باید در نظر داشت که در طول این رژیم نباید بیشتر از 1500 کالری از مواد غذایی را روزانه مصرف کرد. این موضوع در حالی است که یک فرد با فعالیت بدنی متوسط نیاز دارد 2 الی 3 هزار کالری در روز مصرف کند. این مقدار کالری دریافتی را باید با مواد غذایی فیبردار و بدون چربی دریافت کرد. اما بهتر است بررسی کنیم چه جنبه‌های مثبتی برای این روند لاغری وجود دارد که دکتر آرنوت آنرا توصیه کرده است.

مزایای لاغری با قهوه

قهوه به دلیل داشتن  سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی است. این موضوع سبب کاهش تاثیرات رادیکال‌های آزاد و التهابات بدنی می‌شود. اما در کنار این خاصیت، دو تاثیر مهم دیگر از قهوه وجود دارد که کاهش وزن را در پی خواهد داشت.

اولین و معروف‌ترین تاثیر قهوه بر لاغری، به تاثیرگذاری آن روی فزایش سوخت و ساز مربوط می‌شود. این موضوع ناشی از کافئین موجود در ترکیبات قهوه است. طبق تحقیقات انجام شده کافئین موجود در قهوه سبب کاهش شاخص توده چربی بدنی و کاهش وزن می‌شود.

از طرفی دیگر دریافت کافئین پیش از تمرینات ورزشی می‌تواند به بازدهی بیشتر برای تمرین منجر شود که در نتیجه‌ی آن به پیشرفت در انجام تمرینات منجر می‌شود. از این رو کالری سوزی بیشتری اتفاق خواهد افتاد که لاغری را نیز در پی خواهد داشت.

دومین اثری که رژیم قهوه و لاغری با قهوه به همراه دارد، به تاثیر مصرف قهوه بر کاهش اشتها مربوط می‌شود. نوشیدن سه فنجان قهوه در طول روز، سبب پیشگیری از ریزه‌خواری و سرکوب اشتهای کاذب خواهد شد. جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام شده بر این رژیم، افرادی که روزانه قهوه مصرف کرده‌اند، نسبت به سایر افراد، دریافت کالری کمتری داشته‌اند. دریافت کالری کمتر به طور مستقیم روی بالا نرفتن وزن و حتی کاهش وزن تاثیر به سزایی خواهد داشت.

لاغری با رژیم قهوه چه ایراداتی دارد؟

تا این قسمت، از تاثیرات مثبت مصرف قهوه درژیم غذایی نکات مهمی را بیان کردیم. اما برای اینکه یک ماده غذایی خاص را به روند کاهش وزن اضافه کنیم و آنرا بیشتر مصرف کنیم، لازم است عوارض و مضراتی که به همراه دارد را نیز در نظر داشته باشیم. موارد زیر گزینه‌هایی هستند که مصرف بیش از حد قهوه ممکن است به همراه داشته باشد:

دریافت کافئین بیش از حد مجاز خطر بالا رفتن فشار خون را به همراه دارد.طبق تحقیقات انجام شده افرادی که روزانه بیش از 3 فنجان قهوه مصرف می‌کردند، فشار خون بالاتری نسبت به سایر افراد داشتند.کافئین یکی از ترکیبات ادرار آور طبیعی است که سبب از دست رفتن آب زیادی از بدن می‌شود.مصرف کافئین زیاد، سبب بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، بی‌خوابی، افسردگی، پوکی استخوان و ریسک شکستگی استخوان‌ها می‌شود.افت کالری دریافتی در رژیم قهوه سبب بروز واکنش طبیعی بدن می‌شود که نتیجه‌ی آن کاهش چربی سوزی خواهد بود.

از این رو کاهش وزن و چربی سوزی نیز با سرعت کمتری پیش خواهد رفت.حتی تغییرات هورمونی ایجاد شده‌ی ناشی از افت کالری سبب افزایش اشتها و هوس‌های غذایی می‌شود.این رژیم در کوتاه مدت کاهش وزن به همراه دارد اما پس از طولانی مدت، تاثیرات مخرب مصرف نامتعادل کافئین بروز داده شده و حتی روند کاهش وزن با شکست مواجه خواهد شد.

رژیم قهوه از جمله رژیم‌های کاهش وزنی است که تاکید بر مصرف یک ماده غذایی در کنار مواد غذایی سرشار از فیبر را دارد. در این روند لاغری فرد باید مصرف چربی و غذاهای مضر را کاهش داده و حتی متوقف کند. معمولا مصرف قهوه برای طی کردن روند لاغری از محرک‌هایی است که چربی سوزی را بالا می‌برد اما در این رژیم اعتدال در مصرف آن رعایت نشده است و لازم است به عوارضی که ممکن است به همراه داشته باشد، توجه کرد.

بهترین زمان خوردن قهوه برای لاغری چه موقع است؟

این مطلب توسط تیم تحریریه، از منابع مختلف گردآوری شده و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تنظیم شده است. هیچگونه تاکید یا رد در مورد این مطلب را تضمین نمی‌کنیم.

کاهش وزن با قهوه شاید آخرین راهی باشد که به فکرتان برسد ، اما پیشنهاد می‌کنم این مقاله را مطالعه کنین تا ببینید که قهوه چه تاثیری روی لاغری شما خواهد داشت. قهوه برای لاغری توسط پزشکان نیز تجویز می شود به همین دلیل دانستن این مورد می تواند شما را در کاهش وزن بهتر یاری نماید.

این رژیم که توسط دکتر باب آرونت در کتاب ” قهوه رژیم غذایی عاشقان” مطرح شد، یکی از اصولی ترین روش در رژیم لاغری می‌باشد.

نکات مهمی که در این کتاب در مورد مزایای لاغری قهوه مطرح کرده عبارت اند از :

  • متابولیسم را تقویت می‌کند
  • چربی بیشتری را می‌سوزاند
  • جلوی جذب کالری را می‌گیرد
  • و در نهایت اشتها را کم می‌کند

برنامه رژیم لاغری با قهوه یعنی نوشیدن سه فنجان قهوه ( 720 میلی‌لیتر ) با رست لایت ( به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان و پلی فنول بیشتر نسبت به رست دارک ).

جهت مطالعه : قيمت قهوه گانودرما دكتر بيز

نوع قهوه انتخابی برای قهوه برای لاغری و نحوه عمل آوری قهوه تاثیر زیادی بر روی نتیجه کاهش وزن خواهد گذاشت. به گفته دکتر آرونت بهترین قهوه برای رژیم کاهش وزن قهوه با رست لایت و دم شده با آب تصفیه شده خواهد بود.

استفاده از قهوه‌ کافئین دار و قهوه بدون کافئین تفاوت چندانی ندارد و فقط باید توجه داشته باشید که از خامه یا شکر در آن استفاده نکرده باشید.

توصیه می‌شود که وعده های غذایی دیگر تان هم شامل غلات ، میوه ، سبزیجات و فیبر باشد و از نظر کالری هم کم کالری باشد تا به تاثیر گذاری بیشتر رژیم قهوه در لاغری کمک کند.

مقدار کالری استاندارد در رژیم کاهش وزن با قهوه 1500 کالری پیشنهاد می‌شود که از مقدار کالری دریافتی یک فرد در حالت عادی کم تر است.

مزایای بالقوه قهوه برای لاغری

همانطور که در بالا اشاره کردیم قهوه سرشار از کافئین، آنتی‌اکسیدان و پلی فنول است که دارای چندین مزایای سلامتی همچون کاهش التهاب و تخریب رادیکال های آزاد است.

زمانی که صحبت از مزیت های کاهش وزن قهوه می‌شود دو مزیت بالقوه پدید می‌آید کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز که هر دوی آن ها به کاهش وزن کمک می‌کنند.

کاهش اشتها با قهوه

طبق تحقیقی که دکتر آرونت انجام داده رژیم قهوه می‌تواند اشتها را کاهش دهد که این امر باعث دریافت کالری کمتر در روز می‌شود.

نوشیدن قهوه اندکی قبل از وعده های اصلی باعث کاهش اشتها شده و در نتیجه مقدار کالری دریافتی در روز را کاهش می‌دهد.

با این حال نوشیدن قهوه 3 تا 4 ساعت قبل از وعده های غذایی تاثیر چندانی بر روی کاهش اشتها نخواهد گذاشت.

قهوه حاوی آنتی‌اکسیدان های سالم است و ممکن است با سرکوب اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن به کاهش وزن کمک کند. با این حال ، رژیم غذایی قهوه دارای چند نکته جانبی دیگر هم می‌باشد.

کافئین بیش از حد

با اینکه  قهوه ی ماسالا بدون کافئین نیز یکی از گزینه‌ها در بوده اما بیش تر افراد قهوه کافئین دار را ترجیح می‌دهند، حال آنکه بیشتر تاثیرات متابولیک قهوه نیز به کافئین موجود در آن نسبت داده شده است.

با این حال مصرف بیش از حد کافئین می‌تواند مشکل‌های عدیده دیگری را که برای سلامتی مضر هستند را پدید آورد.

یکی از عوارض جانبی کافئین ابتلا به فشار خون می‌باشد، کسانی که در روز سه یا بیش از سه فنجان قهوه مصرف می‌کنند فشار خون بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

یکی دیگر از این عوارض مدر بودن کافئین است که باعث خروج مایعات بیشتری از طریق ادرار می‌شود در نتیجه مواد مفید محلول در آب مانند پتاسیم نیز از طریق ادرار خارج می‌شود.

مصرف بیش از حد کافئین تاثیر مستقیمی بر حملات قلبی، سردرد ، بی خوابی و افزایش خطرات شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی می‌گذارد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا