تندرستی

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند از دولت خواسته اند که مانند بسیاری از کشورهای غربی، طرحی را برای تزریق دوز واکسن Quid 19 به افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در نظر بگیرد. با این حال، مقامات کشور عمدتاً بر تکمیل تزریق دو دوز این واکسن برای 944 میلیون بزرگسال در ژانویه سال آینده (2022) متمرکز شده‌اند.

طبق آمار رسمی، ۸۱ درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند و ۴۳ درصد هر دو دوز را دریافت کرده‌اند. با این حال، واکسیناسیون برای کودکان زیر 18 سال هنوز در این کشور آغاز نشده است.

سیاست هند اکنون ایجاد مصونیت در برابر کووید-19 برای بزرگسالان این کشور با تکمیل یک برنامه تزریق دو دوز است.

به گفته مقامات هندی، تنها تزریق دو دوز واکسن کراون کافی است، زیرا اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید 19 مبتلا هستند و از این بیماری مصون هستند.

این در حالی است که گزارش ها حاکی از آن است که هنوز تصمیمات نهایی نشده و مذاکرات بین مسئولان برای تصمیم گیری نهایی در حال انجام است.

هند بالاترین میزان بروز و مرگ و میر کووید-19 را در ماه های آوریل و می در جهان ثبت کرد و طبق آمار رسمی، حدود 70 درصد از جمعیت هند در جولای 2021 به کووید-19 مبتلا شده اند.

به گزارش رویترز، این کشور تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 و بیش از 465 هزار مرگ ناشی از عوارض این بیماری را ثبت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا