استان ها

مهاجرت معکوس به روستاها با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ممکن خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مجله روز یزد ، دکتر طالبی با بهره گیری از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نمایندگی از مقام معظم رهبری در استان و رهبر جمعه یزد مراسم بهره برداری و جشن دسترسی سریع به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را در کلیه روستاهای استان یزد برگزار کرد. نماز ، سید جلیل میرمحمدی؛ نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی در اتاق کوثر دولت برگزار شد ، گفت: استان یزد از نظر شاخص های اقتصادی و توسعه یکی از استان های اصلی کشور است ارتقا of شاخص ها در این زمینه: 100٪ اینترنت در شهرهای بیش از 20 خانوار اولین کسی است که به این مهم در کشور دست می یابد.

وی ادامه داد: اگرچه جمعیت روستایی استان حدود 20 درصد است اما شرایط جمعیتی و جغرافیایی استان یزد به گونه ای است که تقریبا نیمی از جمعیت استان از خدمات ارائه شده به روستاها بهره مند می شوند.

فرماندار یزد با بیان اینکه در تعطیلات و برخی از فصول سال از جمله بهار و تابستان ، جمعیت مردم ساکن در روستاها ، چند برابر جمعیت اسمی آنها ، گفت: با توجه به برگزاری جشن و موفقیت دسترسی به ملی شبکه اطلاعات و اینترنت ، موفقیتی است که بیشتر مردم استان یزد از آن بهره می برند.

وی با اشاره به نقش توسعه زیرساخت های ارتباطی در توسعه مردم ، خاطرنشان کرد: “اگر از زیرساخت های ارتباطی به درستی استفاده کنیم ، ثبات جمعیت و مهاجرت معکوس به مردم را شاهد خواهیم بود.”

استاندار یزد با بیان اینکه اقدامات انجام شده در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات رویکرد اقتصاد دانش بنیان را برای توسعه استان ارائه داده است ، تصریح کرد: یزد اولین استانی است که رسماً رویکرد دانش را اتخاذ می کند اقتصاد مبتنی بر آن به عنوان محور اصلی توسعه استان در نظر گرفته شده است و این موضوع به طور جدی دنبال شده است.

وی وجود زیرساخت های ارتباطی کافی ، نیروی متخصص و آموزش دیده و لزوم اتخاذ تدابیری برای کاهش خسارات ناشی از رشد بیش از حد صنعتی از جمله آسیب به محیط زیست و منابع آب را از جمله دلایل انتخاب اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک دلیل ذکر کرد. استراتژی مهم در استان.

دکتر طالبی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر شاهد تسلط بر گفتمان اقتصاد دانش بنیان در مورد سایر مباحث توسعه بوده ایم ، گفت: “مقامات استانی و کشوری همکاری خوبی در این زمینه فراهم کرده و سرمایه بسیار خوبی را برای استان. “سرانجام ، می تواند به نتایج بسیار خوبی منجر شود.
استاندار یزد ادامه داد: بر این اساس برنامه های بسیار خوبی در استان تهیه شده و استان یزد اولین استانی بود که برنامه استراتژیک سیستم نوآوری را تدوین و تصویب و آن را اجرا کرد.

در پایان مدیر ارشد استان افزود: خوشبختانه با اجرای برنامه هایی در این زمینه و سایر پشتیبانی های ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات ، زیرساخت های لازم برای انتخاب یزد به عنوان الگوی اقتصادی بر اساس دانش در کشور. “بخش آینده در زمینه توسعه و اقتصاد استان بسیار خوب خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا