تندرستی

وضعیت متفاوت کرونا در استان‌های جنوبی / پیش‌بینی تمهیدات ویژه برای کنکور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه تأخیر در تزریق دوز دوم واکسن Crown قابل قبول است ، گفت: با توزیع دسته جدید واکسن و همچنین شروع تزریق واکسن کوایران ، برکت برنامه های واکسیناسیون ادامه خواهد داشت “.

در مصاحبه ای با مجله روز ، دکتر جلیل کوهپایه زاده وی گفت: “البته هنوز مراجعه های سرپایی به بیمارستان ها و مراكز مراقبت های بهداشتی جامع وجود دارد و ما از قله چهارم در شیب رو به پایین قرار داریم ، اما انتظار داریم مردم نگرانی قله بعدی را نداشته باشند.”

وی در مورد واکسن Crown گفت: “با توجه به اینکه این هفته واکسن توزیع مجدد می شود ، بلافاصله گروه های سنی اعلام شده را واکسینه می کنیم.” تأخیر در تزریق واکسن قابل قبول بوده است. به تعویق انداختن هر واکسن می تواند زمان معقولی را به خود اختصاص دهد و بسته به نوع واکسنی که تزریق کرده ایم ، هنوز وقت تزریق دوز دوم را داریم. انشاlahالله ، ما با توزیع دسته ای جدید از واکسن ها و شروع تزریق واکسن کویران برکت ، به برنامه های خود ادامه خواهیم داد.

کوهپایه زاده در مورد پیش بینی اوضاع کرونا طی روزهای آینده با در نظر گرفتن برخی جلسات روزهای اخیر گفت: با توجه به تمهیداتی که انجام شده بود ، نباید موج دیگری از پیش بینی ها داشته باشیم. گزارش ها در سطح ملی نیز حاکی از مراقبت های بهداشتی در اکثر مراکز رای دهی است ، اما ممکن است در ازدحام در مناطق شلوغ افزایش یابد. پیش بینی آن بسیار دشوار است و باید رفتار ویروس را بررسی کنیم.

وی افزود: بیشتر نگرانی ما در مورد ویروس جهش یافته هند است که در مناطق جنوبی کشور و حتی در پایتخت مشاهده شده است. جهش آفریقای جنوبی در کشور ما شیوع زیادی نداشته است. در مورد قله پنجم ، بیشترین احتمال اوج مربوط به نوع جهش یافته است که بر اساس آن ممکن است ایمنی جامعه متفاوت باشد یا واکسیناسیون کاملاً مثر نباشد. محققان پیش بینی می کنند که افراد واکسینه شده کمتر آلوده می شوند ، اما هر جهش می تواند یک عامل خطر برای انتشار ویروس باشد. در حال حاضر ، استان تهران را در معرض خطر نمی بینیم ، اما وضعیت در سراسر کشور به ویژه در استان های جنوبی متفاوت است و باید مراقب باشیم.

در همین حال ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد سفرهای تابستانی ابراز نگرانی کرد و گفت: “با اتمام امتحانات دانشجویی ، شروع برخی سفرها و نزدیکی به کنکور سراسری ، جنبش های اجتماعی در حال افزایش است ، که یک تهدید برای گسترش بیماری و بیشتر ما را نگران می کند. ” ما ویروس را منتقل می کنیم.

وی همچنین درباره برگزاری کنکور سراسری گفت: اقدامات لازم برای شرکت در کنکور انجام شده و همکاران ما مراکز و مناطق امتحانی را با کمک سازمان سنجش آماده می کنند تا یک فاصله گذاری درست و مشاهده از پروتکل ها می توانند انجام شوند و ما می توانیم به خوبی کنکور را مدیریت کنیم “.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا