اقتصادیایرانی کسب و کار

قیمت توری سایبان حیاط

کاربرد های توری سایبان

  • محافظت و پوشاندن گلخانه‌ها برای پایین آوردن دمای محیط گلخانه (تا 10 درجه سانتی‌گراد) و تنظیم نور مناسب برای پرورش گلها و صیفی‌جات و سایر کشت‌ها
  • نصب در باغ‌ها برای محافظت درختان و میوه‌ها در برابر آفتاب‌سوختگی و کاهش چشمگیر مصرف آب در آبیاری درختان (بیش از 30 درصد کاهش مصرف آب)
  • پوشش و سایه اندازی دامداری‌ها و محافظت دام ها در برابر تابش آفتاب و تنش دمایی و هم‌چنین جلوگیری از آسیب حشرات به دام
  • محوطه سازی در مراکز بازی و زمین‌های ورزشی و خاصیت بادشکنی توری سایبان برای فضای تحت پوشش
  • توری سایبان استخر پرورش ماهی برای پایین آوردن دمای محیط استخر و جلوگیری از آسیب آبزیان و تنش‌های دمایی در ماهیان
  • سایه اندازی با نصب توری سایبان در محیطهای تفریحی و  کاربردهای مسکونی
  • پوشش و سایه اندازی بر روی استخرها با توری سایبان برای جلوگیری از تشکیل خز و جلبک در آب استخر و جلوگیری از تبخیر سطحی آب استخر
  • توری سایبان پارکینگ در رنگ‌های متنوع برای سایه اندازی و پوشش خودروها در برابر نور آفتاب و جلوگیری از بالا رفتن دمای درون اتومبیل

مشخصات توری سایبان

  • عرض : 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 و12 متر
  • طول : سفارش مشتری – طول استاندارد سایبان: 50 متر
  • رنگ : سبز تیره – سفید – آبی – بژ (خاکی)
  • میزان سایه اندازی (تراکم بافت): 30% – 50% – 60% – 80% – 90%
  • مدت زمان گارانتی توری سایبان با این بافت: 30 ماه
  • میانگین طول عمر توری سایبان با بافت تیپ: 60 ماه

مشخصات توری سایبان بافت مونوفیلامنت

  • عرض : 1 ، 1.5 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 متر
  • طول : سفارش مشتری – طول استاندارد 50 متر
  • رنگ : سیاه – سبز – آبی – سفید – قرمز
  • درصد سایه اندازی (تراکم بافت): 30% – 50% – 65%
  • مدت زمان گارانتی توری سایبان با این بافت: بسته به تراکم بافت توری شید از36 تا 48 ماه
  • میانگین طول عمر توری سایبان مونوفیلامنت: 70 تا 80 ماه

توری شید با بافت مونوفیلامنت، به علت مقاومت بسیار بالایی که نخ‌های آن در برابر تنش‌های کششی دارند، استحکام چشمگیری در برابر فشار و پارگی داشته و در برابر شرایط آب و هوایی سخت به همراه بادهای شدید کاملا مقاوم بوده و پاره نمی‌شود. این شاخصه، این نوع بافت از توری سایبان را گزینه‌ای ایده‌آل برای نصب در باغ‌ها و محیط‌های روباز و یا مناطقی که وزش باد شدید دارند، می‌گرداند. توری سایبان مونوفیلامنت، طول عمر و دوام بیشتری نسبت به سایر بافت‌ها داشته به‌طوریکه عمر این توری سایبان تا بیش از 7 سال تخمین زده می‌شود.

مشخصات توری سایبان با بافت مونوتیپ:

  • عرض : 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 متر
  • طول : سفارش مشتری – طول استاندارد 50 متر
  • رنگ :  آبی و سفید- سبز و سیاه – سیاه و بژ (خاکی) – بژ (خاکی) و سفید
  • درصد سایه اندازی (تراکم بافت): 50% – 70% – 95%
  • مدت زمان گارانتی توری سایبان با این بافت: 36 ماه
  • میانگین طول عمر توری سایبان بافت مونوتیپ: 65 تا 70 ماه

انواع توری شید با میزان سایه اندازی مختلف و کاربردهایشان

توری شید 30 درصد

توری سایبان با میزان سایه اندازی 30 درصد انتخابی مناسب و اقتصادی برای پوشش و سایه‌اندازی برای مصارفی است که محصول مورد نظر به سایه کمی نیاز داشته باشد. مثلا: در مناطقی که شدت تابش آفتاب در آنجا زیاد نیست، شید گلخانه برای گوجه فرنگی و صیفی‌جات با مقدار سایه اندازی 30 درصد (تا 50 درصد) استفاده می‌شود. هم چنین، به‌منظور پوشش بعضی باغ‌ها با توجه به ویژگیهای آب و هوایی منطقه موردنظر نیز از این توری شید استفاده می‌شود.

توری سایبان انار از جمله این موارد است که بر اساس اقلیمی که باغ انار در آن قرار دارد، از میزان 30 تا 60 درصد سایه‌اندازی انتخاب می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای متنوع توری شید 30 درصد، نصب آن به‌عنوان توری جمع آوری محصول برای درختان گوناگون مانند: درخت توت، زیتون و بادام است که باعث بهبود چشمگیر بازدهی برداشت محصولات می‌شود.

توری شید 50 درصد

توری سایبان 50 درصد برای کاربردهایی است که نیاز به سایه اندازی ملایم باشد. این توری سایه انداز کاربری‌های بسیار متنوعی در کشت‌های گلخانه‌ای دارد. شید گلخانه برای صیفی‌جات مانند: گوجه فرنگی و فلفل دلمه در بسیاری از مناطق مرکزی تا جنوب ایران توری سایه انداز 50 درصد می‌باشد. هم‌چنین توری سایبان باغی برای بسیاری از مناطق ایران توری سایبان با میزان سایه اندازی 50 درصد است که کمک شایانی به جلوگیری از آفتاب سوختگی میوه‌های درختان نموده است.

توری سایبان 60 درصد

توری شید با میزان سایه اندازی 60 درصد انتخابی ایده‌آل برای گلخانه داران برای طیف وسیعی از کشت‌های گل و گیاه و کشت‌های گلخانه‌ای به منظور ممانعت از نور شدید آفتاب و تنظیم مناسب نور تابیده شده به‌شمار می‌آید. هم‌چنین برای مناطقی که نگرانی آفتاب‌سوختگی شدید باشد، پوشش بسیار مناسبی برای باغ‌ها می‌باشد.

توری سایبان 80 درصد

توری شید 80 درصد از پرکاربردترین توری‌های سایبان بشمار می‌آید و در زمینه‌های متنوعی استفاده می‌شود. علاوه بر استفاده از این شید گلخانه برای پوشش بسیاری از گلخانه‌ها، از این محصول در رنگ‌های مختلف: آبی یا سبز به‌عنوان توری سایه انداز در خانه‌ها و محوطه‌سازی مناطق تفریحی و یا ورزشی استفاده می‌شود. هم‌چنین از این محصول به‌صورت گسترده‌ای به‌عنوان سایبان پارکینگ‌ها، پوشش آلاچیق‌ها و استراحتگاه‌ها، توری سایبان استخر، سایبان و فنس زمین‌های بازی استفاده می شود.

توری سایبان 90 درصد

توری شید 90 درصد پوششی ایده‌آل با سایه اندازی بسیار مناسب برای کاربردهای خانگی، ورزشی، زمین‌های بازی و تفریحی است. توری شید 90 درصد علاوه بر سایه اندازی بالا، پوشانندگی بالایی نیز دارد که علاوه بر استفاده از آن برای مصارفی همچون حصارکشی و فنس کشی، برای ایجاد محیطهای شخصی نیز این توری را تبدیل به انتخابی مناسب می‌کند. هم‌چنین، تراکم بافت و سایه اندازی بالای این توری سایه انداز این محصول را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای استفاده به عنوان توری سایبان پارکینگ‌ خودرو تبدیل کرده است.

توری سایبان 95 درصد

توری سایبان 95 درصد پرتراکم‌ترین توری سایه انداز است. به دلیل تراکم بافت و در نتیجه سایه دهی بالا، این سایبان انتخابی بسیار مناسب برای پوشش در مصارف خانگی، فضاهای تفریحی و استراحتگاه‌ها و هم‌چنین سایبان پارکینگ‌های خودرو و استخرها می‌باشد. بافت توری شید 95 درصد از نوع مونوتیپ است که استحکام و دوام این توری محافظ را در برابر تنش‌های کششی بیشتر کرده که نتیجه آن مقاومت بسیار بالای این محصول در برابر پارگی‌ها است.

توری سایبان مونوفیلامنت 30 درصد

توری شید مونوفیلامنت به دلیل داشتن نخ‌هایی مقاوم‌تر در مقایسه با نخ‌های بافت تیپ، دوام و ماندگاری بسیار بالایی در برابر پارگی‌ها دارد و هم‌چنین طول عمر این نوع توری شید نیز بالاتر از سایر بافت‌هاست. به دلیل مقاومت بالای این نوع بافت در برابر تنش‌ها و پارگی‌ها، توری سایبان مونوفیلامنت بهترین گزینه برای پوشش و سایه اندازی برای باغ‌ها و مناطقی است که وزش باد در آنجا شدید است. توری سایبان مونوفیلامنت 30 درصد برای مصارف باغی و درختانی است که میوه‌ها به سایه کم و ملایمی نیاز دارند.

توری سایبان مونوفیلامنت 50 درصد

توری شید مونوفیلامنت با سایه دهی ملایم تا متوسط گزینه‌ای عالی برای پوشش باغ ها و جلوگیری از آفتاب سوختگی درختان و میوه‌های آنهاست که در برابر سخت ترین شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارد. این توری محافظ هم‌چنین انتخابی مناسب و بسیار بادوام به عنوان شید گلخانه برای پوشش و سایه اندازی گلخانه‌ها به حساب می‌آید.

رنگ مناسب توری سایبان چگونه باید انتخاب شود؟

یکی از نتایج قابل توجه استفاده از توری شید گلخانه، تنظیم نور وارد شده به گیاهان تحت کشت می‌باشد. با تولید و به‌کارگیری شبکه سایبان در رنگ‌های مختلف بر روی گلخانه‌ها و درختان، امکان اینکه محصول تحت کشت زیر توری شید، تحت تابش طیف رنگی مشخصی باشد امکان‌پذیر شده است. گیاهان تحت تابش طیف‌های رنگی مختلف، رشد و باردهی متفاوتی داشته و در بعضی طیف‌های رنگی رشد بهتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارند. این موضوع با بکارگیری و نصب شبکه‌های توری سایبان رنگی (فتوسلکتیو) به شکل مناسبی بر فرایند رشد گیاه تحت کشت اعمال می‌شود. شبکه سایبان سبز در گریدهای متنوع، توری شید سفید، و انواع سایبان رنگی دیگر مانند: مشکی، قرمز، بژ (خاکی)، آبی و سایبان‌های دورنگ از جمله رنگ‌های مختلف توری سایبان هستند.

توری سایبان سبز

توری شید سبز یکی از پرمصرف‌ترین انواع توری شید گلخانه در ایران می‌باشد که در موارد مختلفی از جمله: پوشش و سایه اندازی گلخانه‌ها و باغ ها مورد استفاده قرار گرفته است. عملکرد مطلوب این پوشش سایبان در سایه‌اندازی و پایین آوردن دمای محیط تحت پوشش، موجب شده توری شید سبز به‌طور وسیعی در بسیاری از مناطق استفاده شود. علاوه بر مصرف فراوان توری شید در صنعت گلخانه، پوشش درختان باغ‌ها برای محصولات مختلف، پوشش سایبان استخر، سایبان دامداری‌ها از جمله زمینه‌های کاربرد متنوع این رنگ از توری سایه انداز می‌باشد.

البته باید دقت داشت این رنگ سایبان با بررسی و دقت بر اساس نوع محصول انتخاب شود. نصب و استفاده از شید گلخانه سبز برای همه مصارف گلخانه‌ای و کشاورزی کار درست و اصولی نیست. در به‌کارگیری توری سایه انداز باید پارامترهای مربوط به رشد گیاه تحت کشت از جمله: رنگ طیف نوری مطلوب گیاه برای رشد (برای انتخاب رنگ مناسب توری سایبان) در کنار میزان شدت نور مورد نیاز (برای انتخاب درست میزان سایه اندازی توری شید گلخانه) مورد توجه قرار گیرد.

توری سایبان سفید

 بسیاری از گلها از جمله: ژربرا، میخک، آلسترومریا نیاز به توری شید به رنگ سفید دارند. هم‌چنین براساس بعضی پژوهش‌ها و مطالعات عملی صورت گرفته، در میوه‌هایی نظیر: هلو، سیب، توت‌فرنگی و انجیر با استفاده از شبکه سایبان سفید محصول بیشتر و بهتری به‌دست آمده است. در مواردی از این دست، نصب توری شید سبز تاثیر مناسبی نداشته و حتی می‌تواند بر رشد و گل‌دهی گیاه تاثیر منفی بگذارد.

توری شید گلخانه سفید با تراکم سایه اندازی 80 و 90 درصد برای پرورش گل‌ها در گلخانه‌‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد. توری سایه انداز سفید با میزان سایه اندازی 50 درصد و 60 درصد، علاوه بر سایه اندازی روی گلخانه‌ها، برای پوشش و سایه اندازی روی باغ‌ها و درختان میوه به‌کار می‌رود. از توری شید 30 درصد هم علاوه بر پوشش و سایه اندازی صیفی‌جات، بصورت گسترده‌ای در صنعت ساخت و ساز برای پوشش و نمای ساختمان‌ها و بناهای در حال احداث استفاده می‌شود. بنابر گزارش‌های به‌دست آمده، استفاده از شید گلخانه سفید به علت رشد سریعتر گیاه بخصوص در گیاهان گل‌دار به‌صورت روزافزونی در زمینه‌‍‌های مختلف گلخانه‌ای و پرورش گل در حال گسترش است.

توری سایبان آبی

توری سایبان آبی از جمله شبکه‌های سایبان رنگی است که موارد مصرف آن در زمینه‌های مختلف رو به گسترش است. این توری سایه انداز هم در مصارف مسکونی و تفریحی _ از جمله سایبان استخرها و پارکینگ‌ها _ کاربردهای زیادی دارد و هم در زمینه کشاورزی در باغ ها و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکردی شبیه به توری سایبان سبز دارد. هم‌چنین در صنعت ساختمان‌سازی، از بافت‌های مونوفیلامنت و تیپ این رنگ برای پوشش و نمای ساختمان در مناطق مختلف به صورت متعدد استفاده شده است.

توری سایبان بژ (خاکی)

توری سایبان بژ (که با عناوین دیگری مانند: رنگ کرم یا خاکی هم شناخته می‌شود) از جمله توری‌های سایه‌انداز رنگی است که در سالهای اخیر برای پوشش و سایه اندازی در فضاهای تفریحی و مسکونی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. توری شید خاکی تطابق زیادی با محیط و نمای این نوع کاربردها دارد. شبکه سایبان بژ انتخاب ایده‌آلی برای پوشش آلاچیق‌ها، سایه اندازی در منازل و محیط‌های مسکونی، اداری و تفریحی، پوشش پارکینگ‌ها و مواردی از این دست می‌باشد

توری سایبان قرمز

توری شید قرمز طیف‌های نوری ورودی به فضای تحت پوشش را به شکل مناسبی اصلاح و تنظیم می‌کند که موجب بهبود گل‌دهی و میوه‌دهی خواهد شد. توری سایبان قرمز در سراسر جهان به دلیل افزایش فصل رشد و برداشت و همچنین تولید میوه‌های قرمزتر، آبدارتر و با ارزش تجاری بیشتر، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. توری سایبان قرمز کنترل زیادی بر روی نور خورشید در زمان بعد از طلوع و قبل از غروب دارد. رنگ این توری‌ها به نحو درنظر گرفته شده‌ تا پرتوهای خورشید را جذب و دمای خاک را خنک‌تر کنند. توری‌های شید گلخانه به رنگ قرمز این امکان را فراهم کرده‌اند تا کشاورزان بتوانند میوه‌هایی نظیر توت، توت فرنگی، تمشک، بلوبری و … را در طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی پرورش دهند.

توری سایبان دو‌رنگ

توری سایبان دو‌رنگ که معمولا با ترکیب دو رنگ آبی و سفید و یا رنگ سبز و سفید در دنیا تولید می‌شود سایبانی زیبا برای پوشش در مناطق مختلف از جمله: آلاچیق‌ها، استخرها و سایر نقاط تفریحی است. هم‌چنین انتخابی مناسب به‌عنوان توری سایبان پارکینگ خودروها می‌باشد و جلوه زیبایی به پارکینگ خودرو می‌بخشد.

توری سایبان قرمز و آبی

با مطالعات و تحقیقات صورت گرفته پیرامون تاثیر رنگ توری شید گلخانه بر کیفیت و میزان رشد گیاهان تحت پوشش توری شید، از شبکه‌های توری سایه انداز با ترکیب رنگ‌های مختلف نیز استفاده شده و مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج به دست آمده، از تاثیر بسیار مثبت این توری‌ها در رشد زایشی گیاهان تحت کشت خبر می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا