استان ها

روستاهای بدون بیکار سمنان افزایش می‌یابند/ ۷۰درصد روستاهای استان صاحب سند توسعه شدند

مجله روز / سمنان فرماندار سمنان گفت: روستاهای بیکار استان با شکوفایی ظرفیت های اقتصادی و حمایت از طرح های اشتغال زایی تا پایان دولت دوازدهم از سه روستا به 15 روستا افزایش می یابد.

علیرضا آشناگر در جلسه شورای روستایی و عشایری استان سمنان که با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق خصوصی در سمنان برگزار شد ، اظهار داشت: یکی از اولویت های اصلی برای تثبیت جمعیت در سمنان مناطق روستایی اشتغال و حل مشکلات زیرساختی است با اهداف تعیین شده برای توسعه این مناطق ، تلاش های خوبی در استان سمنان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: سمنان از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است و بیشتر معادن غنی استان در اطراف روستاها واقع شده است که باید از این منابع و ظرفیت برای جلوگیری از مهاجرت بیشترین بهره را برد.
استاندار سمنان اظهار داشت: با توجه به قابلیت های مهم اقتصادی و توسعه ای ، علاوه بر ایجاد اشتغال برای مردم استان ، بسیاری از هموطنان متقاضی کار از سایر استان های سمنان به استان سمنان مهاجرت می کنند. کشور.
آشناگر ادامه داد: ظرفیت گردشگری برای توسعه اقتصادی استان سمنان بسیار مهم است و باید تلاش کنیم مانند سال های گذشته به روش های مختلف آن را توسعه دهیم.
استاندار سمنان افزود: اگرچه 20 درصد جمعیت استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می کنند اما سمنان در تولید محصولات کشاورزی در کشور و باغات پسته شاهرود و دامغان حرف های زیادی برای گفتن دارد. آنها یک ظرفیت ممتاز برای ایجاد ثروت هستند.
آشناگر افزود: از نظر پرورش گاو سنگین و سبک ، استان سمنان به دلیل چراگاه های شمالی از ظرفیت بالایی برخوردار است و جمعیت روستایی استان در مناطق مختلف تولیدی و فعال است.
وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی ، میزان خدمات دهی در روستاهای استان سمنان زیاد است اما تلاش های خوبی برای رفع محرومیت انجام می شود.
آشناگر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مردم استان سمنان شده است ، گفت: میامی یکی از 31 شهر کم رونق کشور است که سند آن تهیه شده است. توسعه این شهر

تدوین سند توسعه برای 70٪ روستاهای استان سمنان

استاندار سمنان گفت: سند توسعه 70 درصد روستاهای استان سمنان با هدف محرومیت زدایی و آبادانی در مناطق کم برخوردار تدوین شده است.

آشناگر افزود: سمنان یکی از استانهای پیشرو در جذب تسهیلات است و در سالهای اخیر اعتبار خوبی در بخش اشتغال خانگی و روستایی جذب شده است.
وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا پایان دولت دوازدهم سندی برای توسعه همه روستاهای استان سمنان تدوین کنیم تا بتوان برای رونق و توسعه این مناطق با جهت گیری مشخص اقداماتی انجام داد. .
استاندار سمنان افزود: برای اجرای پروژه های عمرانی باید چشم انداز مرکز محیطی برداشته شود و بنیاد و بنگاه های دولتی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری به میدان بیایند.
آشناگر اظهار داشت: استان سمنان اصرار به دریافت حقوق از دولت دارد و مردم اطراف واحدهای معدنی فعال در استان باید از درآمد حاصل از اکتشاف و استخراج این معادن بهره مند شوند.
استاندار سمنان اظهار داشت: رفع محرومیت در استان سمنان با رویکردهای اصولی دنبال می شود و معاون توسعه روستایی و مناطق خصوصی رئیس جمهور باید برای حل و فصل مسائل مطرح شده در این جلسه همکاری لازم را انجام دهند.
آشناگر گفت: هماهنگی خوبی بین مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان برای رفع محرومیت وجود دارد و باید اختیارات لازم برای اجرای پروژه های عملی بیشتر به استان ها اعطا شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا